Brazylijczyk, jeżdżący w barwach teamu Audi Sport ABT Schaeffler, daÅ‚ na tym najszybszym w tym sezonie torze wspaniaÅ‚y popis. Podczas porannego treningu, di Grassi i jego Audi e-tron FE04 byli o cztery dziesiÄ…te sekundy szybsi od konkurentów. Kierowca Audi ustanowiÅ‚ dodatkowo najszybszy czas okrążenia toru w tzw. „Super Pole”. Jednak to wcale nie di Grassi wystartowaÅ‚ w tej rundzie z pole position. Miejsce to przyznano plasowanemu poczÄ…tkowo na miejscu piÄ…tym Jean-Ericowi Vergne w bolidzie Techeetah.
„Moim zdaniem to byÅ‚o bardzo nie fair, że czasy najszybszych kierowców zostaÅ‚y anulowane. Przecież wszyscy dotknÄ™liÅ›my pachoÅ‚ka w szykanie” – powiedziaÅ‚ di Grassi. „Inaczej zrozumiaÅ‚em zasady na odprawie kierowców, a inaczej wyglÄ…daÅ‚a rzeczywistość podczas treningu i w kwalifikacjach. Zamiast z pole position, musiaÅ‚em startować z pozycji drugiej i to na dodatek zlokalizowanej po tzw. brudnej stronie jezdni toru, na którym wyprzedzanie jest niezwykle trudne.”
Di Grassi przez caÅ‚y wyÅ›cig zaciekle walczyÅ‚ z liderem zestawienia Jean-Eric’em Vergne, jednak każda z podejmowanych przez Brazylijczyka prób wyprzedzenia koÅ„czyÅ‚a siÄ™ bezowocnie. „MiaÅ‚em szybszy bolid, ale Jean Eric doskonale broniÅ‚ swej pozycji” – mówi di Grassi. „MogÅ‚em zdobyć w tym wyÅ›cigu 28 punktów. Zamiast tego dostaÅ‚em 18. Mimo wszystko muszÄ™ podkreÅ›lić, że nasz bolid byÅ‚ bardzo szybki i można byÅ‚o na nim polegać. Nie mogÄ™ siÄ™ już doczekać drugiej części sezonu.”
Daniel Abt nie miaÅ‚ niestety w tym wyÅ›cigu szczęścia. ZwyciÄ™zca z Mexico City przebijaÅ‚ siÄ™ z miejsca piÄ…tego aż do trzeciego w pierwszej poÅ‚owie wyÅ›cigu. Po wymianie bolidu, musiaÅ‚ raz jeszcze zjechać do pit stopu z powodu kÅ‚opotów z pasami bezpieczeÅ„stwa. „MusieliÅ›my sprawdzić co siÄ™ staÅ‚o” – powiedziaÅ‚ Abt, który minÄ…Å‚ liniÄ™ mety jako czternasty. „Pasy miaÅ‚em zapiÄ™te, ale nagle, po dwóch okrążeniach, same siÄ™ rozpięły.”
„Problemy Daniela z pasami kosztowaÅ‚y nas miejsce na podium, a sam Daniel byÅ‚ mocno rozczarowany” – powiedziaÅ‚ szef teamu Allan McNish. „To z czego powinniÅ›my siÄ™ cieszyć, to fakt, że oba nasze bolidy minęły metÄ™ i że po raz pierwszy w tym sezonie Lucas stanÄ…Å‚ na podium. Bardzo dzielnie, od pierwszego do ostatniego okrążenia, walczyÅ‚ o prowadzenie z Jean-Eric’em Vergne. W pewnym momencie myÅ›laÅ‚em nawet, że uda mu siÄ™ przebić, ale Jean Eric byÅ‚ czujny i Å›wietnie jechaÅ‚.”
„To byÅ‚a kontaktowa, ciężka rozgrywka miÄ™dzy dwoma mistrzami” – podkreÅ›la szef Audi Motorsport Dieter Gass. „Niestety, mimo że Lucas bardzo mocno próbowaÅ‚, nie miaÅ‚ szans na wyprzedzenie Jean-Erica Vergne. Bardzo wtedy potrzebowaÅ‚ wsparcia kibiców, które wczeÅ›niej dostaÅ‚ Daniel. Nawet jeÅ›li teoretycznie mogliÅ›my wywalczyć wiÄ™cej, to i tak jesteÅ›my zadowoleni z wystÄ™pu w ostatni weekend. Nasze samochody tym razem byÅ‚y niezawodne. Z nadziejÄ… patrzymy na kolejne imprezy tego sezonu.”
Pierwszy w sezonie 2017/2018 wyÅ›cig FormuÅ‚y E w Europie, odbÄ™dzie siÄ™ 14 kwietnia w Rzymie. Po pierwszej poÅ‚owie sezonu, Daniel Abt znajduje siÄ™ na siedemnastym miejscu tabeli, a Lucas di Grassi przesunÄ…Å‚ siÄ™ na miejsce dziesiÄ…te. Team Audi Sport ABT Schaeffler plasuje siÄ™ na miejscu szóstym klasyfikacji zespoÅ‚owej.