Nowa Optima jest wi臋ksza od poprzednika. Rozstaw osi wyd艂u偶ono do 2805 mm (+10 mm), a nadwozie poszerzono do 1860 mm (+25 mm). Dzi臋ki powi臋kszonym wymiarom zewn臋trznym wzros艂a tak偶e pojemno艣膰 baga偶nika.
Wn臋trze nowej Optimy te偶 jest wi臋ksze i bardziej komfortowe ni偶 poprzednio. Do wystroju przedzia艂u pasa偶erskiego wykorzystano wi臋cej mi臋kkich materia艂ów. Szczególn膮 uwag臋 zwrócono na komfort siedze艅. Wy艂o偶one mi臋kk膮 piank膮 zag艂ówki, oparcia i siedziska umo偶liwiaj膮 lepsze ‘zag艂臋bienie si臋’ w fotelu, a twardsza wyk艂adzina konturowa zapewnia nale偶yte podparcie cia艂a kierowcy i pasa偶era.
Wyposa偶eniem seryjnym nowej Optimy jest kamera cofania. Opcjonalne wyposa偶enie wspomagaj膮ce kierowc臋 obejmuje inteligentny tempomat, monitor martwych pó艂 widzenia, detektor ruchu przecinaj膮cego drog臋 cofania oraz system autonomicznego hamowania awaryjnego, który w pewnych sytuacjach ca艂kowicie zatrzymuje pojazd by unikn膮膰 kolizji lub przynajmniej zmniejszy膰 jej skutki.
Po raz pierwszy w poje藕dzie marki Kia oferowane b臋d膮 reflektory HID (Bi-ksenonowe) z funkcj膮 dynamicznego do艣wietlania zakr臋tów oraz „intuicyjny” system HBA, który wykrywa nadje偶d偶aj膮cy z przeciwka pojazd i chwilowo prze艂膮cza 艣wiat艂a drogowe na 艣wiat艂a mijania.
Na rynkach europejskich Kia Optima 2016 b臋dzie oferowana ze zmodernizowanymi silnikami, odznaczaj膮cymi si臋 wy偶sz膮 wydajno艣ci膮 i lepszymi osi膮gami, m.in. za spraw膮 podwy偶szenia momentu dost臋pnego ju偶 od niskich pr臋dko艣ci obrotowych. Szczegó艂owych danych nale偶y spodziewa膰 si臋 w drugim pó艂roczu 2015.
Nowa Kia Optima wejdzie do sprzeda偶y w Europie pod koniec bie偶膮cego.