W ostatnim wyścigu sezonu, w Walencji, 20-letniemu debiutantowi do przypieczętowania mistrzostwa wystarczyło zaledwie czwarte miejsce, ale zawodnik Repsol Hondy w wielkim stylu dojechał do mety na podium, tuż za zespołowym kolegą, Danim Pedrosą.
Podczas osiemnastu rund tegorocznego cyklu, Hiszpan wywalczył aż sześć zwycięstw, szesnaście finiszów na podium i dziewięć pole position. Pedrosa wygrywał trzy razy, trzynaście razy stawał na podium i trzy razy startował z pole position, kończąc sezon jako drugi wicemistrz świata. Aż w jedenastu z osiemnastu wyścigów na podium stawali obaj reprezentanci Repsol Hondy.
Zdobywając tytuł za pierwszym podejściem, Marquez został nie tylko najlepszym debiutantem w historii MotoGP, ale także najmłodszym mistrzem królewskiej klasy. W wieku 20 lat pobił, ustanowiony jeszcze przed swoimi urodzinami, rekord innego zawodnika Hondy, Freddiego Spencera, który po mistrzostwo królewskiej klasy sięgnął w 1983 roku jako 21-latek.
Marquez w drodze po tytuł pobił całą masę rekordów, przebojowo wdzierając się do czołówki MotoGP za sterami swojej fabrycznej Hondy RC213V.
„WyÅ›cig w Walencji byÅ‚ chyba najdÅ‚uższym w moim życiu – powiedziaÅ‚ nowy mistrz. - CaÅ‚y ten sezon byÅ‚ speÅ‚nieniem marzeÅ„. Nie spodziewaÅ‚em siÄ™, że zostanÄ™ mistrzem Å›wiata w swoim debiucie w MotoGP i wciąż nie mogÄ™ w to uwierzyć. ChciaÅ‚bym bardzo podziÄ™kować mojemu zespoÅ‚owi, rodzinie i oczywiÅ›cie Hondzie. Wsparcie Hondy oraz kibiców na caÅ‚ym Å›wiecie byÅ‚o dla mnie niezwykle ważne, dlatego to Wam dedykujÄ™ to mistrzostwo!”
Honda to najbardziej utytułowana marka w historii wyścigów Grand Prix. Jej reprezentanci sięgnęli po 62 tytuły w klasyfikacji konstruktorów i 667 zwycięstw w wyścigach, w tym 249 w królewskiej klasie.
W przyszÅ‚ym roku do walki o kolejne tytuÅ‚y w MotoGP stanÄ… nie tylko Marquez i Pedrosa, ale również Stefan Bradl i Alvaro Bautista za sterami modelu RC213V oraz Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama, Scott Redding i Karel Abraham, dosiadajÄ…cy nowego, „produkcyjnego” modelu RCV1000R.