FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Lexus LS piątej generacji - premiera w Detroit
  Dodano: 2017-01-09
Wyświetlono: 1381 razy
Lexus LS piątej generacji - premiera w Detroit
Prawdopodobnie żaden inny samochód nie spowodował swym pojawieniem się na rynku tak istotnych zmian w swoim segmencie, jak to miało miejsce w przypadku Lexusa LS 28 lat temu.
foto © Lexus

LS 400 z roku 1990 był prawdziwym burzycielem dotychczasowego porządku w świecie luksusu, wzbudzając entuzjastyczne komentarze i zadziwiając swych użytkowników nieznanym dotąd poziomem komfortu, osiągami i płynnością pracy układu napędowego, wyciszeniem, jakością wykonania, dbałością o detale i niezawodnością. Ten przełomowy model dodatkowo wsparło wprowadzenie na stałe nowych standardów obsługi klienta i troski o jego satysfakcję.

Obecnie historia może się powtórzyć wraz z premierą na tegorocznych Północnoamerykańskich Targach Motoryzacyjnych modelu LS na rok 2018 – całkowicie zmienionego flagowego sedana LS piątej generacji. Na zewnątrz i wewnątrz nowego LS wyraźnie przejawia się niezwykłe Japońskie dziedzictwo i dalekowschodnia wizja luksusu. Jednak model ten został zaprojektowany jako obywatel świata, który pojawi się w około 90 krajach.

„LS będzie nie tylko ikoną marki Lexus, ale również wcieleniem najnowszej generacji luksusu, przesiąkniętym Japońską tradycją i kulturą” ‒ mówi Toshio Asahi, naczelny konstruktor tego samochodu, i dodaje: „A zatem ten globalny lider musi znacznie wyprzedzać światowe oczekiwania wobec luksusowej limuzyny.”

DŁUŻSZY, NIŻSZY, SZERSZY – I BARDZIEJ EKSCYTUJĄCY
Dłuższy i niższy od swego poprzednika, nowy LS ekscytuje śmiałą stylistyką oraz sylwetką na wzór modelu coupe z nowymi charakterystycznymi dla marki akcentami wzorniczymi. Niespotykany dotąd stopień ukierunkowania na kierowcę LS zawdzięcza zupełnie nowej globalnej platformie GA-L przeznaczonej dla modeli luksusowych. Ta nowa tylnonapędowa płyta podłogowa, wydłużona wersja zastosowanej w niesamowitym coupe LC 500, oferuje więcej dynamiki na drodze i jeszcze wyższy poziom komfortu jazdy, z którego Lexus słynie.

Pierwszy Lexus LS zdobył uznanie dzięki temu, że wyszedł naprzeciw rzeczywistym oczekiwaniom klientów, zamiast w prosty sposób powielać to, co oferowały wtedy renomowane luksusowe marki. W tym duchu przestronna kabina sedana LS 2018, wyjątkowe cechy i wizjonerskie rozwiązania techniczne po raz kolejny zaskoczą nabywców, na nowo definiując standardy, jakich można oczekiwać od flagowej limuzyny o zasięgu ogólnoświatowym.

„Wyznaczyliśmy sobie niezwykle ambitne cele i śmiało przystąpiliśmy do ich realizacji” – mówi naczelny konstruktor LS, Toshio Asahi. „Klienci rozważający zakup limuzyny Lexusa to osoby na co dzień otoczone luksusem, które poszukują czegoś oryginalnego. Nie zainteresowalibyśmy ich tradycyjnym produktem z górnej półki.”

ODRODZENIE FLAGOWEJ LIMUZYNY
Tak jak pierwszy LS zapoczątkował markę Lexus, tak całkowicie odmieniony LS z roku 2018 jest kontynuatorem bardziej dynamicznego kierunku jej rozwoju. Kolejne generacje tego modelu na swój sposób nieodmiennie wprowadzały nowe aspekty nowoczesnego luksusu, kunsztu rzemieślniczego, osiągów i bezpieczeństwa jazdy, natomiast najnowsza dodaje do tego znacznie bardziej emocjonującą stylistykę i porywające własności jezdne.

Przy tworzeniu całkowicie odmienionego LS zaczęto od wyobrażenia sobie, jaki powinien być flagowy sedan – jakby to był ponowny debiut całej marki. Celem, jaki temu przyświecał, nie było poprawienie dotychczasowych osiągnięć marki Lexus, ale przewyższenie oczekiwań globalnego konsumenta dóbr luksusowych.

Elementem łączącym wszystkie generacje modelu LS pozostaje Omotenashi – idea Japońskiej gościnności. W branży samochodowej oznacza ona troskę o kierowcę i pasażerów, przewidywanie ich potrzeb, dbanie o ich komfort i chronienie ich przed zagrożeniami.

DYNAMIKA JAZDY
Użytkownicy luksusowych limuzyn w większym niż dotychczas stopniu domagają się doskonałych parametrów dynamicznych i wysokich osiągów bez obniżania poziomu komfortu. Są to jedne z najtrudniejszych do połączenia cech, jednak nowa globalna platforma konstrukcyjna GA-L pozwala to zadanie zrealizować. Nowa płyta podłogowa debiutowała w modelu coupe LC 500, a obecnie, ze zwiększonym rozstawem osi, stała się fundamentem dla nowego LS. W celu zachowania niskiego położenia środka ciężkości i odpowiedniego rozkładu mas, nowy LS oferowany będzie jedynie w wersji wydłużonej, o szerokim profilu poprzecznym i niskiej sylwetce.

Platforma GA-L jest najsztywniejsza w historii marki, stanowiąc solidną podstawę dla uzyskania doskonałych parametrów w zakresie sprawności prowadzenia, płynności jazdy i wyciszenia kabiny. Wynoszący 3125 mm rozstaw osi jest o 35 mm większy niż w wydłużonej wersji dotychczasowego LS.

Niezwykłe połączenie komfortu jazdy i doskonałego prowadzenia nowy LS zawdzięcza również najnowszej generacji zintegrowanego układu stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM). Układ ten realizuje kompleksowe sterowanie podzespołami samochodu – układem hamulcowym, kierowniczym, przeniesienia napędu i zawieszenia – kontrolując liniowe i obrotowe ruchy samochodu względem jego osi podłużnej, poprzecznej i pionowej. Pozwala to uzyskać wyjątkowy komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz doskonałe prowadzenie i trzymanie się nawierzchni. Zastosowane w ramach układu wspomagającego jazdę dynamiczną (LDH) aktywne drążki stabilizatorów wraz z mechanizmem niezależnego skrętu kół tylnych dodatkowo poprawia własności jezdne. Układ VDIM jest w stanie wspomagać stateczność ruchu w warunkach zróżnicowanej przyczepności podłoża, np. na nawierzchni częściowo suchej i częściowo oblodzonej.

Do budowy nowego LS zastosowane zostały między innymi blachy ze stali o podwyższonej wytrzymałości i stopy aluminium, co pozwoliło zmniejszyć jego masę o ponad 90 kg w porównaniu do poprzednika. Oszczędności na masie w połączeniu z wysoką sztywnością nadwozia i zastosowaniem nowego silnika V6 przełożyły się na poprawę cech dynamicznych samochodu.

Istotnym czynnikiem wpływającym na aspekty dynamiczne jest nowa płyta podłogowa, która umożliwiła umieszczenie większości dużych mas, w tym silnika i osób w kabinie, możliwie blisko środka geometrycznego i jak najbliżej podwozia, by w ten sposób uzyskać korzystniejsze położenie środka ciężkości samochodu. W celu dodatkowego zwiększenia wytrzymałości kluczowych stref struktury nośnej wprowadzone zostały między innymi specjalne wzmocnienia w komorze silnikowej oraz zastosowano sztywne, wykonane ze stopu aluminium wieżyczki przedniego i tylnego zawieszenia.
Model LS słynie z doskonałego zawieszania, jednak jego konstruktorzy dopatrzyli się i w tej kwestii możliwości udoskonalenia. Na przykład w wielodrążkowym zawieszeniu zastosowane są podwójne przeguby kuliste w górnych i dolnych wahaczach, co umożliwia precyzyjne przenoszenie najdrobniejszych ruchów, zarówno od strony układu kierowniczego, jak i nawierzchni drogi. Oprócz korzystniejszego rozkładu obciążeń, zastosowanie podwójnych przegubów kulistych ułatwia zachowanie optymalnej geometrii ustawienia kół i dzięki temu ich pełniejszej kontroli, a ponadto pozwala uzyskać bardziej precyzyjną reakcję na ruchy kierownicy oraz mniejszy opór początkowy przy skręcie. W celu zminimalizowania wielkości masy nieresorowanej, w konstrukcji zawieszenia szeroko wykorzystano stopy aluminium, na czym zyskały sprawność prowadzenia i komfort jazdy.

OSIĄGI I PŁYNNOŚĆ JAZDY ZDEFINIOWANE NA NOWO:
PODWÓJNIE DOŁADOWANY SILNIK V6 I 10-STOPNIOWA SKRZYNIA BIEGÓW

Mając na względzie połączenie wysokiej mocy i ekonomiczności w zakresie zużycia paliwa, specjalnie dla nowego modelu LS został skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, przy którego tworzeniu wykorzystano rozwiązania z firmowych doświadczeń w formule F1. Ta zupełnie nowa jednostka napędowa LS, będąca przejawem strategii zdynamizowania marki, oferuje moc na poziomie V8, zachowując przy tym umiarkowany apetyt na paliwo, a także niski poziom hałasu i drgań. Serce nowego LS rozwija moc jak przystało na flagową limuzynę: 415 KM i 600 Nm moment obrotowy – sporo więcej niż V8 w obecnym LS. Długi skok tłoka i jego optymalny stosunek do średnicy cylindra sprzyja sprawności spalania przy dużych prędkościach obrotowych oraz skuteczności podwójnego turbodoładowania, czego wyznacznikiem jest czas rozpędzania 0-100 km/h wynoszący około 4,5 sekundy wersji z napędem 4 x 4.

Ale jeszcze ważniejsze może być to, w jaki sposób silnik i skrzynia biegów zostały zestrojone, aby umożliwiać natychmiastowe przyspieszenie i równomierny wzrost momentu obrotowego aż do granicznej prędkości obrotowej.

Do uzyskania niezwykłej płynności działania zespołu napędowego, z której Lexus słynie, przyczynił się szereg różnych rozwiązań, takich jak drabinowa rama usztywniająca kadłub silnika, odpowiednio przekonstruowane mocowania silnika, czy elektryczny napęd przepustnic spalin. Kierowca będzie miał możliwość dopasowywania sposobu reakcji układu napędowego, wybierając pomiędzy jego trybami pracy Normal, Sport i Sport+, a odpowiednio dopracowany odgłos silnika spotęguje sportowe doznania.

W nowym LS została zastosowana, po raz pierwszy w luksusowym sedanie, 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, wcześniej debiutująca w LC 500. Jest to tradycyjna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania konkurujących z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych. Duża rozpiętość przełożeń realizowana przez dziesięć gęsto zestopniowanych biegów idealnie sprawdza się we wszelkiego rodzaju formach jazdy, zapewniając optymalne przełożenie w każdych warunkach.
Mimo możliwości bezpośredniej zmiany przełożeń za pomocą przełączników przy kierownicy, wielu kierowców będzie wolało zdać się na zaawansowany elektroniczny układ sterujący, który potrafi przewidywać zamysły osoby prowadzącej samochód. Układ na bieżąco dobiera idealne przełożenie w reakcji na przyspieszanie, hamowanie oraz poprzeczne siły bezwładności.

Przy ruszaniu z miejsca gęste zestopniowanie niskich biegów i krótkie czasy ich przełączania umożliwiają płynne, pełne ekscytujących doznań rozpędzanie samochodu. Przełożenia wyższych biegów są idealnie dobrane do wysokiego momentu obrotowego, jakie rozwijany jest przez podwójnie turbodoładowany silnik, pozwalając bez wysiłku przemierzać autostrady, a bardzo krótki czas redukcji biegu umożliwia natychmiastowe zwiększenie prędkości.

Blokowanie przekładni hydrokinetycznej realizowane jest we wszystkich zakresach pracy za wyjątkiem ruszania z miejsca, zapewniając poczucie bezpośredniej reakcji samochodu i mniejsze zużycie paliwa.

WYKUWAJĄC UNIKALNĄ TOŻSAMOŚĆ
 „LS jest flagowym modelem marki Lexus” – mówi naczelny konstruktor Koichi Suga. „Jak żaden inny z naszych modeli uosabia historię i obraz marki, a także symbolizuje wszystkie jej wartości.”

W myśl idei „mimo to”, nieodmiennie przyświecającej marce od momentu prac nad pierwszą generacją modelu LS, przestronność i komfort prestiżowego trójbryłowego sedana została ubrana w stylową sylwetkę czterodrzwiowego coupe, która jest bardziej atrakcyjna dla młodszych nabywców aut luksusowych.

Konstruktorzy Lexusa w pełni wykorzystali walory nowej płyty podłogowej, w szczególności jej obniżony profil i gabaryty odpowiednie dla limuzyny o dużym rozstawie osi, nadając nowemu LS należycie wydłużoną bryłę i niski, przyklejony do podłoża profil. W porównaniu z LS obecnej generacji, jest on o około 15 mm niższy, natomiast linia maski i pokrywy bagażnika poprowadzone są o odpowiednio ok. 30 mm i ok. 41 mm niżej. Nowy LS jest pierwszym sedanem marki z sześciosegmentowym układem szyb bocznych. Jest również pierwszym sedanem Lexusa z szybami bocznymi płasko wkomponowanymi w słupki nadwozia.

W celu zachowania wystarczającej przestrzeni nad głowami pasażerów mimo obniżonej wysokości samochodu, okno dachowe w nowym LS przesuwa się po zewnętrznej stronie dachu. Charakterystycznie wcięta osłona chłodnicy otrzymała unikalny siatkowy wzór, pozornie zmieniający swój wygląd w zależności od oświetlenia, będący efektem intensywnych prac projektowych z użyciem komputerowych narzędzi wspomagających CAD, połączonych z ręczną obróbką tysięcy pojedynczych płaszczyzn.

Nowy LS wprowadza pięć premierowych wzorów tarcz kół: dwa 19-calowe i trzy 20-calowe. Ekskluzywne 20-calowe tarcze kół mają połyskliwie wykończoną powierzchnię, uzyskaną za pomocą techniki elektropowlekania, zwanej napylaniem jonowym. Wszystkie oprócz jednego wzory tarcz kół mają konstrukcję ze specjalnymi pustymi przestrzeniami, których zadaniem jest ograniczanie hałasu rezonansowego powodowanego przez opony.

KLASYCZNY KOMFORT W NOWOCZESNYM WYDANIU
Wykreowanie nowych standardów flagowego luksusu nie jest tylko kwestią dodania większej liczby funkcji i możliwości. Zgodnie z duchem „omotenashi”, czyli Japońskiej gościnności, inżynierowie Lexusa obdarzyli kabinę nowego LS luksusem, który zaprasza i spowija pasażerów, jednocześnie traktując kierowcę jak partnera.
„Wystarczy po prostu otworzyć drzwi, aby natychmiast doznać wrażenia, że widzi się wnętrze niepodobne do żadnego z dotąd spotykanych w samochodach luksusowych” – stwierdza naczelny konstruktor Koichi Suga.

Przykładem może być nowy kształt siedzeń, z możliwością nawet 28-punktowej elektrycznej regulacji ustawienia foteli przednich, a także z funkcją podgrzewania, chłodzenia i masażu. Naturalistycznie ukształtowana deska rozdzielcza z wyświetlaczami informacyjnymi na jednakowej wysokości ułatwia operowanie wszelkimi funkcjami bez zmiany pozycji, zapewniając pełną ergonomię miejsca kierowcy.
Czyniąc nowego LS w jeszcze większym stopniu samochodem kierowcy, z nie mniejszą atencją zadbano o osoby jadące z tyłu, tworząc dla nich przytulne miejsca siedzące, których oparcia płynnie łączą się z boczną tapicerką.

Opcjonalne funkcje podgrzewania, chłodzenia oraz masażu czynią tylne siedzenia najbardziej przytulnym miejscem. W wersji z oferowanym w rozszerzonym pakiecie luksusowym przednim oraz tylnym siedzeniem pasażera z funkcją masażu Shiatsu i elektrycznie podnoszonym podnóżkiem, przestrzeń dla nóg jest największa spośród wszystkich wcześniejszych generacji modelu LS. Ponadto w pakiecie tym oparcie tylnego siedzenia znajdującego się za miejscem obok kierowcy można odchylać nawet o 48 stopni i można je też podnosić o 24 stopnie w celu ułatwienia wysiadania z samochodu.

Ponieważ nowy LS jest niższy od swych poprzedników, w wersji z zawieszeniem pneumatycznym po raz pierwszy wprowadzono funkcję ułatwienia dostępu do samochodu. Po odblokowaniu drzwi przy użyciu elektronicznego kluczyka samochód się nieco podnosi i odchylają się boczne wyprofilowania fotela, ułatwiając kierowcy zajęcie miejsca za kierownicą.

POŁĄCZENIE TRADYCJI I NOWOCZESNEJ TECHNIKI
Niezwykła estetyka w LS przejawia się w odpowiednio dobranym oświetleniu i dbałości o szczegóły. Nowe podejście do kreowania elementów wykończeniowych ponownie nawiązuje do kultury Japońskiej, łącząc tradycyjne dla niej poczucie smaku z zaawansowanymi technologiami wytwarzania. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w postaci charakterystycznych sygnatur, w rodzaju inspirowanego Japońskimi lampionami stylowego oświetlenia kabiny, czy podłokietników, które zdają się być swobodnie zawieszone w przestrzeni obok drzwi.

W nowym LS zobaczymy też nowe, inspirowane wzorami Shimamoku drewniane elementy wykończeniowe, łączące w artystycznej formie Japońską sztukę formowania z cienkich płatów drewna z technologią laserowego wycinania. Do wyboru będą następujące nowe zestawy drewnianego wykończenia: Art Wood/Organic, Art Wood/Herringbone oraz Laser Cut Special. W przeciwieństwie do tradycyjnych drewnianych wyrobów Shimamoku o prostych słojach, zastosowane w nowym LS elementy o dużych słojach poprzecznych cechuje silniejszy kontrast pomiędzy jasnymi i ciemnymi miejscami, co ożywia ich wygląd.

NIEMAL ABSOLUTNA CISZA – ALBO WSPANIAŁA MUZYKA
Choć układ wydechowy Lexusa LS został zestrojony w kierunku bardziej zdecydowanego brzmienia, podczas jazdy w jego kabinie panuje absolutna cisza. Nowe metody wyciszenia pozwoliły uzyskać jeszcze lepsze efekty niż w poprzednich generacjach LS. Funkcja aktywnego tłumienia dźwięków reaguje na dobiegające do wnętrza samochodu odgłosy silnika i wygasza pewne częstotliwości, emitując z pokładowych głośników dźwięki w przeciwfazie.

Wyizolowana od zewnętrznych hałasów kabina nowego LS stanowi idealną przestrzeń zarówno dla standardowo montowanego wysokiej klasy zestawu nagłośnieniowego, jak i opcjonalnego audiofilskiego zestawu Mark Levinson z funkcją dźwięku przestrzennego i zespołem głośników w podsufitce. Do ich obsługi służy graficzny interfejs, który jest teraz bardziej przyjazny. Jego zdalny panel dotykowy nowej generacji reaguje analogicznie jak ekran smartfona, a ponadto potrafi rozpoznawać pismo odręczne. Oprócz szerokoformatowego wyświetlacza o przekątnej 12,3 cala, nowy LS może być opcjonalnie wyposażony w duży kolorowy wyświetlacz projekcyjny, prezentujący informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.

ZAAWANSOWANE FUNKCJE DBAJĄCE O BEZPIECZEŃSTWO JAZDY
Nowy LS ma wpisany w swoją konstrukcję wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, czyli ochrony swoich pasażerów przed skutkami kolizji. Ponadto wyposażono go w szereg funkcji pozwalających unikać kolizji bądź minimalizować ich skutki.

Otrzymał pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, a także zaawansowany zestaw funkcji bezpieczeństwa z pierwszą na świecie intuicyjną detekcją pieszych sprzężoną z aktywnym reagowaniem układu kierowniczego. W razie wykrycia z przodu pieszego, z którym kolizja jest nieunikniona, LS automatycznie uruchomi hamulce i za pośrednictwem układu kierowniczego samoczynnie wykona manewr omijający, pozostając w obrębie obranego pasa ruchu. Kierowca jest ostrzegany za pośrednictwem opcjonalnego wyświetlacza projekcyjnego.

Wysokiej klasy system Driving Support nazwany Lexus CoDrive jest także nowością w nowym sedanie LS. Pozwala na kontrolę sterowania pojazdem zależną i w zgodzie z intencjami kierowcy oraz stałe wsparcie podczas jazdy po autostradzie.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE LEXUSA LC '2018
Rodzaj nadwozia - Pełnowymiarowy sedan klasy luksusowej
Silnik - V6 3,5 L, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwiema turbosprężarkami
Skrzynia biegów - 10-stopniowa automatyczna
Moc - 415 KM
Moment obrotowy    - 600 Nm
Rozstaw osi - 3125 mm
Długość całkowita - 5235 mm
Wysokość - 1450 mm
Szerokość - 1900 mm
Koła - 19- lub 20-calowe



Źródło: Lexus, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Jak japońska kultura wpłynęła na nowego Lexusa UX?
» Technologia dźwięku w nowym Lexusie ES

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Lexus LS 2018:
w lewo
Lexus LS 2018
© Lexus
Lexus LS 2018
© Lexus
Lexus LS 2018
© Lexus
Lexus LS 2018
© Lexus
Lexus LS 2018
© Lexus
Lexus LS 2018
© Lexus
Lexus LS 2018
© Lexus
Lexus LS 2018
© Lexus
Lexus LS 2018
© Lexus
w prawo
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |