FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Lexus IS 300h: najniższe w klasie koszty utrzymania
  Dodano: 2013-05-27
Wyświetlono: 10421 razy
Lexus IS 300h: najniższe w klasie koszty utrzymania
Dzięki wyjątkowemu połączeniu niskich kosztów w zakresie obsługi okresowej i eksploatacji oraz niskiego wskaźnika utraty wartości, hybrydowy napęd nowego Lexusa IS300h oferuje swoim właścicielom koszty utrzymania na poziomie nieosiągalnym dla konkurencyjnych sedanów z 2-litrowym silnikiem diesla w segmencie D-Premium.
foto © Lexus

Niskie koszty czynnoÅ›ci serwisowych, przeglÄ…dów i napraw

Napęd hybrydowy Lexusa IS 300h został specjalnie opracowany z myślą o maksymalnej trwałości i jak najniższych wymaganiach w zakresie obsługi technicznej.

 

Spore oszczÄ™dnoÅ›ci można uzyskać na samych wydatkach na części zamienne Konstrukcja zespoÅ‚u napÄ™dowego jest bezsprzÄ™gÅ‚owa. Funkcje rozrusznika i alternatora realizowane sÄ… przez odpowiednie podzespoÅ‚y napÄ™du hybrydowego, co eliminuje potrzebÄ™ serwisowania i wymiany tych elementów przez caÅ‚y okres eksploatacji samochodu. Stosowany tradycyjnie w innych samochodach pasek napÄ™dowy rozrzÄ…du zostaÅ‚ zastÄ…piony bezobsÅ‚ugowym Å‚aÅ„cuchem.

 

NapÄ™d hybrydowy ma również pozytywny wpÅ‚yw na zużycie hamulców i ogumienia. DziÄ™ki temu, że pierwsza poÅ‚owa każdego hamowania realizowana jest za pomocÄ… funkcji wytracania prÄ™dkoÅ›ci z odzyskiem energii, ogranicza to zużycie zarówno klocków, jak i tarcz hamulcowych. Przez 90000 km przebiegu IS 300h nie wymaga wymiany tarcz hamulcowych i zużyje zaledwie jeden komplet klocków hamulcowych.

 

Również żywotność opon IS 300h bÄ™dzie znacznie wydÅ‚użona. Typowe dla modeli z napÄ™dem hybrydowym 20-procentowe podwyższenie ciÅ›nienia w ogumieniu przyczynia siÄ™ do ograniczenia zużycia ich części barkowych, natomiast bardziej pÅ‚ynne generowanie siÅ‚y napÄ™dowej i równomierny rozkÅ‚ad obciążeÅ„ pojazdu przekÅ‚adajÄ… siÄ™ na mniejsze zużycie bieżnika opon przednich kóÅ‚.  Komplet opon wytrzyma ponad 90000 km przebiegu.

 

Rygorystycznie weryfikowany pod wzglÄ™dem wydajnoÅ›ci i trwaÅ‚oÅ›ci, jak również wspierany ponad piÄ™tnastoletnim doÅ›wiadczeniem praktycznym, akumulator trakcyjny nie wymaga wymiany przez caÅ‚y okres użytkowania samochodu.

 

PoÅ‚Ä…czenie żywotnoÅ›ci tego elementu ze skróconymi czasami serwisowania stawia koszty obsÅ‚ugi technicznej IS 300h poÅ›ród najniższych w jego segmencie rynkowym.

 

Wysoki wskaźnik utrzymania wartości rynkowej

NapÄ™d hybrydowy Lexus Hybrid Drive staÅ‚ siÄ™ obecnie mocnÄ… alternatywÄ… dla konwencjonalnych silników spalinowych nie tylko pod wzglÄ™dem wydajnoÅ›ci i przyjaznoÅ›ci dla Å›rodowiska naturalnego, ale również ekonomicznoÅ›ci, na którÄ… skÅ‚adajÄ… siÄ™ niskie zużycie paliwa i niewielka utrata wartoÅ›ci rynkowej.

 

WstÄ™pne szacunki Eurotaxu na rynku polskim prognozujÄ…, że najnowszy Lexus IS300h bÄ™dzie miaÅ‚ najlepszÄ… w swojej klasie wartość rezydualnÄ… po okresie 3 lat i 120 000 km przebiegu. Dane te potwierdzajÄ… wzrost akceptacji konsumentów dla napÄ™dów hybrydowych.

 

DoskonaÅ‚e prognozy dotyczÄ…ce wartoÅ›ci rezydualnej Lexusa IS300h zostaÅ‚y opublikowane także przez CAP - dominujÄ…cej na rynku brytyjskim firmy zajmujÄ…cej siÄ™ analizami ekonomicznymi i porównawczymi w branży motoryzacyjnej (po upÅ‚ywie 36 miesiÄ™cy i po przebiegu 60000 mil), co plasuje ten model na pozycji lidera w swojej klasie.

 

Inny z ostatnio debiutujÄ…cych modeli Lexusa z napÄ™dem hybrydowym, GS 450h, uzyskaÅ‚ tytuÅ‚ „Mistrza WartoÅ›ci Rynkowej 2013” (Wertmeister 2013) w rankingu prowadzonym wspólnie przez magazyn Auto Bild i firmÄ™ Eurotax, okazujÄ…c siÄ™ bezkonkurencyjnym w swojej klasie pod wzglÄ™dem utrzymania wartoÅ›ci rynkowej, co jest wyrazem wysokiego zaufania, jakim klienci obdarzajÄ… produkty Lexusa oznaczone literÄ… „h”.

 

Ogólnoeuropejskie korzyÅ›ci podatkowe

LegitymujÄ…c siÄ™ najniższÄ… w swojej klasie emisjÄ… CO2 – zaledwie 99 g/km – wynikajÄ…cÄ… z bardzo niskiego zużycia paliwa 4,3 l/100 km, model IS 300h Å‚Ä…czy niskie koszty eksploatacji ze znacznymi korzyÅ›ciami podatkowymi w wielu europejskich krajach. Niestety jeszcze nie w Polsce.

 

W Wielkiej Brytanii, na przykÅ‚ad, zarówno wÅ‚aÅ›ciciele flot samochodowych, jak i kierowcy samochodów firmowych korzystajÄ… z wyraźnie korzystniejszej taryfy podatkowej, niż ma to miejsce w przypadku napÄ™dzanych silnikiem diesla konkurentów w tym segmencie. W trakcie 3-letniej umowy leasingowej wÅ‚aÅ›ciciel floty samochodowej zaoszczÄ™dzi 657 funtów, natomiast kierowcy samochodów firmowych zapÅ‚acÄ… o 1900 funtów mniej podatku dochodowego.

 

We Francji nabywca modelu IS 300h uzyskuje premię Eco Bonus w wysokości 4000 euro oraz oszczędności podatkowe około 1200 euro.

 

W Hiszpanii, z racji peÅ‚nozakresowego napÄ™du hybrydowego nowemu sedanowi Lexusa przysÅ‚uguje 75% ulgi w podatku drogowym przez 5 lat – dajÄ…cej w sumie 600 euro oszczÄ™dnoÅ›ci – z której skorzystać mogÄ… również nabywcy używanych IS 300h. HiszpaÅ„scy kierowcy samochodów z napÄ™dem hybrydowym korzystajÄ… również z niższych opÅ‚at parkingowych i preferencyjnych stawek za drogi pÅ‚atne.

 

Bardzo powoli podejmowane sÄ… decyzje przez wÅ‚adze polskich miast dajÄ…ce przywileje wÅ‚aÅ›cicielom samochodów hybrydowych. BezpÅ‚atne parkingi dla samochodów z napÄ™dem hybrydowym emitujÄ…cych poniżej 100g/km  CO2 w miejscach objÄ™tych opÅ‚atÄ… oferuje jedynie Tarnów, Szczecin i Katowice.



Źródło: Lexus, informacja Mototarget.pl

 PisaliÅ›my również
» Jak japoÅ„ska kultura wpÅ‚ynęła na nowego Lexusa UX?
» Technologia dźwiÄ™ku w nowym Lexusie ES
 Inne artykuÅ‚y
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted.