Wszystkie zamówione przez Unibuss AS pojazdy napÄ™dzane bÄ™dÄ… ekologicznymi silnikami speÅ‚niajÄ…cymi najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin Euro VI. Aby jeszcze bardziej zminimalizować ich oddziaÅ‚ywanie na Å›rodowisko, zostaÅ‚y one przystosowane do pracy na biopaliwie HVO (hydrorafinowany olej roÅ›linny). Silniki, w przypadku modelu Urbino 12 bÄ™dÄ… miaÅ‚y moc 224 kW, z kolei autobusy przegubowe wyposażono w jednostki napÄ™dowe o mocy 270 kW. UkÅ‚ad napÄ™dowy uzupeÅ‚ni automatyczna skrzynia biegów zapewniajÄ…ca wysoki komfort jazdy i oszczÄ™dność paliwa.
Przeznaczone do Norwegii autobusy Solaris Urbino charakteryzujÄ… siÄ™ bogatym wyposażeniem z zakresu komfortu oraz bezpieczeÅ„stwa podróżnych. WÅ›ród wielu jego elementów znajduje siÄ™ m.in. caÅ‚opojazdowy ukÅ‚ad klimatyzacji, energooszczÄ™dne oÅ›wietlenie caÅ‚ego pojazdu w technologii LED oraz wygodne siedzenia dla pasażerów wyposażone w Å‚adowarki USB umożliwiajÄ…ce Å‚adowanie urzÄ…dzeÅ„ mobilnych. Polski producent zamontowaÅ‚ w pojazdach także system informacji pasażerskiej z gÅ‚osowÄ… zapowiedziÄ… przystanków, system liczenia pasażerów, jak i monitoring wizyjny.
- Jestem bardzo szczęśliwy mogÄ…c zaprezentować kolejne autobusy naszej marki w stolicy Norwegii. Obecna dostawa jest szczególnie istotna, gdyż dziÄ™ki niej w Skandynawii nastÄ…pi dÅ‚ugo oczekiwany debiut najnowszej wersji przegubowego autobusu miejskiego, – powiedziaÅ‚ Sverre Skaar, Dyrektor ZarzÄ…dzajÄ…cy spóÅ‚ki Solaris Norge AS, która odpowiedzialna bÄ™dzie za obsÅ‚ugÄ™ posprzedażowÄ… pojazdów w siedzibie mieszczÄ…cej siÄ™ w Rosenholm na przedmieÅ›ciach Oslo.
Na zdjęciu (od lewej): Javier Calleja (Prezes Zarządu, Solaris), Knut Gunnar Dissen (Dyrektor Techniczny, Unibuss AS) oraz Sverre Skaar (Dyrektor Zarządzający, Solaris Norge AS).
Zamówione przez Unibuss autobusy zostanÄ… także wyposażone przez producenta w specjalny skandynawski pakiet izolacji termicznej, który poprawia komfort termiczny pasażerów oraz zmniejsza zużycie paliwa w surowych skandynawskich warunkach atmosferycznych. W jego skÅ‚ad wchodzÄ… takie dodatki jak m.in. dodatkowa izolacja Å›cian bocznych i sufitu oraz podwozia w okolicy nadkoli, podwójne szyby boczne, a także maty grzewcze zamontowane w podÅ‚odze w obszarze drzwi wejÅ›ciowych. Pojazdy bÄ™dÄ… ponadto przystosowane do zastosowania Å‚aÅ„cuchów Å›niegowych.
Firma Solaris Bus & Coach S.A. na rynku norweskim obecna jest od 2006 roku. Po realizacji zamówienia od firmy Unibuss, bÄ™dÄ…cej najwiÄ™kszym odbiorcÄ… polskiego producenta na tamtejszym rynku, liczba pojazdów z Bolechowa w kraju fiordów przekroczy 500. WÅ›ród nich znaleźć można pojazdy o dÅ‚ugoÅ›ciach od 8,9 m do 18,75 m, napÄ™dzane ekologicznymi silnikami diesla, jak również niskoemisyjne pojazdy z napÄ™dem hybrydowym oraz CNG. W Norwegii eksploatowanych jest również 14 autobusów elektrycznych marki Solaris.