Już poprzednie wersje ustanowiły nowe standardy dzięki doskonałej równowadze mocy, wydajności, zwinności, komfortu i luksusu typowych dla modeli M. Ale teraz nowe BMW M6 Coupe, nowe BMW M6 Cabrio i nowe BMW M6 Gran Coupe rozpoczynają nowy rozdział w historii sukcesów, bazując na jeszcze lepiej dopracowanej, jeszcze bardziej wysublimowanej koncepcji ogólnej.
Potężny, sportowy wygląd.
Atletycznie uformowane nadwozia są jednoznaczną wskazówką co do wyczynowego charakteru nowych modeli. Seryjnie montowane lampy główne w technologii full-LED oraz potężny fartuch przedniego spoileru z wielkimi wlotami powietrza nie pozostawiają wątpliwości, że mamy do czynienia z autami wyjątkowymi. Błotniki – rozdęte, by pomieścić imponujące 19-calowe koła aluminiowe M (w modelu Gran Coupe – ekskluzywne koła 20-calowe, kute), opatrzone są klasycznymi „skrzelami” M z kierunkowskazami, a muskularne burty przechodzą łagodnie w zupełnie niełagodny, wyposażony w dyfuzor tylny pas z dwoma podwójnymi wylotami wydechu M. W modelach Coupe i Gran Coupe dopełnieniem są wykonane z karbony dachy, które zarówno optycznie, jak i rzeczywiście obniżają wyraźnie środek ciężkości samochodów.
We wnętrzach wyczynowy charakter zyskuje potwierdzenie w kubełkowych, sportowych fotelach, seryjnie regulowanych elektrycznie i obszytych wspaniałą skórą z kontrastowymi przeszyciami, sportowej kierownicy ze sterowaniem nastawami trybu jazdy Drivelogic M Drive oraz z łopatkami do ręcznego sterowania dwusprzęgłową, wyczynową, zautomatyzowaną skrzynią biegów M DCT. Jednocześnie kabiny tchną luksusem dzięki obfitemu wyposażeniu z najwyższej półki, jak pełna skórzana tapicerka Merino, jak wyświetlacz przezierny Head-Up Display (wersja M), podświetlane progi M czy podnóżek M.
Wspaniałe osiągi i wzorcowa wydajność nowego BMW M6 Coupe, nowego BMW M6 Cabrio i nowego BMW M6 Gran Coupe.
To zasługa niesamowitej jednostki napędowej – 4,4-litrowej pojemności silnika benzynowego V8 biturbo. Ten wyczynowy napęd imponuje dzięki swej innowacyjnej technologii BMW M TwinPower Turbo, na którą składają się dwie dwuślimakowe turbosprężarki, krzyżowe kolektory wydechowe, bezpośredni wtrysk benzyny HPDI, w pełni zmienne fazy rozrządowe obu stron silnika Double-VANOS i w pełni zmienna regulacja wzniosu zaworowego VALVETRONIC. Razem daje to typowe atrybuty M, jak oszałamiająco wysoki moment obrotowy w całym zakresie obrotów silnika, natychmiastowe reakcje silnika na gaz, swoboda wkręcania się na choćby najwyższe obroty, liniowe rozwijanie mocy i wspaniałe brzmienie, zasługujące na określenie „jak przystało na silnik M”. Jednocześnie jednak ten wspaniały silnik zachwyca niesamowitą wydajnością, dzięki czemu samochody te są ekonomiczne.
Silnik w nowym BMW M6 Coupe, nowym BMW M6 Cabrio i nowym BMW M6 Gran Coupe rozwija moc 412 kW/560 KM w zakresie od 6000 do 7000 obr./min, zaś maksymalna wartość wytwarzanego przezeń momentu obrotowego – 680 Nm – dostępna jest w ogromnym zakresie od 1500 do 5750 obr./min. Parametry te pozwalają na iście wyczynowe osiągi: przyspieszenie 0-100 km/h wynosi dla w nowego BMW M6 Coupe i Gran Coupe 4,2 s, dla BMW M6 Cabrio – 4,3 s. Prędkość maksymalna każdego z modeli ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.
Zarazem jednak uzyskane przez te samochody wyniki zużycia paliwa (BMW M6 Coupe i BMW M6 Gran Coupe: średnio 9,9 l/100 km, średnia emisja CO2 231 g/km, nowe BMW M6 Cabrio: średnio 10,3 l/100 km, średnia emisja CO2 239 g/km) dowodzą niezwykłej, wyśrubowanej wydajności i ekonomiki pracy. Tak znakomite wyniki to również efekt zastosowania do przeniesienia napędu na koła zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów o 7 przełożeniach M DCT z systemem Drivelogic. Skrzynia M DCT zmienia przełożenia bez przerw w przeniesieniu napędu, nie ma więc nawet mowy o szybkości zmiany – zmienia się tylko prędkość obrotowa silnika. Wśród wielu imponujących możliwości tej przekładni znalazł się także Low Speed Assistant (asystent powolnej jazdy), umożliwiający na życzenie kierowcy „pełzanie” – jazdę z prędkością maks. do 15 km/h. Oczywiście, kierowca może powierzyć zarządzanie i decydowanie o załączonym przełożeniu samej automatycznej skrzyni, ale może też przejąć sterowanie manualne, za pomocą łopatek pod kierownicą. Seryjnie montowany we wszystkich trzech modelach aktywny mechanizm różnicowy M (Active M Differential) automatycznie rozdziela siłę napędową pomiędzy koła tylnej osi tak, by maksymalizować trakcję i zapewniać maksymalną stabilność prowadzenia, zwinność i bezpieczeństwo w każdych warunkach. Jako opcję można wyspecyfikować do każdego z trzech nowych modeli kompozytowe, karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe M.
Kierowcy o wyjątkowo rozbudowanych ambicjach sportowych mogą się pokusić o dokupienie pakietu wyścigowego (Competition Package), który stworzono z myślą o maksymalizacji możliwości związanych z właściwościami jezdnymi modeli M w zakresie precyzji prowadzenia. Poza starannym zestrojeniu układu jezdnego do potrzeb jazdy torowej, Pakiet Wyścigowy to zwiększenie mocy silnika do 423 kW/575 KM oraz zakresu dostępności maksymalnego momentu obrotowego 680 Nm – aż po 6000 obr./min. Łącznie Pakiet pozwala „urwać” 0,1 s z czasu rozpędzania do 100 km/h w przypadku każdego z trzech nowych modeli M – jednakże nie zmieniając wydajności i poziomu zużycia paliwa czy emisji CO2. W skład Pakietu wchodzą także sportowy układ wydechowy z końcówkami w czarnym chromie, ekskluzywne 20-calowe koła M, bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego i specyficzne nastawy twardości sprężyn oraz amortyzatorów.
W nowym BMW M6 Coupe, nowym BMW M6 Cabrio i nowym BMW M6 Gran Coupe znajdziemy także ekskluzywne wyposażenie i cały szereg innowacyjnych opcji.
Wszystkie trzy objęte są programem specyfikacji Individual. Wśród opcji i akcesoriów znajdziemy m. in. BMW M Laptimer (stoper torowy) oraz mnóstwo możliwości związanych z paletą usług i opcji BMW ConnectedDrive.
Więcej w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)