Te intuicyjne w obsÅ‚udze funkcje Å‚Ä…czÄ… optymalne wspomaganie prowadzenia samochodu z maksymalnÄ… ochronÄ… pasażerów i pieszych, zapewniajÄ…c kierowcy poczucie pewnoÅ›ci i dyskretne wsparcie przy zachowaniu peÅ‚ni kontroli i przyjemnoÅ›ci prowadzenia.
Wraz z poprawionym pod względem ergonomii kokpitem oraz wieloma funkcjami ułatwiającymi prowadzenie samochodu, w rodzaju monitorowania sytuacji z tyłu, wspomagania parkowania czy wspomagania ruszania na pochyłości, nowy IS otrzymał szereg nowych, zaawansowanych technicznie rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa czynnego.
Bezpieczeństwo czynne
Wyrafinowany ukÅ‚ad wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) pomaga uniknąć kolizji. UkÅ‚ad PCS korzysta z pracujÄ…cego w paÅ›mie fal milimetrowych czujnika radarowego, który wykrywa przeszkody przed samochodem, również przy skrÄ™caniu. UkÅ‚ad realizuje funkcjÄ™ przedkolizyjnego wspomagania hamowania, zwiÄ™kszajÄ…c skuteczność tego manewru w wykonaniu kierowcy, a w razie nieuchronnoÅ›ci kolizji samoczynnie uruchamia hamulce, by zminimalizować prÄ™dkość uderzenia w przeszkodÄ™.
UkÅ‚ad monitorujÄ…cy martwe pola widocznoÅ›ci (BSM), korzystajÄ…c z czujników radarowych, wykrywa niewidoczne w lusterkach zewnÄ™trznych pojazdy znajdujÄ…ce siÄ™ na przylegÅ‚ych pasach ruchu i sygnalizuje ich obecność za pomocÄ… lampki w lusterku po odpowiedniej stronie samochodu.
Zastosowany po raz pierwszy w europejskim Lexusie układ ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) wykrywa zbliżające się pojazdy podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego, wykorzystując do tego celu czujnik radarowy układu BSM.
Funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych (AHB) w maksymalnym stopniu zwiększa widoczność nocą, samoczynnie przełączając na światła mijania, gdy kamera wykryje światła poprzedzającego lub nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu.
Funkcja ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDA) pomaga zapobiec niekontrolowanej zmianie toru jazdy, ostrzegajÄ…c kierowcÄ™, gdy samochód opuÅ›ci swój pas ruchu bez wÅ‚Ä…czania kierunkowskazu.
UkÅ‚ad monitorujÄ…cy ciÅ›nienie w ogumieniu z funkcjÄ… automatycznej lokalizacji (AL-TPWS) wyÅ›wietla na ekranie wartoÅ›ci ciÅ›nienia we wszystkich czterech koÅ‚ach samochodu. W razie wykrycia obniżenia ciÅ›nienia wskazywane jest koÅ‚o, którego to dotyczy.
Unikatowy dla marki Lexus zintegrowany ukÅ‚ad stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) integruje odpowiedzialne za bezpieczeÅ„stwo czynne funkcje zapobiegania blokowaniu kóÅ‚ przy hamowaniu (ABS), rozdziaÅ‚u siÅ‚ hamowania (EBD), kontroli napÄ™du (TRC) oraz stabilizacji toru jazdy (VSC) z dziaÅ‚aniem elektrycznego wspomagania w ukÅ‚adzie kierowniczym (EPS), pozwalajÄ…c w maksymalnym stopniu wykorzystać maksymalne osiÄ…gi i ograniczyć ryzyko poÅ›lizgu.
Bezpieczeństwo bierne
Zgodnie z charakterystycznym dla Lexusa niezwykle rygorystycznym podejściem do kwestii bezpieczeństwa zderzeniowego, nowy IS został stworzony z myślą o uzyskaniu najwyższego w swojej klasie poziomu bezpieczeństwa przy centralnych i niecentralnych zderzeniach czołowych oraz kolizjach bocznych i tylnych.
Szerokie zastosowanie w konstrukcji nadwozia stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymaÅ‚oÅ›ci zapewniÅ‚o optymalne przenoszenie i rozpraszania siÅ‚ uderzenia, zminimalizowanie deformacji kabiny na skutek kolizji i zachowanie bezpiecznej przestrzeni dla pasażerów.
Nowo wprowadzone rozwiÄ…zanie pokrywy komory silnikowej, która unosi siÄ™, by zamortyzować uderzenie, pozwoliÅ‚o uzyskać najniższy możliwy profil przodu samochodu przy zachowaniu optymalnej ochrony pieszego w razie tego typu kolizji.
IS wyposażony jest w 8 poduszek powietrznych: dwustopniowe czołowe poduszki powietrzne, dolne poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera na przednim fotelu, boczne poduszki powietrzne przy przednich i tylnych siedzeniach oraz pełnowymiarowe kurtyny powietrzne.