Jeep Patriot: nowa premiera legendarnej marki
|
Autor: PM Dodano: 2007-10-15
Wyświetlono: 14193 razy
|
Jeep Patriot 2007 to kolejny etap ekspansji marki Jeep na rynkach Å›wiatowych. Nowy kompaktowy SUV marki Jeep o innowacyjnym napÄ™dzie 4x4 daje poczucie ogromnej przyjemnoÅ›ci z jazdy i peÅ‚nej swobody, jest praktyczny w użytkowaniu oraz co niemniej ważne – stanowi podstawowÄ… ofertÄ™ cenowÄ… tej legendarnej marki.
Poniżej przedstawiamy Państwu pełna wersję komunikatu prasowego, oraz naszą fotorelacje z polskiej premiery Jeepa Patriot, która odbyła sie kilka dni temu pod Warszawą.
|
|
„Jeep Patriot to już siódmy pojazd desantu marki Jeep na rynki Å›wiata, a jeszcze w roku 2005 mieliÅ›my tylko trzy modele do zaoferowania.” – mówi Thomas Hausch, wiceprezes ds. sprzedaży Å›wiatowej w Chrysler Group – „Nasz Patriot bazuje na sukcesie, jaki odniosÅ‚y samochody Jeep Compass, Wrangler i Wrangler Unlimited w ciÄ…gu ostatniego półrocza.”
Jeep Patriot jest nowoczesnÄ… interpretacjÄ… tradycyjnej stylistyki Jeep’a – Å‚Ä…czÄ…c typowÄ… dla SUVa bryÅ‚Ä™ nadwozia i funkcjonalność wnÄ™trza z osiÄ…gami, wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciami jezdnymi, oraz oszczÄ™dnym zużyciem paliwa i cenÄ… samochodu klasy kompaktowej. Wyposażony jest w staÅ‚y, aktywny napÄ™d 4x4 Freedom Drive I™ z możliwoÅ›ciÄ… zblokowania obu osi. Jego wartość dla klienta podnoszÄ… liczne, standardowe elementy bezpieczeÅ„stwa, m.in. boczne poduszki kurtynowe, system kontroli trakcji z wykorzystaniem hamulców BTC, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP o trzech trybach pracy, wspomaganie hamowania awaryjnego, system przeciwdziaÅ‚ajÄ…cy wywróceniu siÄ™ pojazdu ERM oraz przeciwblokowania kół ABS z ukÅ‚adem detekcji pogorszonej nawierzchni.
Istotnym wyróżnikiem wśród konkurencji jest wyposażenie typu praktycznego, obejmujące wyjmowaną latarkę akumulatorową, schowek na odtwarzacz MP3 lub telefon komórkowy
w podÅ‚okietniku przednich foteli oraz odchylany panel gÅ‚oÅ›ników na klapie tylnej – idealny, by uatrakcyjnić zajÄ™cia w plenerze.
Nadwozie Jeep Patriot to Jeep z krwi i koÅ›ci, adresowany do klienteli segmentu kompaktowych SUV’ów, która ceni sobie mariaż tradycyjnej stylistyki tej marki ze zdolnoÅ›ciÄ… poruszania siÄ™ w trudniejszym terenie. Jeep Patriot jest surowy w formie, zachowujÄ…c najważniejsze atrybuty swej marki – mistrzostwo i autentyczność oraz ducha wolnoÅ›ci i przygody. Jest przy tym ekonomiczny, funkcjonalny i wszechstronny – stanowi wiÄ™c prawdziwie wartoÅ›ciowy nabytek dla swego wÅ‚aÅ›ciciela.
„Jeep Patriot to Jeep w klasycznym stylu, stworzony z myÅ›lÄ… o funkcjonalnoÅ›ci, prostocie użytkowania i sprawnoÅ›ci w cięższych warunkach” – mówi Trevor Creed, wiceprezes ds. projektowania – „Patriot spodoba siÄ™ tym nabywcom, którzy szukajÄ… pojazdu praktycznego i funkcjonalnego, a jednoczeÅ›nie wyróżniajÄ…cego siÄ™ z masy kompaktowych SUVów, jakie teraz jeżdżą po drogach.”
W tym klasycznym stylu zaprojektowano przód Patriot’a, zdominowany przez charakterystycznÄ…, siedmiodzielnÄ… kratÄ™ chÅ‚odnicy w otoczeniu okrÄ…gÅ‚ych reflektorów oraz skorupowÄ… maskÄ™ silnika i masywny zderzak. Integracja pasa przedniego z markowym grilem sÅ‚uży podkreÅ›leniu wrażenia solidnoÅ›ci nadwozia.
DziÄ™ki wyprostowanej szybie przedniej oraz bliskiej pionu tylnej Å›cianie karoserii rozpoznanie Patriota na ulicy czy drodze nie nastrÄ™cza żadnych trudnoÅ›ci. WzdÅ‚uż dachu biegnÄ… czarne listwy ozdobne oraz relingi – czarne w modelu Patriot Sport i metalizowane w modelu Limited, który na burtach otrzymaÅ‚ także listwy ochronne w kolorze srebrnym. Poczucie bezpieczeÅ„stwa pasażerów Patriot’a podnosi wysoka linia okien bocznych.
Tylne okno Patriot’a jest niemal pionowe, a przeciwÅ›lizgowa nakÅ‚adka zderzaka wyraźnie podkreÅ›la użyteczny charakter pojazdu. Pionowe sÄ… również moduÅ‚owe Å›wiatÅ‚a tylne w klasycznym stylu. Emblemat Jeep’a umieszczono na oprawie lampy oÅ›wietlenia numeru rejestracyjnego, a tÅ‚oczone litery Patriot wieÅ„czÄ… pas tylny pojazdu. Wygodny dostÄ™p do wnÄ™trza zapewnia czworo drzwi bocznych i wysoka klapa bagażnika.
Rozstaw osi Patriot’a wynosi 2635, a kół – 1520 mm, co sprzyja zwiÄ™kszeniu stabilnoÅ›ci pojazdu na drodze oraz podniesieniu dynamiki i komfortu jazdy. 17-calowe koÅ‚a z osÅ‚oniÄ™te sÄ… trapezoidalnymi, markowymi nadkolami.
Obie wersje Patriot’a dostÄ™pne bÄ™dÄ… w oÅ›miu kolorach nadwozia: Jeep Green Metallic Clear Coat, Light Khaki Metallic Clear Coat, Inferno Red Crystal Pearl Coat, Marine Blue Pearl Coat, Steel Blue Metallic Clear Coat, Brigh Silver Metallic Clear Coat, Black Clear Coat oraz Stone White Clear Coat.
Wnętrze Zasadę przewagi użyteczności nad formą zastosowano także we wnętrzu Patriota, które łączy funkcjonalność i komfort z zaskakującą ilością miejsca oraz możliwością konfigurowania wnętrza na wiele sposobów, by przewozić przyjaciół i ich sprzęt. Dodatkową zaletą jest wysoka pozycja kierowcy potęgująca poczucie panowania nad drogą.
Wszystkie odmiany Patriota otrzymaÅ‚y dwutonowy wystrój wnÄ™trza. Siedzenia tylne sÄ… dzielone w proporcji 60/40 i skÅ‚adane, tworzÄ…c niemal pÅ‚askÄ… podÅ‚ogÄ™ Å‚adunkowÄ…, majÄ… również regulacjÄ™ kÄ…ta pochylenia oparcia, aby zwiÄ™kszyć wygodÄ™ podróżowania. Również i oparcie przedniego fotela pasażera skÅ‚ada siÄ™ pÅ‚asko na ksztaÅ‚t podrÄ™cznego stolika i umożliwia przewóz dÅ‚ugich przedmiotów jak np. narty lub snowboard. W części tylnej kabiny przestrzeÅ„ nogi pasażerów wynosi 999,7 mm, a pojemność Å‚adunkowa – 1357 litrów (mierzÄ…c do sufitu) po zÅ‚ożeniu tylnych siedzeÅ„.
Duży i przejrzysty zestaw wskaźników zawiera cztery ‘zegary’ otoczone w modelu Limited metalizowanymi pierÅ›cieniami. Wskaźniki majÄ… czarne tarcze z biaÅ‚ymi napisami i pomaraÅ„czowymi wskazówkami, a podÅ›wietlone sÄ… diodami LED. Na desce rozdzielczej umieszczono dużą skrytkÄ™ z opuszczanymi do doÅ‚u drzwiczkami, a powyżej – dodatkowÄ… otwartÄ… półkÄ™ na drobiazgi.
W metalizowanej (Silver Alloy) konsoli Å›rodkowej znajdujÄ… siÄ™ zamykane wyloty nadmuchu powietrza, radioodtwarzacz ponad maÅ‚ym schowkiem, pokrÄ™tÅ‚a klimatyzacji, wyÅ‚Ä…czniki podgrzewania foteli (opcja wyposażenia) oraz selektor skrzyni przekÅ‚adniowej – wszystkie w zasiÄ™gu rÄ™ki kierowcy i pasażera.
Jeep Patriot Sport i Limited wyposażone są seryjnie w siedzenia z pokryciem tekstylnym i kontrastującymi wstawkami oraz wyraźnie profilowane, by nadać im wygląd bardziej sportowy. Fotele mają ręczną regulację ustawień i ażurowe zagłówki. W obu wersjach jako standard oferowane jest pokrycie z plamo-odpornej tkaniny YES Essentials. Tapicerka skórzana dostępna jest tylko w modelu Limited.
Dwutonowy wystrój elementów wnętrza utrzymany jest w odcieniu ciemniejszym i jaśniejszym Pastel Slate Gray lub Pastel Pebble Beige z fakturą Franklin na desce rozdzielczej i dolnych partii wystroju. Jaśniejsze części górne mają fakturę Aura, nawiązującą do podsufitki Aura Premium.
Zespół napędowy Zespół napędowy samochodu Jeep Patriot odznacza się dobrymi osiągami, niskim zużyciem paliwa i wysokim stopniem zaawansowania konstrukcyjnego.
Nowoczesny 16-zaworowy silnik wysokoprężny o pojemnoÅ›ci 2,0 litrów wyposażony jest w wysokociÅ›nieniowy ukÅ‚ad wtrysku bezpoÅ›redniego oraz turbosprężarkÄ™ o zmiennej geometrii VGT. Przy mocy 103 kW (140 KM DIN) i momencie obrotowym 310 Nm poważnie liczy siÄ™ wÅ›ród konkurencji. Z jednostkÄ… tÄ… skojarzona jest szeÅ›ciostopniowa przekÅ‚adnia manualna. W cyklu miejskim i pozamiejskim zużycie paliwa wynosi odpowiednio 8,8 i 5,5 l/100 km, a Å›rednie – 6,7 l/100 km.
NapÄ™d 4x4 Standardowy system Freedom Drive I jest ukÅ‚adem staÅ‚ego, aktywnego napÄ™du na cztery koÅ‚a, zwiÄ™kszajÄ…cym poczucie bezpieczeÅ„stwa na drodze bez wzglÄ™du na porÄ™ roku. Doskonale sprawdza siÄ™ w codziennym użytkowaniu, na Å›niegu i w deszczu. UkÅ‚ad może pracować w trybie zblokowania obu osi (blokada sprzÄ™gÅ‚a ECC ‘Lock’) – umożliwiajÄ…cym sprawne poruszanie siÄ™ w gÅ‚Ä™bszym piasku, Å›niegu i na innych tego typu podÅ‚ożach w warunkach obniżonej trakcji. Sercem systemu napÄ™du 4x4 jest elektronicznie sterowany zespół sprzÄ™gÅ‚owy ECC, poÅ‚Ä…czony z tylnym mechanizmem różnicowym. System ECC jest Å‚atwiejszy w zestrojeniu, bardziej precyzyjny i lżejszy niż sprzÄ™gÅ‚a wiskotyczne lub wirnikowe. Przenoszenie mocy na koÅ‚a tylne via ECC odbywa siÄ™ dwustopniowo, a odpowiedni moment obrotowy przekazywany jest na oÅ› tylnÄ… w oparciu o zliczanÄ… przez moduÅ‚ kontrolny prÄ™dkość, promieÅ„ skrÄ™tu i stopieÅ„ poÅ›lizgu kół pojazdu. Aby zapewnić należyty podziaÅ‚ momentu obrotowego na osie i najlepszÄ… charakterystykÄ™ trakcji ECC sprzężony jest z systemami ESP, ABS i kontroli trakcji BTC.
W przeciwieÅ„stwie do innych systemów napÄ™du na cztery koÅ‚a przenoszÄ…cych moc przy pomocy pomp i pÅ‚ynów wiskotycznych – do dziaÅ‚ania Freedom Drive I nie jest konieczne wystÄ…pienie poÅ›lizgu kół jezdnych. Przy użyciu zaawansowanej elektroniki ukÅ‚ad ten potrafi przewidywać potrzebÄ™ zwiÄ™kszonej trakcji i automatycznie dozować moc przekazywanÄ… na kola tylne. Sprzyja to oszczÄ™dnoÅ›ci zużywanego paliwa z uwagi na aktywacje systemy jedynie w razie potrzeby – a wiÄ™c obniżanie oporów tarcia oraz siÅ‚ bezwÅ‚adnoÅ›ci.
WÅ‚Ä…czanie trybu zblokowania osi odbywa siÄ™ pociÄ…gniÄ™ciem chromowanego uchwytu w ksztaÅ‚cie litery „T” obok selektora skrzyni biegów. W trybie „Lock” ECC przekazuje maksymalnie do 50 procent momentu napÄ™dowego na oÅ› tylnÄ…. Pojazd reaguje bardziej agresywnie na wciÅ›niÄ™cie pedaÅ‚u przyspieszenia i zyskuje znacznie lepszÄ… trakcjÄ™ m.in. podczas manewrów poza nawierzchniami utwardzonymi niż w trybie „zwykÅ‚ym”. Przy prÄ™dkoÅ›ci poniżej 16 km/h podziaÅ‚ momentu na oÅ› przedniÄ… i tylnÄ… wynosi 50/50. Kalibracja ECC ma charakterystykÄ™ agresywnÄ… poniżej 40 km/h, a po przekroczeniu tej prÄ™dkoÅ›ci wielkość momentu przekazywanego na oÅ› tylnÄ… równa jest pracy w trybie normalnym.
Bezpieczeństwo W segmencie kompaktowych SUV Jeep Patriot wyróżnia się wysokim poziomem bezpieczeństwa i zabezpieczeń. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in. czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, dodatkowe poduszki kurtynowe, boczne poduszki fotelowe (opcja), systemy stabilizacji toru jazdy ESP, przeciwblokujący kół ABS z układem detekcji pogorszonego podłoża, wspomagania hamowania awaryjnego, system zapobiegający wywróceniu ERM oraz monitorowania ciśnienia w ogumieniu TPM.
O uwadze, jaką firma Jeep poświęca problematyce bezpieczeństwa i zabezpieczeń świadczy bogate wyposażenie samochodu Jeep Patriot:
• Wielostopniowe poduszki powietrzne: system poduszek powietrznych napeÅ‚niajÄ…cych w różnym stopniu, zależnie od siÅ‚y zderzenia lub też wcale (w niektórych przypadkach). • System przeciwblokujÄ…cy kół ABS: zapobiega blokowaniu siÄ™ kół i utrzymuje sterowność pojazdu podczas nagÅ‚ego hamowania lub hamowania na Å›liskiej nawierzchni. • Okno dachowe z zabezpieczeniem przyciÄ™cia palców: samoczynnie zatrzymuje siÄ™ i cofa podczas zamykania w razie wykrycia przeszkody (np. palców lub dÅ‚oni). • BeltAlert: system ostrzegajÄ…cy o niezapiÄ™tych pasach bezpieczeÅ„stwa kierowcy poprzez okresowy sygnaÅ‚ Å›wietlno-dźwiÄ™kowy w zestawie wskaźników. • Wspomaganie hamowania awaryjnego BAS: w razie wykrycia sytuacji gwaÅ‚townego hamowania powoduje wzrost ciÅ›nienia w ukÅ‚adzie hamulcowym i maksymalne skrócenie drogi hamowania. • System kontroli trakcji z użyciem hamulców BTC: wykrywajÄ…c poÅ›lizg napÄ™dzanego koÅ‚a przyhamowuje je odpowiednio, zmniejszajÄ…c również w miarÄ™ potrzeby moc silnika, by odzyskać przyczepność kół do podÅ‚oża. • Blokada zamków tylnych drzwi: przesuniÄ™cie dźwigienki na tylnej krawÄ™dzi drzwi uniemożliwia ich przypadkowe otwarcie od wewnÄ…trz przez dziecko. • System kotwiczenia fotelików dzieciÄ™cych (ISOFIX): uÅ‚atwia bezpieczne mocowanie typowych fotelików dzieciÄ™cych na tylnym siedzeniu pojazdu. • Ogranicznik napiÄ™cia pasów bezpieczeÅ„stwa (CFR): sÅ‚uży do rozprowadzenia siÅ‚y dziaÅ‚ajÄ…cej na taÅ›mÄ™ pasa w trakcie zderzenia, stopniowo zwalniajÄ…c naciÄ…g pasa w sposób kontrolowany. • Strefy kontrolowanego zgniotu: deformujÄ…c siÄ™, pochÅ‚aniajÄ… energiÄ™ zderzenia zanim energia ta dotrze do kabiny i pasażerów pojazdu. • System zapobiegania wywróceniu siÄ™ pojazdu ERM: wykorzystuje czujniki ESP do oceny ryzyka „wywrotki” i w razie potrzeby powoduje przyhamowanie odpowiedniego koÅ‚a i przymkniÄ™cie przepustnicy, by ustabilizować ruch pojazdu. • Program stabilizacji toru jazdy ESP: system wspomagajÄ…cy utrzymanie zamierzonego przez kierowcÄ™ kierunku jazdy w każdych warunkach. Szczególnie przydatny w krytycznych sytuacjach drogowych, na zakrÄ™tach oraz w czasie jazdy na Å›liskich i luźnych nawierzchniach, m.in. na Å›niegu, lodzie czy szutrze. W razie wykrycia różnicy miÄ™dzy zamierzonym przez kierowcÄ™ a rzeczywistym torem ruchu, ESP selektywnie przyhamowuje koÅ‚a samochodu i steruje otwarciem przepustnicy w sposób pozwalajÄ…cy przywrócić pożądany tor jazdy. • Bezpieczna kolumna kierownicy: w jej skÅ‚ad wchodzÄ… dwie hydroformowane, współosiowo ruchome rury umożliwiajÄ…ce pochÅ‚oniÄ™cie energii zderzenia poprzez zÅ‚ożenie siÄ™ caÅ‚ej kolumny do przodu. • System reakcji powypadkowej EARS: w wyniku zadziaÅ‚ania systemu poduszek powietrznych EARS odblokowuje zamki drzwi oraz zapala Å›wiatÅ‚a wewnÄ™trzne – aby uÅ‚atwić pomoc dla pasażerów pojazdu po wypadku. NastÄ™puje również samoczynne odciÄ™cie dopÅ‚ywu paliwa do silnika. • Regulacja wysokoÅ›ci górnego punktu kotwiczenia pasów bezpieczeÅ„stwa: zachÄ™ca do zapinania pasów, umożliwiajÄ…c lepsze dopasowanie ich poÅ‚ożenia do wzrostu kierowcy i pasażera. • Zabezpieczenie przeciw urazom gÅ‚owy: specjalna, amortyzujÄ…ca konstrukcja osÅ‚on wewnÄ™trznych sÅ‚upków nadwozia, tablicy przyrzÄ…dów, oprawy szyby przedniej i tylnej, struktury i podÅ‚użnic dachu oraz punktów kotwiczenia pasów bezpieczeÅ„stwa. • Zdalne sterowanie zamkiem centralnym w kluczyku zapÅ‚onu: pozwala zdalnie ryglować zamki drzwi, zapalać oÅ›wietlenie wnÄ™trza, a także uzbrajać i rozbrajać alarm przeciw-kradzieżowy (jeÅ›li pojazd jest weÅ„ wyposażony). • Wyjmowana lampa LED oÅ›wietlenia bagażnika/latarka: znajduje siÄ™ w podsufitce bagażnika i po wyjÄ™ciu z oprawki peÅ‚ni funkcjÄ™ rÄ™cznej latarki w sytuacjach awaryjnych lub w plenerze. • Klatka bezpieczeÅ„stwa nadwozia: wchodzi w skÅ‚ad systemu ochrony biernej pasażerów pojazdu przed skutkami wypadku, odpowiednio rozpraszajÄ…c i pochÅ‚aniajÄ…c energie zderzenia. • Napinacze wstÄ™pne: sÅ‚użą do zebrania luzów pasa bezpieczeÅ„stwa na ciele kierowcy i pasażera w momencie kolizji, a tym samym ograniczenia siÅ‚ bezwÅ‚adnoÅ›ci gÅ‚owy i ciaÅ‚a. • Immobilizer silnika Sentry Key: nadajnik odpowiednio kodowanego sygnaÅ‚u w kluczyku zapÅ‚onu zabezpiecza pojazd przed nieautoryzowanym użytkowaniem; użycie niewÅ‚aÅ›ciwego kluczyka powoduje zatrzymanie biegu silnika po upÅ‚ywie kilku sekund. • Belki wzmacniajÄ…ce w drzwiach przednich i tylnych: stanowiÄ… dodatkowÄ… ochronÄ™ pasażerów w przypadku uderzenia bocznego. • Boczne kurtynowe poduszki powietrzne z ukÅ‚adem detekcji „wywrotki”: zapewniajÄ… zwiÄ™kszonÄ… ochronÄ™ pasażerów na skrajnych miejscach obu rzÄ™dów siedzeÅ„; system oddzielnych czujników powoduje, iż poduszki te dziaÅ‚ajÄ… tylko po stronie uderzenia w pojazd. • Boczne poduszki fotelowe: znajdujÄ… siÄ™ po zewnÄ™trznej stronie przednich foteli; zapewniajÄ… dodatkowa ochronÄ™ kierowcy i przedniego pasażera w okreÅ›lonych przypadkach kolizji; system oddzielnych czujników powoduje, iż poduszki te dziaÅ‚ajÄ… tylko po stronie uderzenia w pojazd (opcja). • System kontroli ciÅ›nienia w ogumieniu TPM: bezprzewodowy ukÅ‚ad czujników ciÅ›nienia w każdym z kół jezdnych, nadajÄ…cych odpowiednie sygnaÅ‚y do centralnego moduÅ‚u sterujÄ…cego, który z kolei sygnalizuje spadek ciÅ›nienia w danej oponie.
Odmiany modelowe Na rynkach zagranicznych (poza Ameryką Północną) Jeep Patriot oferowany będzie w dwóch odmianach modelowych: Jeep Patriot Sport i Jeep Patriot LImited.
Jeep Patriot Sport Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje: system napÄ™du 4x4 Freedom Drive I, poduszki powietrzne kurtynowe, ESP, system kontroli trakcji, system zapobiegajÄ…cy wywróceniu ERM, ABS, immobilizer silnika Sentry Key, klimatyzacja, pokrycia siedzeÅ„ z tkaniny YES Essentials, rÄ™cznÄ… regulacjÄ™ wysokoÅ›ci fotela kierowcy, dzielone i rozkÅ‚adane w proporcji 60/40 siedzenia tylne z regulacjÄ… pochylenia oparcia, winylowy panel podÅ‚ogi bagażnika UltraFloor™, radioodtwarzacz AM/FM/CD/MP3, termometr zewnÄ™trzny, ogrzewanie tylnej szyby, funkcjÄ™ biegu przerywanego wycieraczek, gniazdko prÄ…dowe 12V, wyjmowanÄ… popielniczkÄ™ i zapalniczkÄ™, elektrycznie sterowane okna boczne z funkcjÄ… szybkiego opuszczania/podnoszenia ‘one-touch’, elektrycznie ustawiane, podgrzewane i skÅ‚adane lusterka boczne, zdalne sterowanie zamka centralnego, funkcje samoczynnej blokady zamka centralnego wraz ze wzrostem prÄ™dkoÅ›ci, regulacje poÅ‚ożenia kolumny kierownicy w pionie, lampki do czytania z przodu, wyjmowanÄ… lampkÄ™/latarkÄ™ w suficie bagażnika, elastycznÄ… zasÅ‚onÄ™ zawartoÅ›ci bagażnika, centrum informacyjne pojazdu EVIC oraz przesuwny o 76 mm podÅ‚okietnik przednich foteli ze schowkiem na telefon komórkowy lub odtwarzacz MP3. Jeep Patriot Sport posiada w standardzie zderzaki i kratÄ™ chÅ‚odnicy lakierowane w kolorze nadwozia oraz aplikacjÄ™ na klapie tylnej, czarne relingi dachowe oraz 17-calowe aluminiowe obrÄ™cze kół.
Do wyposażenia dodatkowego (opcjonalnego) należy: pełnowymiarowe koło zapasowe, lampy przeciwmgielne, boczne fotelowe poduszki powietrzne (uzupełniające w działaniu poduszki kurtynowe), system nawigacji GPS/DVD, radioodtwarzacz AM/FM/CD/MP3 ze zmieniaczem 6-płytowym, przyciemniane szyby typu antisol, pakiet Premium Sound Group (wzmacniacz o mocy 458W, sześć głośników Boston Acoustic z subwooferem i odchylany panel głośników od wewnątrz klapy tylnej), poprzeczne belki relingów dachowych oraz samościemniające się wewnętrzne lusterko wsteczne.
Jeep Patriot Limited Oprócz wyposażenia standardowego wersji Sport – wyposażenie seryjne wersji Limited obejmuje: obszyta skórÄ… kierownica z przyciskami sterowania audio, tempomat, peÅ‚nowymiarowe koÅ‚o zapasowe oraz poprzeczne belki relingów dachowych. Jeep Patriot Limited posiada w standardzie zderzaki, kratÄ™ chÅ‚odnicy i boczne listwy ochronne lakierowane na kolor karoserii oraz aluminiowe obrÄ™cze 17-calowe.
Do wyposażenia opcjonalnego ponad wersję Sport należy: pokrycie skórzane siedzeń typu Premium, regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy, fotele przednie podgrzewane, okno dachowe z funkcją szybkiego otwierania/zamykania oraz Pakiet Komfortowy (samościemniające się wewnętrzne lusterko wsteczne oraz centrum informacyjne pojazdu EVIC).
Produkcja Produkcję pojazdów Jeep Patriot podjął czwartym kwartale 2006 zmodernizowany zakład Belvidere Assembly Plant (stan Illinois).
Marka Jeep Bohaterska historia marki Jeep oraz jej dominacja w światowym segmencie SUV liczy już 66 lat. Przez ten czas marka Jeep stała się synonimem takich pojęć, jak poczucie swobody, autentyczność, mistrzostwo oraz duch przygody. Dzięki oszczędności w zużyciu paliwa oraz sprawdzonemu napędowi 4x4 i przystępnej cenie Jeep Patriot stwarza możliwość dalszej ekspansji tej marki, przyciągając nowe grupy klienteli na całym świecie.
Sprzedaż pojazdów marki Jeep poza rynkami Ameryki Północnej w roku 2006 osiÄ…gnęła 85.591 sztuk, tj. zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ o 2 procent w stosunku do roku 2005. Od stycznia do kwietnia 2007 sprzedaż pojazdów Jeep wzrosÅ‚a o kolejne 3 procent w porównaniu z tym samym okresem 2006 (osiÄ…gajÄ…c 26.875 sztuk). Na pięć pojazdów Chrysler Group kupowanych na Å›wiecie – dwa sÄ… marki Jeep, a w rankingu sprzedaży miejsce drugie zajmuje Jeep Grand Cherokee, piÄ…te zaÅ› Jeep Cherokee.
Jeep Patriot jest kamieniem milowym w dwuletnim etapie ekspansji marki Jeep na Å›wiecie. W tym czasie gama pojazdów typu SUV rozrosÅ‚a siÄ™ z zaledwie trzech – aż do siedmiu i w jej skÅ‚ad dzisiaj wchodzÄ…: Jeep Commander, Jeep Grand Cherokee, Jeep Cherokee, Jeep Compass, legendarny już Jeep Wrangler oraz nowy, 4-drzwiowy Jeep Wrangler Unlimited.
DANE TECHNICZNE – Jeep Patriot
Poniższe dane obowiązują na dzień publikacji (1 czerwca 2007) i mogą ulec zmianie bez uprzedzenia. Specyfikacje i wyposażenie dotyczy wersji europejskich pojazdu i może być różne na innych rynkach sprzedaży.
Informacje ogólne Rodzaj nadwozia Pięciodrzwiowe, typu SUV Zakład produkcji Belvidere, stan Illinois, USA
Silnik Turbodiesel 2.0L Opis Rzędowy, czterocylindrowy, turbodoładowany Pojemność skokowa 2,0 litry (1968 cm3) Średnica cylindra x skok tłoka 81,0 x 95,5 mm Rozrząd 16-zaworowy DOHC, napęd paskiem zębatym, popychacze hydrauliczne Wtrysk paliwa Bezpośredni, wysokociśnieniowy Bosch U1-P2 Konstrukcja Kadłub: odlew żeliwny; głowica cylindrów: odlew aluminiowy, wał korbowy stalowy, odkuwany Stopień sprężania 18,0 : 1 Moc maksymalna 103 kW (140 KM DIN) przy 4000 obr/min (70 KM/l) Moment maksymalny 310 Nm przy 1750-2500 obr/min Zalecane paliwo ON min. liczba cetanowa 49 (DIN EN 590) Kontrola emisji spalin chłodzony układ recyrkulacji spalin EGR, katalizator utleniający Norma emisji spalin Euro 4
Skrzynie przekładniowe Sześciostopniowa manualna Przeznaczenie Standard z silnikiem turbodiesel 2,0 l Opis Typ Aisin BG6: sześciostopniowa z nadbiegiem, zsynchronizowana na biegach do przodu, sterowanie cięgnowe, pierścień blokady biegu wstecznego pod gałką selektora. Przełożenia Bieg 1 3,538 Bieg 2 2,045 Bieg 3 1,367 Bieg 4 0,974 Bieg 5 0,897 Bieg 6 0,791 Wsteczny 3,831 Przekładnia główna 4,059 (biegi 1-4) oraz 3,450 (biegi 5-6 i wsteczny) Przełożenie całkowite 2,729 (na biegu najwyższym)
UkÅ‚ad napÄ™dowy Rodzaj Freedom Drive I: staÅ‚y napÄ™d 4x4, elektronicznie sterowane sprzÄ™gÅ‚o osiowe z możliwoÅ›ciÄ… zblokowania obu osi w trybie ‘Lock’ Mechanizm różnicowy przedni Otwarty Mechanizm różnicowy tylny Otwarty
Zawieszenie Przednie Niezależne, kolumny McPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłu. Tylne Niezależne wielowahaczowe, sprężyny śrubowe, stabilizator drążkowy, amortyzatory gazowe.
Układ kierowniczy Rodzaj przekładnia zębatkowa, wspomaganie hydrauliczne Przełożenie całkowite 16,4 : 1
Średnica zawracania (między krawężnikami) 10,8 m z obręczami i ogumieniem 17 cali 11,3 m z obręczami i ogumieniem 18 cali Ilość obrotów kierownicy 2,88 z obręczami i ogumieniem 17 cali (między położeniami skrajnymi)
Koła i ogumienie (standardowe)
Patriot Sport i Limited Typ i materiał Odlew ze stopu aluminium Rozmiar 17 x 6,5 cala Rozmiar i typ opon 215/60R17 BSW Koło zapasowe kompaktowe w wersji Sport; pełnowymiarowe w wersji Limited; (pełnowymiarowe dla wersji Sport w opcji).
Hamulce Przednie Rozmiar i rodzaj 294 x 26 mm, tarcze wentylowane Zaciski 57 mm jednotłoczkowe, pływające Powierzchnia czynna 1442,0 cm2
Tylne Rozmiar i rodzaj 302 x 10 mm, tarcze lite Zaciski 35 mm jednotłoczkowe, pływające Powierzchnia czynna 894,6 cm2
Systemy współpracujące ABS standard Kontroli trakcji BTC standard (z użyciem hamulców kół jezdnych) ESP standard BAS standard (wspomaganie hamowania awaryjnego)
Wymiary Podano w milimetrach, o ile nie zaznaczono inaczej.
DÅ‚ugość caÅ‚kowita 4408,0 Szerokość caÅ‚kowita 1785,0 – bez lusterek bocznych Wysokość caÅ‚kowita 1658,0; 1668,0 – z bagażnikiem dachowym Rozstaw osi 2635,0 Rozstaw kół przednich 1520,0 Rozstaw kół tylnych 1520,0 Zwis przedni 881,0 Zwis tylny 893,0 PrzeÅ›wit 204,0 KÄ…t najazdu 210 KÄ…t zejÅ›cia 330 KÄ…t rampowy 200 Współczynnik Cx 0,398
Wymiary wewnętrzne Ilość miejsc 2 z przodu, 3 z tyłu
Z przodu (wg SAE) Przestrzeń na głowę 1040,3 Przestrzeń na nogi 1032,1 Szerokość na poziomie ramion 1386,9 Szerokość na poziomie bioder 1328,8 Zakres regulacji foteli 260,0
Z tyłu (wg SAE) Przestrzeń na głowę 1014,3 Przestrzeń na nogi 999,7 Przestrzeń na kolana 44,9 Szerokość na poziomie ramion 1371,9 Szerokość na poziomie bioder 1294,1
Pojemność Å‚adunkowa (wg ISO) Z kompletem pasażerów 320 l – do górnej krawÄ™dzi tylnej kanapy, bez zagłówków; 536 l – mierzone do sufitu Tylne siedzenia zÅ‚ożone 721 l - do górnej krawÄ™dzi tylnej kanapy, bez zagłówków; 1357 l – mierzone do sufitu
Masy i pojemności Podano w kilogramach, o ile nie zostało zaznaczone inaczej.
Masa wÅ‚asna* 1570 do 1610 z silnikiem Diesla 2.0 CRD Masa dopuszczalna 2010 Masa holowanej przyczepy 1500 - z hamulcami pomocniczymi 1500 - bez hamulców pomocniczych 450 Maks. nacisk dyszla na hak 75 Maks. obciążenie dachu 68 (na bagażnik dachowy) Zbiornik paliwa 51,1 litrów Pojemność ukÅ‚adu olejowego (z nowym filtrem) 4.7 l – silnik 2,4 l; 4.2 l – silnik 2.0 CRD Pojemność ukÅ‚adu chÅ‚odzenia 6.8 l – silnik 2,4 l; 7,3 l – silnik 2.0 CRD
*Różnice między wersją Sport a Limited z pełnym wyposażeniem opcjonalnym. Nie obejmuje masy kierowcy i paliwa (75 kg).
Osiągi 2.0 CRD Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 sek. 80-120 km/h, bieg najwyższy 9,8 sek. Prędkość maksymalna km/h 183 185 189
Zużycie paliwa (w l/100km wg EU) 2.0 CRD Cykl miejski 8,8 Cykl pozamiejski 5,5 Cykl mieszany 6,7 Zawartość CO2 w spalinach (g/km) 180,0
|
|