DziÄ™ki nim w wirtualnym pomieszczeniu może siÄ™ spotkać wielu wspóÅ‚pracowników. Po fazie testów koncern Volkswagen, jako pierwszy producent samochodów, wprowadza teraz technologiÄ™ VR w postaci okularów HTC VIVE. „Volkswagen Digital Reality Hub” – stworzony wspólnie ze start-up’em Innoactive – Å‚Ä…czy w obrÄ™bie jednej platformy wszystkie istniejÄ…ce już w koncernie rozwiÄ…zania z zakresu VR, pracowników oraz narzÄ™dzia dziaÅ‚u „Produkcja i Logistyka”. Podczas Targów Digility w Kolonii platforma ta zostaÅ‚a po raz pierwszy zaprezentowana publicznie.
„Rzeczywistość wirtualna stwarza doskonaÅ‚e przesÅ‚anki do wspóÅ‚pracy miÄ™dzy markami i fabrykami w obrÄ™bie koncernu” – wyjaÅ›nia Jasmin Müller z dziaÅ‚u „Logistyka Marki” Audi. Wraz z zespoÅ‚em „Digital Realities”, w którego skÅ‚ad wchodzÄ… pracownicy różnych marek koncernu, opracowuje ona rozwiÄ…zania z zakresu VR na potrzeby produkcji i logistyki. W technologii rzeczywistoÅ›ci wirtualnej zespóÅ‚ stworzyÅ‚ już np. treningi logistyczne, warunki techniczne do prowadzenia warsztatów oraz dokonywaÅ‚ wymiany doÅ›wiadczeÅ„ w zakresie Best Practice.
Dennis Abmeier z dziaÅ‚u IT koncernu i równoczeÅ›nie czÅ‚onek zespoÅ‚u „Digital Realities”, wyjaÅ›nia: „Transfer wiedzy jest równie ważny jak jej koncentracja. Dlatego razem z Innoactive stworzyliÅ›my platformÄ™ „Volkswagen Digital Reality Hub”. Za jej poÅ›rednictwem każdy pracownik może skorzystać z już istniejÄ…cych elementów rzeczywistoÅ›ci wirtualnej oraz ze zgromadzonej wiedzy. W ten sposób umożliwiamy poszczególnym dziaÅ‚om wdrażanie nowych zastosowaÅ„ i wspólne korzystanie z technologii VR do planowania nowych interaktywnych przedsiÄ™wzięć”.
Mathias Synowski, użytkownik technologii VR z dziaÅ‚u logistyki koncernu, mówi o wartoÅ›ci dodanej jakÄ… generujÄ… rozwiÄ…zania z zakresu rzeczywistoÅ›ci wirtualnej: „W przyszÅ‚oÅ›ci bÄ™dziemy mogli brać wirtualnie udziaÅ‚ w warsztatach odbywajÄ…cych siÄ™ w innych fabrykach oraz zasiÄ™gać opinii ekspertów innych marek. To znacznie uÅ‚atwi naszÄ… codziennÄ… wspóÅ‚pracÄ™ i pozwoli oszczÄ™dzić mnóstwo czasu”. Wprowadzanie technologii rzeczywistoÅ›ci wirtualnej jest wiÄ™c ważnym krokiem na drodze ku przyszÅ‚ym cyfrowym, efektywnym metodom produkcji z wykorzystaniem sieci.
Testy i wdrażanie zastosowaÅ„ z zakresu rzeczywistoÅ›ci wirtualnej to doskonaÅ‚y przykÅ‚ad wspóÅ‚pracy miÄ™dzy markami koncernu. W ramach dziaÅ‚u logistyki koncernu oraz projektu „Cyfrowa Fabryka” zespóÅ‚ „Digital Realities” prowadzi w tej chwili prace nad kolejnymi zastosowaniami VR na potrzeby dziaÅ‚u „Produkcja i Logistyka” marek Audi, SEAT, SKODA oraz Volkswagen. Poprzez wspólnÄ… platformÄ™ „Volkswagen Digital Reality Hub” te nowe zastosowania sÄ… udostÄ™pniane caÅ‚emu koncernowi. Jako koÅ„cowe urzÄ…dzenie techniczne z zakresu VR wykorzystywane sÄ… HTC VIVE Business Edition, czyli wirtualne okulary udoskonalone specjalnie pod kÄ…tem zastosowaÅ„ w przedsiÄ™biorstwie. DziÄ™ki temu koncern Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który wprowadza na szeroka skalÄ™ technologiÄ™ Virtual Reality (VR) w postaci okularów HTC VIVE.
Podczas targów „Digital Messe” 5. i 6. lipca 2017 r. w Kolonii koncern Volkswagen, Innoactive oraz HTC VIVE przedstawiÅ‚y po raz pierwszy publicznie nowe zastosowania technologii VR w dziale „Produkcja i Logistyka” oraz zaprezentowaÅ‚y „Volkswagen Digital Reality Hub”. Podczas tych specjalistycznych targów poÅ›wiÄ™conych technologiom AR i VR poprowadzono na żywo prezentacjÄ™ najnowszych zastosowaÅ„ technologii rzeczywistoÅ›ci wirtualnej.