„Audi RS 5 Sportback to wiÄ™cej niż tylko nowość na miÄ™dzynarodowej imprezie targowej. To caÅ‚kowicie nowa oferta dla naszych klientów. Progresywna interpretacja piÄ™ciodrzwiowego coupé o super osiÄ…gach nie ma ani poprzednika, ani bezpoÅ›redniego konkurenta” – mówi Michael-Julius Renz, szef Audi Sport GmbH. „Nowe Audi RS 5 Sportback z sukcesem przenosi geny RS wprost na jezdniÄ™.”
Stylistyka zewnÄ™trzna nowego Audi RS 5 Sportback to poÅ‚Ä…czenie peÅ‚nych emocji linii z atletycznie napiÄ™tymi powierzchniami. ZwiÄ™kszony rozstaw osi, krótkie zwisy i dÅ‚uga, wypukÅ‚a maska silnika (tzw. power dome), podkreÅ›lajÄ… dynamikÄ™ modelu. Wizualnym wyróżnikiem tego super coupé jest charakterystyczna, falista forma mocnej linii ramion. Gdy staniemy z tyÅ‚u pojazdu i spojrzymy na niego z ukosa, ogromne wrażenie robiÄ… boki pojazdu, wyglÄ…dajÄ…ce niczym rzeźbione. Najbardziej rzucajÄ… siÄ™ w oczy blistry quattro, uwypuklajÄ…ce poszerzone o 15 milimetrów nadkola.
Przód Audi RS 5 Sportback to szeroka i pÅ‚aska osÅ‚ona chÅ‚odnicy Singleframe, masywne wloty powietrza z kratownicÄ… o charakterystycznej dla modeli typu RS strukturze plastra miodu oraz przedni, wykonany z matowego aluminium spojler z napisem quattro. Obok reflektorów zauważyć można dodatkowe, bÅ‚yszczÄ…ce czerniÄ… elementy stylistyczne. DziÄ™ki nim, nowe RS 5 Sportback sprawia wrażenie jeszcze szerszego. Sportowy wyglÄ…d tyÅ‚u to zasÅ‚uga dyfuzora charakterystycznego dla modeli RS, ukÅ‚adu wydechowego RS z owalnymi koÅ„cówkami rur wydechowych oraz spojlera zamontowanego na klapie bagażnika. Standardowo, model RS 5 Sportback jeździ na koÅ‚ach 19-calowych, a felgi 20-calowe sÄ… dostÄ™pne w opcji. Pakiety „LÅ›niÄ…ca czerÅ„”, „Matowe aluminium” i „Carbon” umożliwiajÄ… daleko idÄ…cÄ… indywidualizacjÄ™ nowego Audi RS 5 Sportback.
Silnik 2.9 TFSI V6 biturbo gwarantuje siÅ‚Ä™ i wydajność. Jego moc wynosi 331 kW. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostÄ™pny jest w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Od 0 do 60 mil na godzinÄ™ Audi RS 5 Sportback przyspiesza w 3,9 sekundy i rozpÄ™dza siÄ™ dalej do prÄ™dkoÅ›ci maksymalnej 174 mil na godzinÄ™. Każda z dwóch turbosprężarek silnika 2.9 TFSI jest przyporzÄ…dkowana jednemu rzÄ™dowi cylindrów i wytwarza ciÅ›nienie Å‚adowania do 1,5 bara. Podobnie jak we wszystkich nowych silnikach Audi V6 i V8, sprężarki sÄ… zamontowane pomiÄ™dzy rozwidlonymi pod kÄ…tem 90° rzÄ™dami cylindrów, na skutek tego strona wydechowa gÅ‚owic cylindrów znajduje siÄ™ wewnÄ…trz rozwidlenia cylindrów, a strona ssÄ…ca po zewnÄ™trznej ich stronie. Taka koncepcja pozwala na kompaktowÄ… konstrukcjÄ™ i wytyczenie krótkich dróg dolotowych z minimalnymi stratami wskutek przepÅ‚ywu. Silnik 2.9 TFSI bardzo spontanicznie reaguje na ruchy prawego pedaÅ‚u. Proces spalania wg tzw. cyklu B z centralnym wtryskiem bezpoÅ›rednim zorientowana jest na uzyskanie maksymalnej wydajnoÅ›ci.
Sportowo zestrojona oÅ›miostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami przeÅ‚Ä…czania biegów, przenosi moment obrotowy z silnika 2.9 TFSI do staÅ‚ego napÄ™du na cztery koÅ‚a quattro z miÄ™dzyosiowym mechanizmem różnicowym. DyferencjaÅ‚ asymetrycznie, w stosunku 40:60, rozdziela siÅ‚y napÄ™dowe miÄ™dzy osiami. Gwarantuje to dynamiczne prowadzenie pojazdu z optymalnÄ… przyczepnoÅ›ciÄ… oraz najwyższe możliwe bezpieczeÅ„stwo. Gdy dochodzi do poÅ›lizgu koÅ‚a jednej z osi, wiÄ™ksza część momentu obrotowego bÅ‚yskawicznie przenoszona jest na drugÄ… oÅ› – do 85 procent momentu może trafić na oÅ› przedniÄ…, a do 70 procent na oÅ› tylnÄ…. Tak wysokie wartoÅ›ci blokowania pozwalajÄ… na dokÅ‚adnie zdefiniowany rozkÅ‚ad momentu obrotowego i niezwykle precyzyjnÄ… wspóÅ‚pracÄ™ z ukÅ‚adem kierowniczym. Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy, odpowiednio do sytuacji rozdziela moment miÄ™dzy koÅ‚ami osi tylnej.
PiÄ™ciowahaczowe zawieszenie, montowane zarówno przy przedniej, jak i przy tylnej osi, zapewnia podwyższony komfort bez utraty sportowych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci. Standardowe, sportowe podwozie RS sprawia, że model RS 5 Sportback jest zawieszony o siedem milimetrów niżej niż Audi S5 Sportback. Alternatywnie, Audi Sport oferuje zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami i dynamicznym, zestrojonym specjalnie na potrzeby aut typu RS ukÅ‚adem kierowniczym. Za poÅ›rednictwem standardowego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może ksztaÅ‚tować swoje wrażenia z jazdy w trybie indywidualnym, dynamicznym lub komfortowym.
Ekskluzywne i funkcjonalnie wyposażone wnÄ™trze nowego Audi RS 5 Sportback utrzymane jest w czerni i oferuje miejsce dla piÄ™ciu osób. 480-litrowy bagażnik ma ksztaÅ‚t prostopadÅ‚oÅ›cianu, a wejÅ›cie do niego ma dokÅ‚adnie metr szerokoÅ›ci. Cechy te sprawiajÄ…, że jego powierzchniÄ™ można maksymalnie wykorzystać. Po zÅ‚ożeniu oparć tylnych siedzeÅ„, pojemność bagażnika wzrasta do 1300 l. Oparcie tylnej kanapy standardowo podzielone jest w stosunku 40:20:40. Masa nowego Audi RS 5 Sportback to 1840 kg.
Sportowy charakter piÄ™ciodrzwiowego, superszybkiego coupé podkreÅ›lajÄ… detale, m.in. sportowe fotele RS ze skóry Feinnappa z opcjonalnym stebnowaniem w ksztaÅ‚cie rombów, czy spÅ‚aszczone u doÅ‚u koÅ‚o skórzanej kierownicy sportowej. Kierownica, listwy progowe, dźwignia zmiany biegów oraz fotele, noszÄ… emblematy S. Dodatkowy ekran RS wyÅ›wietlajÄ…cy siÄ™ w Audi virtual cockpit informuje o ciÅ›nieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu. W trybie jazdy manualnej, po osiÄ…gniÄ™ciu granicznej liczby obrotów, wizualny sygnaÅ‚ informuje kierowcÄ™ o koniecznoÅ›ci przeÅ‚Ä…czenia biegu na wyższy. GÅ‚ównymi atrakcjami pakietu stylistycznego RS sÄ… czerwone, kontrastowe szwy na kierownicy i na dźwigni zmiany biegów, oparcia kolan z tkaniny Alcantara, pasy bezpieczeÅ„stwa z czerwonymi brzegami oraz dywaniki z logo RS. Ekskluzywnym kolorem lakieru oferowanym przez Audi Sport dla modelu RS 5 Sportback, jest zieleÅ„ Sonoma z efektem metalicznym.
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.