Co wydarzyło się w 2011 roku
W 2011 roku polskie przedstawicielstwo Mitsubishi Motors wprowadziło do sprzedaży zupełnie nowy model z napędem elektrycznym: Mitsubishi i-MiEV. Do końca listopada był on liderem w tym segmencie, stanowiąc ponad 72% wolumenu sprzedaży seryjnych samochodów elektrycznych w naszym kraju.
Wiosną zadebiutował także Mitsubishi Outlander z nowym, turbodoładowanym silnikiem Diesla konstrukcji Mitsubishi z systemem zmiennych faz rozrządu o pojemności 2.2 litra i mocy 177 KM oraz Lancer z nowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra i mocy 117 KM .
Do oferty wprowadzono także specjalne, bogato wyposażone wersje: Colt Elegance, ASX Arctic i Pajero Mont Blanc, które spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem klientów. Późną jesienią w salonach Mitsubishi pojawiło się Pajero 2012 w wersji DAKAR oraz L200 DAKAR – bogato wyposażone pojazdy w atrakcyjnych cenach.
Specjalnie dla klientów instytucjonalnych
Klienci flotowi docenili nowe w ofercie Mitsubishi Pajero w wersji Invite z manualną skrzynią biegów – ten samochód cieszył się szczególnym zainteresowaniem służb mundurowych: straży pożarnej, policji, ale trafił także do Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej.
Sporą popularnością wśród dużych korporacji cieszył się też Outlander 2.4 MIVEC z automatyczną, bezstopniową skrzynią CVT – w porównaniu do konkurencji wyróżnia się on bardzo dobrą ceną, innowacyjnym napędem 4x4, 7-osobową kabiną pasażerską i bogatym wyposażeniem.
Do gamy najpopularniejszego flotowego modelu - L200 dołączyła wersja Invite High Power, dedykowana przedsiębiorstwom, które potrzebują wytrzymałego samochodu o znakomitych własnościach terenowych z mocnym silnikiem 178 KM, zapewniającego optymalne osiągi.
W trzeciej dekadzie grudnia do służby w policji trafił też sportowy Lancer Evolution.
W 2011 roku powstał także nowy program posprzedażny, który ma na celu optymalizację kosztów utrzymania parku samochodowego klientów instytucjonalnych. Tym samym Mitsubishi zapewniło odbiorcy flotowemu pełen pakiet usług, który jest wymogiem dobrej współpracy z firmami.
„Najważniejsze flotowe kontrakty tego roku to umowy z firmami Eurovia, Warbud, IMGW oraz z przedsiębiorstwami poszukującymi gazu łupkowego na terenie Polski. W 2011 roku obserwowaliśmy wzrost zainteresowania Mitsubishi L200, który utrzymał pozycję lidera w tym segmencie. Mimo kryzysu na europejskim rynku, nasza sprzedaż flotowa zwiększyła się – w dużej mierze za sprawą inwestycji drogowych na Euro 2012.„ – podsumowuje Kamil Wieczorkowski, odpowiedzialny za sprzedaż flotową w polskiej filii Mitsubishi Motors.
Rozwój sieci dilerskiej
Sieć dilerów Mitsubishi Motors dynamicznie się rozwija i modernizuje – w tym roku powstało 5 nowych placówek: nowe salony z serwisem we Wrocławiu, Dąbrowie Górniczej i Warszawie oraz nowe stacje serwisowe w Łodzi i Tarnowie.
Grupę autoryzowanych stacji dealerskich Mitsubishi Motors w Polsce tworzy obecnie 39 salonów sprzedaży i 45 stacji serwisowych, w których łącznie znajduje zatrudnienie około 1100 osób. Warto wspomnieć, że do końca tego roku wszystkie placówki Mitsubishi Motors będą spełniały najostrzejsze standardy narzucone przez Mitsubishi Motors Corporation.
Zarys planów na 2012 rok
Przyszły rok będzie obfitował w niespodzianki spod znaku Trzech Diamentów. Firma zaprezentuje modele roku 2012 oraz kilka limitowanych wersji pojazdów Mitsubishi a także całkowicie nowy model, ale bliższe informacje na jego temat zostaną opublikowane w późniejszym terminie. Będzie to także rok przygotowań do wejścia kolejnego nowego modelu: Mitsubishi Mirage – zapowiadanego podczas Wystawy Motoryzacyjnej w Tokio. Mitsubishi Mirage zadebiutuje w Polsce na początku 2013 roku.
Z powodu realizacji kolejnych inwestycji drogowych i związanego z nimi zapotrzebowania na samochody do ciężkiej pracy w 2012 roku prawdopodobnie zostanie utrzymany podobny lub nawet podwyższony poziom sprzedaży flotowej. Dlatego w pierwszym kwartale 2012 roku w ofercie pojawią się specjalne wersje L200 i Pajero dedykowane wyłącznie klientom instytucjonalnym. Przyszły rok przyniesie także udoskonalenia owego programu posprzedażnego obsługi flot oraz polityki sprzedaży dla tych odbiorców.