ZaÅ‚oga w skÅ‚adzie Kazuki Nakajima i James Rossiter stanęła na szczycie podium, wyprzedzajÄ…c dwie Hondy NSX-GT i dwa Nissany GT-R – jak widać, tym razem przeciwnicy zmobilizowali siÄ™ po poprzednich dwóch miażdżących zwyciÄ™stwach Lexusów, spychajÄ…c pozostaÅ‚e LC na dalsze pozycje.
Przypomnijmy, że na poczÄ…tku maja w poprzedniej rundzie serii na legendarnym Fuji Speedway wszystkie trzy miejsca na podium należaÅ‚y do Lexusów LC GT500, a w kwietniowej pierwszej rundzie Super GT na torze Okayama International wszystkie sześć startujÄ…cych w wyÅ›cigu zajęło sześć pierwszych miejsc.
Po trzech rundach Super GT w ogólnym zestawieniu zespoÅ‚ów zaÅ‚ogi jeżdżące Lexusami zajmujÄ… pierwsze cztery pozycje, a w zestawieniu kierowców – pięć pierwszych miejsc.
Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myÅ›lÄ… o wprowadzonych w tym sezonie nowych przepisach japoÅ„skich wyÅ›cigów serii Super GT. Zamiast wolnossÄ…cego, piÄ™ciolitrowego silnika V8, który napÄ™dza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoÅ‚adowanÄ…, czterocylindrowÄ… jednostkÄ™ rzÄ™dowÄ… o pojemnoÅ›ci skokowej 2000 cm³ z bezpoÅ›rednim wtryskiem paliwa, a dziesiÄ™ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ™ automatycznÄ… zastÄ…piono szeÅ›ciostopniowÄ… sekwencyjnÄ… skrzyniÄ… biegów.
Auto o rozstawie osi 2750 mm waży co najmniej 1020 kg. Mimo sporych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chÅ‚odzÄ…cego silnik, poszerzone bÅ‚otniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tyÅ‚ czy aerodynamiczne nakÅ‚adki progów, nadwozie o dÅ‚ugoÅ›ci 4960, szerokoÅ›ci 1950 i wysokoÅ›ci 1220 mm zachowuje charakterystyczne rysy LC.