Christian
Streiff, Prezes
PSA Peugeot Citroën, Gilles
Michel, Dyrektor Generalny marki Citroën i Jean-Philippe Collin, Dyrektor
Generalny marki Peugeot, zaprezentowali
nowe modele Citroën Berlingo i Peugeot Partner w fabryce w Vigo (Hiszpania), gdzie rozpoczyna się ich produkcja.
Inwestycje
na program Citroëna Berlingo i Peugeota Partnera, opracowanych na platformie konstrukcyjnej 2 Grupy, wynoszą 660 mln euro, w tym 334 mln euro stanowią
koszty badawczo- rozwojowe. Produkcję nowych modeli zapewni hiszpański zakład w
Vigo, gdzie montowane sÄ… obecnie minivany C4 Picasso.
Wydajność linii produkcyjnych nowych pojazdów wynosi 300.000 samochodów
rocznie.
Od maja te nowe modele
uzupełnią poprzednią generację Berlingo i Partnera, które pozostaną w gamie pod
nazwÄ… Berlingo First i Peugeot Origin.
Berlingo i Partner 2008
stanowią więc nową ofertę w gamie marek Peugeot i Citroën, obok Berlingo First
i Peugeot Origin. Wzbogacając pierwotną koncepcję, nowe modele wyróżniają się
atrakcyjnym i bardziej zróżnicowanym stylem. Ich przynależność do swoich marek jest
bardziej widoczna.
Zachowują również mocne strony
poprzedniej generacji (uniwersalny charakter, solidną konstrukcję, łatwość
użytkowania…), oferujÄ…c jednoczeÅ›nie wyższy komfort i pojemność. Co wiÄ™cej,
dostępne wyposażenie odpowiada oferowanemu w najnowszych samochodach osobowych
średniej klasy. Jeśli chodzi o wyposażenie podnoszące komfort oferowane są
obecnie: automatyczna klimatyzacja, automatycznie włączane światła czy czujnik
deszczu. W celu podniesienia bezpieczeństwa będzie można obecnie uzupełnić wyposażenie
seryjne (ABS, czołowe poduszki) o poduszki kurtynowe, ESP czy ogranicznik
prędkości. Berlingo i Partner są pierwszymi samochodami w tym segmencie, które
mogą być wyposażone w system ostrzegania o spadku ciśnienia w oponach.
Zarówno
w furgonetkach jak i kombivanach zastosowano pomysłowe rozwiązania zwiększające
praktyczność i funkcjonalność samochodu.
Składany
przedni fotel pasażera w furgonetce oferuje liczne możliwoÅ›ci wykorzystania: można go zamienić w „podrÄ™czne
biurko”, przewieźć w bezpieczny sposób na krótkie odlegÅ‚oÅ›ci trzeciego
pasażera, lub też częściowo złożyć w celu znacznego zwiększenia pojemności
ładunkowej i długości użytkowej pojazdu.
Kombivan, oprócz całkowicie
zmienionego wielofunkcyjnego przeszklonego dachu, dysponuje większymi możliwościami
zmiany konfiguracji typowymi dla osobowych vanów. Ich przykładem są niezależne tylne
siedzenia czy klapa bagażnika z otwieraną szybą.
Berlingo i Partner są również
innowacyjne - będą pierwszymi modelami Grupy oferującymi usługę zdalnej obsługi
parku samochodowego. Dzięki instalowanemu w serwisie posprzedażnym
telematycznemu blokowi, osoby zarządzające parkami będą otrzymywały
bezpośrednio do swojej skrzynki mailowej dane techniczne pojazdów (przebieg,
terminy przeglądów, stopień zużycia klocków hamulcowych, ostrzeżenia o niskim
poziomie oleju….
Te cenne informacje o stanie
technicznym samochodów ułatwią monitorowanie i obsługę parku, umożliwiając
jednocześnie redukcję kosztów eksploatacji.
ZapoczÄ…tkowany w ramach CAP 2010 program podniesienia poziomu
jakości już w momencie wprowadzenia samochodów do sprzedaży został zastosowany
również do tego projektu. Podobnie jak Peugeot 308 i nowy Citroën C5, nowe
Berlingo i Partner są objęte najnowszymi standardami zatwierdzania rozwiązań
technicznych, zapewniającymi jakość i niezawodność. W tym celu dwukrotnie
zwiększono liczbę kilometrów pokonywanych w ramach jazd testowych (do 3 mln km),
aby ustalić wszystkie punkty do udoskonalenia jeszcze przed wprowadzeniem modeli na rynek.
Wprowadzona
w 1996 r. kompaktowa furgonetka Berlingo i Partner odniosła niezwykły sukces: wyprodukowano
niemal 3,2 mln tych samochodów. W 2007 r., 11 lat po wprowadzeniu na rynek,
Berlingo i Partner osiągnęły rekordowy wynik handlowy na całym świecie - 348.000 sprzedanych samochodów.
W Europie model ten odniósł błyskawiczny
sukces wśród firm, które doceniły jego uniwersalność. W 2007 r. Berlingo i Partner
w wersji dostawczej sprzedały się w Europie w ilości 128.400 sztuk zdobywając ponad
29% udziałów w rynku furgonetek.
Samochód
ten przyczyniÅ‚ siÄ™ zresztÄ… do powstania nowego segmentu kombivanów –
ekonomicznych, pojemnych i praktycznych samochodów. PSA Peugeot Citroën pozostaje
zresztą liderem w tym segmencie w Europie dzięki niemal 44% udziału w rynku w
roku 2007 (126.200 sprzedanych samochodów).
Dzięki
nowym furgonetkom Citroën Berlingo i Peugeot Partner, Grupa PSA Peugeot Citroën
dysponuje najszerszą i najmłodszą ofertą jaką kiedykolwiek posiadał europejski
producent. W efekcie obie gamy zostały całkowicie odnowione i wzbogacone w
ciągu niespełna 2 lat. Każda z marek będzie dysponowała w tym roku ofertą 5 samochodów
dostawczych (od kompaktowych furgonetek Citroën Nemo i Peugeot Bipper przez
kompaktowe furgony Expert i Jumpy, Van
of the Year 2008, po furgony Citroën Jumper i Peugeot Boxer).
Dzięki
rozszerzonej gamie obejmującej szeroki wachlarz ładowności i pojemności, Grupa spełnia
niezwykle zróżnicowane potrzeby firm. Ta
różnorodność stanowi niezaprzeczalny atut pozwalający umocnić pozycję lidera na
europejskim rynku samochodów dostawczych, w którym w 2007 r. PSA
Peugeot Citroën miał niemal 18,8 % udziałów.