-
W najlepiej sprzedającym się crossoverze w Europie debiutuje zupełnie nowa gama benzynowych zespołów napędowych
-
Zupełnie nowa przekładnia dwusprzęgłowa po raz pierwszy zastosowana w Nissanie produkowanym na masową skalę
-
Zupełnie nowy NissanConnect — zaawansowany system multimedialny, który poprawia komunikację między kierowcą a pojazdem
-
Nowy poziom płynnej i intuicyjnej integracji ze smartfonem
Najnowsze benzynowe zespoły napędowe
Do sprzedaży trafił właśnie Nissan Qashqai z zupełnie nowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,3 litra, rozwijającym moc 140 lub 160 KM.
Może mu towarzyszyć sześciobiegowa przekładnia manualna lub najnowszy siedmiobiegowy dwusprzęgłowy automat (DCT). Obie wersje są oferowane z przednim napędem. Skrzynia DCT, która w Nissanie produkowanym na masową skalę pojawia się po raz pierwszy, zapewnia sportowe i bardziej bezpośrednie wrażenia dynamiczne, w tym lepsze przyspieszenie przy ruszaniu.
Udoskonalona gama napędów benzynowych wyróżnia się nie tylko mniejszymi wartościami spalania i emisji CO2, ale także wyznacza nowy standard pod względem wrażeń z jazdy Nissanem Qashqai. Klienci zauważą poprawę elastyczności i dynamiki dzięki większej mocy, wyższemu momentowi obrotowemu i lepszej kulturze pracy silników, które są też bardziej ciche. Wydłużone zostały również terminy okresowych przeglądów.
Wszystkie trzy zespoły napędowe oferują parametry konkurencyjne w porównaniu z ofertami innych producentów, a w wielu przypadkach ich wartości emisji CO2 są znacznie niższe.
Silnik benzynowy 1.3 — korzyści dla klientów
Ogólne korzyści (w przypadku wszystkich trzech konfiguracji zespołu napędowego)
-
Lepsze osiągi pod względem elastyczności silnika oraz przekazywania mocy i momentu obrotowego.
-
Wyższy komfort akustyczny w kabinie z uwagi na mniejsze zapotrzebowanie na wysokie obroty (zwiększające hałas), gdyż wyższy moment obrotowy jest dostępny już przy niskiej prędkości obrotowej.
-
Niższe zużycie paliwa oraz mniejsza emisja CO2 i cząstek stałych. Obniżenie zużycia paliwa to efekt gruntownego przeprojektowania silnika w porównaniu do poprzednich jednostek benzynowych Nissana.
-
Udoskonalenia dotyczą układu wtryskowego, konstrukcji komory spalania, obniżenia tarcia oraz optymalizacji parametrów turbosprężarki.
-
Niższe koszty użytkowania. Konstrukcja silnika pozwala na obniżenie kosztów przeglądów w całym okresie jego eksploatacji. Długość przebiegów pomiędzy kolejnymi przeglądami okresowymi wydłużono z 20 000 do 30 000 kilometrów.
Korzyści dla klienta — silnik 1.3 140 KM, przekładnia manualna
(w porównaniu z silnikiem 1.2 115 KM)
Wyższy moment obrotowy +50 Nm (do 240 Nm)
Większa moc +25 KM (do 140 KM)
Mniejsza emisja CO2 (NEDC-BT) -8 g/km (do 121 g/km) z kołami 17”
Niższe zużycie paliwa (NEDC-BT) -0,3 l/100 km (do 5,3 l/100 km) z kołami 17”
Korzyści dla klienta — silnik 1.3 160 KM, przekładnia manualna
(w porównaniu z wycofywanym silnikiem 1.6 163 KM)
Wyższy moment obrotowy +20 Nm (do 260 Nm)
Zbliżona moc -3 KM (do 160 KM)
Mniejsza emisja CO2 (NEDC-BT) -13 g/km (do 121 g/km) z kołami 17”
Niższe zużycie paliwa (NEDC-BT) -0,5 l/100 km (do 5,3 l/100 km) z oponami 17”
Nowy system multimedialny NissanConnect
W crossoverze Qashqai dostępny jest teraz nowy system multimedialny Nissana o znacznie poszerzonej funkcjonalności. Zupełnie nowy NissanConnect to zaawansowany system multimedialny, który poprawia komunikację między kierowcą a pojazdem. Korzyścią dla klienta jest płynna i intuicyjna integracja smartfona z samochodem, a także możliwość pobierania map i aktualizacji oprogramowania drogą bezprzewodową. Interfejsy Apple CarPlay i Android Auto należą do wyposażenia standardowego wszystkich wersji oprócz podstawowej Visia.
Użytkowników zachęca się do pobrania na smartfony zupełnie nowej aplikacji Door to Door Navigation, która zapewnia dostęp do dodatkowych funkcji systemu. W nowym systemie NissanConnect zainstalowano także aplikację TomTom Premium Traffic, która na bieżąco dostarcza bardzo dokładnych danych o ruchu drogowym w celu optymalizacji czasu dojazdu.