"PodrÄ™cznik 2” zastÄ™puje „Jak zdobyć i utrzymać klienta w warsztacie samochodowym. PodrÄ™cznik marketingu serwisowego” z 2006 roku. Książka jest dostÄ™pna na www.motomarketing.pl.
Po co drugi podrÄ™cznik? Podstawowy powód jest banalny: wyczerpaÅ‚ siÄ™ nakÅ‚ad tej pierwszej książki omawiajÄ…cej kompleksowo zagadnienia marketingowe w serwisie samochodowym, a pozostaÅ‚e wydawnictwa mówiÅ‚y jedynie o wybranych aspektach. Od 2006 roku pojawiÅ‚o siÄ™ bardzo dużo zupeÅ‚nie nowych informacji i przykÅ‚adów z rynku. SÄ… one już zawarte w „NarzÄ™dziach marketingowych...” a niektóre z poruszanych we wczeÅ›niejszych książkach zagadnieÅ„ przedstawione zostaÅ‚y w nowy bÄ…dź szerszy sposób. W tym podrÄ™czniku znajdzie Czytelnik także treÅ›ci wydawnictw Motomarketing.pl z lat 2007-2010 (jest to zaznaczone na okÅ‚adce), oczywiÅ›cie odpowiednio zredagowane i uporzÄ…dkowane.
Pierwsza część to swego rodzaju wstÄ™p opisujÄ…cy podstawy marketingu oraz specyfikÄ™ usÅ‚ug serwisowych, zagadnienie wizerunku warsztatu i inne niż promocja narzÄ™dzia marketingowe: produkty i usÅ‚ugi w serwisie, ceny oraz jakość obsÅ‚ugi. Druga część to opis wykorzystania narzÄ™dzi promocji firmy, takich jak promocja sprzedaży, reklama, marketing bezpoÅ›redni, merchandising, sprzedaż w trakcie wÅ‚aÅ›ciwego procesu obsÅ‚ugi oraz public relations. W tych rozdziaÅ‚ach wskazane jest jednoczeÅ›nie, w jaki sposób należy budować komunikat marketingowy dla klienta w reklamie, liÅ›cie, ulotce, ekspozycji, sprzedaży podczas obsÅ‚ugi. Część trzecia to swego rodzaju podsumowanie; znajduje siÄ™ tu rozdziaÅ‚ o marketingu wewnÄ™trznym, czyli ludziach w usÅ‚ugach, jest część o budowaniu lojalnoÅ›ci i wreszcie o sposobach pomiaru efektów podejmowanych dziaÅ‚aÅ„ marketingowych.
PodrÄ™cznik jest przeznaczony dla zarzÄ…dzajÄ…cych i pracowników autoryzowanych stacji obsÅ‚ugi oraz niezależnych warsztatów, jak również dla pracowników firm, które organizujÄ… sieci serwisów lub wspóÅ‚pracujÄ… z wieloma, czy nawet z pojedynczymi, warsztatami.
Partnerem podręcznika jest firma Integra Software.
Motomarketing.pl to firma specjalistyczna, pracująca dla branży motoryzacyjnej, w jej części posprzedażnej. Specjalizacja Motomarketing.pl to marketing i organizacja serwisu. Firma prowadzi szkolenia, oferuje doradztwo oraz wydaje książki.