Fukuichi zauważa, że rynkowe trendy stawiają przed sedanami dwa zasadnicze wyzwania. Po pierwsze, podczas gdy crossovery dają się prowadzić równie 艂atwo, jak mniejsze auta, sedany powinny oferować kierowcy jeszcze lepszą dynamikę. Po drugie, ponieważ styl klientów z segmentu premium jest dziś znacznie luźniejszy, niż kiedyś, luksusowe sedany muszą się do niego dostosować i przyjmować mniej formalny charakter.
– „Nadejdzie kiedyś czas, gdy tradycyjne, trójbry艂owe sedany odejdą w przesz艂ość” – twierdzi dyrektor Lexusa ds. brandingu. Potwierdzeniem tej prognozy może być najnowsza generacja flagowej limuzyny Lexus LS, do której lepiej pasuje określenie fastback, niż sedan.
Tokuo Fukuichi mówi także, że w ofercie Lexusa jest też miejsce dla auta z nadwoziem typu kombi. – „Chcia艂bym, aby pojawi艂o się kombi Lexusa. Niższe od SUV-a, ale wyższe i wygodniejsze od typowego. Jeśli zrobimy taki samochód, nie może to być zwyczajne kombi”.
Warto zauważyć, że japoński producent samochodów luksusowych produkowa艂 już auta w takiej wersji nadwoziowej – praktyczny Lexus IS 300 Sportcross jest dziś modelem poszukiwanym na rynku wtórnym.