Analiza anonimowych danych pochodzÄ…cych z samochodów Kuga Plug-In Hybrid poruszajÄ…cych siÄ™ w caÅ‚ej Europie wykazaÅ‚a, że klienci Å›rednio w ciÄ…gu roku pokonywali nieco ponad 10 000 km. BazujÄ…c na danych WLTP dotyczÄ…cych emisji spalin, Kuga Plug-In Hybrid może emitować okoÅ‚o 1 110 kilogramów CO2 mniej niż Kuga z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost na tym samym dystansie.¹
Dane pokazaÅ‚y również, że kierowcy Kugi Plug-In Hybrid chcÄ…, aby ich pojazd byÅ‚ w peÅ‚ni naÅ‚adowany, a prawie poÅ‚owa procesów Å‚adowania odbywa siÄ™ w nocy. Popularne byÅ‚y również krótkie doÅ‚adowania w ciÄ…gu dnia, trwajÄ…ce od jednej do dwóch godzin. Ford przewiduje, że wzrost czÄ™stotliwoÅ›ci Å‚adowania samochodów PHEV wraz z rozwojem infrastruktury w caÅ‚ej Europie.
Kuga Plug-In Hybrid w 2021 r. byÅ‚a najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ samochodem PHEV spoÅ›ród wszystkich marek na europejskim rynku, wyprzedzajÄ…c swojego najbliższego rywala z segmentu o ponad 17%.² Sprzedaż pojazdów hybrydowych typu plug-in i caÅ‚kowicie elektrycznych stanowiÅ‚a 19% wszystkich nowych samochodów sprzedanych w 2021 r., w porównaniu do 21,7% samochodów z silnikiem Diesla.³ Ponad poÅ‚owa wszystkich Kug sprzedanych w 2021 r. to hybrydy plug-in albo peÅ‚ne hybrydy.
- Nie każdy klient jest w stanie od razu przesiąść siÄ™ z auta napÄ™dzanego silnikiem benzynowym albo wysokoprężnym na w peÅ‚ni elektryczny pojazd. WÅ‚aÅ›nie dlatego zaprojektowaliÅ›my naszÄ… zelektryfikowanÄ… KugÄ™ Plug-In Hybrid, aby zaoferować to, co najlepsze z obu Å›wiatów, a sprzedaż lepsza od jakiegokolwiek innego samochodu typu PHEV w Europie sugeruje, że znaleźliÅ›my odpowiedni przepis – powiedziaÅ‚ Glen Goold, dyrektor gamy modelowej Forda Kugi. - Ford realizuje wizjÄ™ zelektryfikowanej przyszÅ‚oÅ›ci, a samochody takie jak Kuga Plug-In Hybrid pomagajÄ… klientom zrobić ten krok razem z nami.
Klienci korzystajÄ… z elektrycznej mocy
Anonimowe dane o użytkowaniu pojazdów, zebrane przez Forda, aby lepiej zrozumieć i zoptymalizować doÅ›wiadczenia zwiÄ…zane z posiadaniem samochodu PHEV, dostarczyÅ‚y wglÄ…du w to, w jaki sposób klienci maksymalnie wykorzystujÄ… wszechstronność Kugi Plug-In Hybrid:
- Klienci regularnie Å‚adujÄ… swoje Kugi Plug-In Hybrid – na każde 100 dni jazdy miaÅ‚o miejsce 71 zdarzeÅ„ Å‚adowania, co wskazuje, że klienci czÄ™sto Å‚adujÄ… akumulatory w dni, w których korzystajÄ… ze swoich samochodów. Åšredni stan naÅ‚adowania po podÅ‚Ä…czeniu do zasilania wynosiÅ‚ 30%, co sugeruje, że klienci rzadko jeżdżą do caÅ‚kowitego wyczerpania akumulatora, a zamiast tego utrzymujÄ… naÅ‚adowany, aby zmaksymalizować zasiÄ™g jazdy na napÄ™dzie elektrycznym.
- ZasiÄ™g Kugi Plug-In Hybrid zapewniaÅ‚ klientom elastyczność pozwalajÄ…cÄ… na zaspokojenie ich potrzeb – Å›redni dystans pokonywany dziennie i liczba podróży powyżej 100 km osiÄ…gnęły szczyt w lipcu, sierpniu i wrzeÅ›niu, co sugeruje, że klienci wykorzystywali hybrydowy, benzynowo-elektryczny zasiÄ™g modelu, aby cieszyć siÄ™ letnimi wakacjami i innymi aktywnoÅ›ciami.
- Klienci korzystajÄ… z nocnego Å‚adowania w domu, aby obniżyć koszty eksploatacji – z 5,7 miliona przypadków Å‚adowania Kugi Plug-In Hybrid, zarejestrowanych w ciÄ…gu ostatnich 12 miesiÄ™cy, 46% miaÅ‚o miejsce w nocy, przy czym najczÄ™stszy czas Å‚adowania wynosiÅ‚ 12 godzin lub wiÄ™cej. Oprócz korzystania z taÅ„szej energii elektrycznej, popularność nocnego Å‚adowania sugeruje, że klienci w zakresie Å‚adowania samochodów zachowujÄ… siÄ™ podobnie, jak podczas Å‚adowania smartfonów i innych urzÄ…dzeÅ„ życia codziennego.
- Drugi najpopularniejszy czas Å‚adowania wynosiÅ‚ od jednej do dwóch godzin w ciÄ…gu dnia, co sugeruje, że kierowcy Kugi Plug-In Hybrid również chÄ™tnie korzystajÄ… z szybkich doÅ‚adowaÅ„ w ciÄ…gu dnia, jeÅ›li pozwalajÄ… na to publicznie dostÄ™pne stacje Å‚adowania.
Kuga Plug-In Hybrid wspiera rozwój elektromobilnoÅ›ci
Kuga Plug-In Hybrid byÅ‚a najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ samochodem PHEV we wszystkich segmentach w 2021 r., sprzedajÄ…c siÄ™ w iloÅ›ci ponad 48 000 egzemplarzy,² a także wyprzedzajÄ…c najbliższego rywala z segmentu w oÅ›miu miesiÄ™cznych rankingach sprzedaży minionego roku.
Inteligentny ukÅ‚ad napÄ™dowy SUV-a zapewnia wydajność i wygodÄ™, z caÅ‚kowitym zasiÄ™giem na napÄ™dzie elektrycznym wynoszÄ…cym od 57 do 65 km wedÅ‚ug procedury WLTP i od 71 do 89 km WLTP w mieÅ›cie, co daje kierowcom możliwość odbywania czÄ™stych podróży wyÅ‚Ä…cznie na napÄ™dzie elektrycznym. Zużycie energii wynoszÄ…ce od 14,8 kWh/100 km wedÅ‚ug protokoÅ‚u WLTP także jest niższe niż u kluczowych konkurentów.⁴
Co wiÄ™cej, Kuga Plug-In Hybrid oferuje zasiÄ™g i wygodÄ™ pojazdu napÄ™dzanego benzynÄ…, a jednoczeÅ›nie wykorzystuje moc akumulatora do poprawy osiÄ…gów silnika benzynowego w celu zwiÄ™kszenia wydajnoÅ›ci, nawet gdy nie jest w caÅ‚kowicie elektrycznym trybie EV Teraz. Zużycie paliwa na poziomie 0,9-1,3 l/100 km wedÅ‚ug WLTP i emisja CO2 od 21-20 g/km wedÅ‚ug WLTP jest lepsza niż kluczowych rywali i oznacza, że kierowcy mogÄ… pozostawić pojazd w trybie EV Auto wiedzÄ…c, że bÄ™dzie dziaÅ‚aÅ‚ w najbardziej efektywny sposób.⁴
Kierowcy mogÄ… również korzystać z trybu EV Później, aby oszczÄ™dzać energiÄ™ akumulatora na później, co daje im peÅ‚nÄ… kontrolÄ™ nad tym, jak i kiedy z niej skorzystać. Oprócz Å‚adowania z zewnÄ™trznego źródÅ‚a zasilania, Kuga Plug-In Hybrid może automatycznie uzupeÅ‚niać akumulator podczas jazdy, korzystajÄ…c z technologii Å‚adowania regeneracyjnego, która przechwytuje energiÄ™ kinetycznÄ…, która zwykle jest tracona podczas hamowania. Nawet jeÅ›li akumulator jest caÅ‚kowicie rozÅ‚adowany, Kuga Plug-In Hybrid oferuje lepsze zużycie paliwa niż kluczowi konkurenci, wynoszÄ…ce 5,2-6,0 l/100 km.⁴
Kuga Plug-In Hybrid oferuje również niższy caÅ‚kowity koszt użytkowania w porównaniu z kluczowymi rywalami z segmentu, z potencjalnÄ… oszczÄ™dnoÅ›ciÄ… ponad 1 800 euro w typowym okresie wymiany samochodów wynoszÄ…cym trzy lat albo 60 000 km. Samochód oferuje niskie zużycie paliwa oraz energii, niskie koszty eksploatacji i wysokÄ… wartość rezydualnÄ….
Gama w peÅ‚ni elektrycznych oraz hybrydowych typu: plug-in, full hybrid i mild hybrid, samochodów Forda obejmuje także Mustanga Mach-E i Mustanga Mach-E GT, KugÄ™ Hybrid, Mondeo Hybrid, S-MAX-a Hybrid, Galaxy Hybrid, Explorera Plug-In Hybrid oraz PumÄ™, FiestÄ™ i Focusa w wersji EcoBoost Hybrid.⁶
¹ Homologowana emisja CO2 Kugi Plug-In Hybrid – 21-29 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 0,9-1,3 l/100 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 1,5-litrowej Kugi EcoBoost 150 KM – 147-160 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa 6,5-7,0 l/100 km WLTP.
² Ford of Europe raportuje sprzedaż na 20 tradycyjnych europejskich rynkach: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, WÄ™gry, Irlandia, WÅ‚ochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.
³ WedÅ‚ug danych JATO Dynamics, www.jato.com.
⁴ WedÅ‚ug analizy Forda.
⁵ WedÅ‚ug danych przygotowanych przez Forda na podstawie rynku niemieckiego.
⁶ Ford Mustang Mach-E wedÅ‚ug homologacji WLTP zapewnia zasiÄ™g do 610 km w trybie czysto elektrycznym w wersji z napÄ™dem na tylne koÅ‚a i akumulatorem o zwiÄ™kszonym zasiÄ™gu.
Ford Mustang Mach-E GT według homologacji WLTP zapewnia zasięg do 500 km w trybie czysto elektrycznym.
Homologowana emisja CO2 Forda Kugi Hybrid – 124-146 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 5,4-6,4 l/100 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 Forda Mondeo Hybrid – 127-142 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 5,6-6,2 l/100 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 Forda S-MAX Hybrid i Galaxy Hybrid – 146-153 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 6,4-6,7 l/100 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 Forda Explorera Plug-In Hybrid – 71 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 3,1 l/100 km WLTP. ZasiÄ™g w trybie czysto elektrycznym – 42 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 Forda Pumy EcoBoost Hybrid – 119-143 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 5,3-6,3 l/100 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 Forda Fiesty EcoBoost Hybrid – 111-138 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 4,9-6,1 l/100 km WLTP.
Homologowana emisja CO2 Forda Focusa EcoBoost Hybrid – 115-149 g/km WLTP. Homologowane zużycie paliwa – 5,1-6,6 l/100 km WLTP.
Emisja CO2 i zużycie paliwa może siÄ™ różnić w zależnoÅ›ci od wariantów pojazdów oferowanych na poszczególnych rynkach.
Deklarowane zużycie paliwa/energii, emisje CO2 i zasiÄ™g elektryczny WLTP sÄ… okreÅ›lane zgodnie z wymaganiami technicznymi i specyfikacjami rozporzÄ…dzeÅ„ europejskich (WE) 715/2007 i (UE) 2017/1151 ze zmianami. Zastosowane standardowe procedury testowe umożliwiajÄ… porównanie różnych typów pojazdów i różnych producentów.