IstotÄ… programu Lexus Plus jest standaryzacja cen samochodów nowych i używanych. Każde oferowane auto ma na szybie tabliczkÄ™ z cenÄ… standardowÄ…, ewentualnym rabatem i cenÄ… w ramach programu Lexus Plus z uwzglÄ™dnieniem rabatu. Klient podejmuje prostÄ… decyzjÄ™: kupuje albo rezygnuje z zakupu – ceny nie można negocjować. Może siÄ™ wydawać, iż takie ograniczenie zmniejsza możliwoÅ›ci kupujÄ…cego, ale z badaÅ„ branży motoryzacyjnej wynika, że dla wiÄ™kszoÅ›ci klientów targowanie siÄ™, a nawet sama jego perspektywa to ogromny stres, psujÄ…cy przyjemność z zakupu samochodu. Program dotyczy również zakupu części i akcesoriów oraz usÅ‚ug serwisowych.
– „Proces zakupu samochodu nigdy nie byÅ‚ dla klientów do koÅ„ca przejrzysty i kupujÄ…cy nie mógÅ‚ być pewny, czy zapÅ‚aciÅ‚ dobrÄ… cenÄ™, czy nie” mówi Greg Kitzens, dyrektor generalny Lexusa odpowiedzialny za nowe inicjatywy i wspóÅ‚pracÄ™ z dealerami – „Klienci sÄ… zadowoleni z możliwoÅ›ci zakupu w ramach Lexus Plus, bo wiedzÄ…, że zapÅ‚acili tyle samo, co sÄ…siad czy nastÄ™pny kupujÄ…cy. Z badaÅ„ wynika, że klientom odpowiada taki sposób, do jakiego przywykli kupujÄ…c na co dzieÅ„ towary w sklepie”.
UÅ‚atwieniem dla klientów jest również to, że podczas caÅ‚ego procesu zakupu obsÅ‚uguje ich jeden sprzedawca – od powitania w drzwiach, przez sprawy zwiÄ…zane z finansowaniem, aż po wrÄ™czenie kluczyków. Celem programu Lexus Plus jest również skrócenie czasu wszystkich czynnoÅ›ci zwiÄ…zanych z zakupem czy leasingiem z 3,5 do 1,5-2 godzin, co jest korzystne również dla dealerów.
Do wprowadzonego w ubiegÅ‚ym roku programu przystÄ…piÅ‚o poczÄ…tkowo 11 dealerów Lexusa. Od tej pory jeden siÄ™ wycofaÅ‚, a na jego miejsce przyszÅ‚o trzech nowych, w tym JM Lexus, najwiÄ™kszy dealer Lexusa w Stanach Zjednoczonych, który w ubiegÅ‚ym roku sprzedaÅ‚ niemal 8000 nowych samochodów. Do koÅ„ca tego roku liczba uczestników ma wzrosnąć o szeÅ›ciu lub siedmiu kolejnych.