Najnowsza wersja ameryka艅skiego muscle cara, wyró偶niaj膮ca si臋 nisk膮, dynamicznie poprowadzon膮 lini膮 nadwozia i dost臋pna z nowym radiem Chevrolet MyLink, zosta艂a poddana najwi臋kszym zmianom stylizacyjnym od czasu prezentacji koncepcyjnego modelu pi膮tej generacji w 2006 roku.
„Jeste艣my bardzo dumni z nowego Chevroleta Camaro w wersjach coupe i kabrio. Samochód ten by艂 od zawsze uto偶samiany z kultowym wygl膮dem nadwozia, wysokimi osi膮gami i przyjemno艣ci膮 z jazdy”, powiedzia艂 dr Thomas Sedran, prezes i dyrektor zarz膮dzaj膮cy, Chevrolet Europe. „Wprowadzili艣my w nim najnowsze rozwi膮zania technologiczne, które zapewniaj膮 jeszcze wy偶szy komfort u偶ytkowania i sprawiaj膮, 偶e klienci otrzymuj膮 produkt o najwy偶szej warto艣ci w atrakcyjnej cenie”, doda艂 Sedran.
Poprawiona aerodynamika
Nowe Camaro wyró偶nia si臋 jeszcze lepszymi w艂a艣ciwo艣ciami aerodynamicznymi, zapewniaj膮cymi bardziej skuteczne ch艂odzenie i wy偶sz膮 stabilno艣膰 podczas jazdy z wysok膮 pr臋dko艣ci膮. Z przodu uwag臋 zwraca szerszy dolny wlot powietrza oraz w臋偶szy górny wlot, natomiast funkcjonalny wlot powietrza na masce przyczynia si臋 do lepszego odprowadzenia ciep艂a i pomaga ograniczy膰 si艂臋 no艣n膮. Dope艂nieniem ca艂o艣ci s膮 elementy umieszczone z ty艂u samochodu, takie jak wyprofilowana pokrywa baga偶nika, poziome lampy i dyfuzor. Zarówno w wersji coupe, jak i w kabriolecie zastosowano te偶 spoiler ze zintegrowan膮 anten膮.
Pod mask膮 Chevroleta Camaro pracuje sprawdzony silnik V8 o pojemno艣ci 6,2 litra, po艂膮czony z sze艣ciobiegow膮 skrzyni膮 manualn膮 lub automatyczn膮. Wersja ze skrzyni膮 automatyczn膮 posiada funkcj臋 aktywnego zarz膮dzania paliwem (Active Fuel Management) oraz uk艂ad zmiennych faz rozrz膮du (VVT). Silnik modelu ze skrzyni膮 manualn膮 rozwija 432 KM (318 kW) przy 5 900 obr./min i maksymalny moment obrotowy 569 Nm przy 4 600 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,2 sekundy w wersji coupe z przek艂adni膮 manualn膮 i 5,4 sekundy w kabriolecie ze skrzyni膮 manualn膮.
Nowoczesne i komfortowe wn臋trze oraz nowe funkcje przy艂膮czeniowe
Wsiadanie do nowego Camaro jest jeszcze prostsze dzi臋ki stosowanemu standardowo systemowi bezkluczykowego otwierania samochodu, a w modelach z automatyczn膮 skrzyni膮 biegów klienci mog膮 dodatkowo zamówi膰 funkcj臋 zdalnego uruchamiania silnika. Nowe Camaro mo偶e by膰 równie偶 wyposa偶one w przednie skórzane fotele sportowe Recaro z elektryczn膮 regulacj膮, dost臋pne w wersji coupe.
Wewn膮trz znalaz艂 si臋 nowy kolorowy wy艣wietlacz head-up oraz nowy system Chevrolet MyLink zamontowany w konsoli centralnej. Radio MyLink dzia艂a w oparciu o siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczo艣ci, oferuj膮cy czytelne menu stworzone na bazie ikon.
Nowe radio Chevrolet MyLink daje u偶ytkownikom mo偶liwo艣膰 korzystania z ksi膮偶ki telefonicznej, osobistej listy odtwarzania i galerii zdj臋膰 zapisanych w pami臋ci kompatybilnego smartfona. 艁膮czno艣膰 z pok艂adowym systemem zapewnia Bluetooth oraz wej艣cia USB i AUX. Oprócz funkcji rozpoznawania mowy, system oferuje funkcj臋 syntezy mowy*, która umo偶liwia ods艂uchanie wiadomo艣ci tekstowych ze smartfona. Standardem jest te偶 kamera cofania.
Klienci mog膮 zamówi膰 zintegrowan膮 nawigacj臋 satelitarn膮 z mapami ca艂ej Europy. Podobnie jak w przypadku wszystkich wersji radia MyLink, u偶ytkownicy b臋d膮 mogli zaktualizowa膰 system wraz z pojawieniem si臋 nowych, dedykowanych aplikacji.
Konkurencyjna cena prawdziwego muscle cara
Nowe Camaro pojawi si臋 w europejskich salonach sprzeda偶y Chevroleta pod koniec tego roku. Ceny wersji coupe w Polsce b臋d膮 rozpoczyna膰 si臋 od 219 990 z艂, a wersja z otwieranym dachem b臋dzie kosztowa艂a od 244 990 z艂, dzi臋ki czemu model ten b臋dzie prawdziw膮 gratk膮 dla fanów aut o wysokich osi膮gach.
Camaro wyró偶nia si臋 jednak nie tylko dobrze skalkulowan膮 cen膮. Si艂a tego modelu, jego kultowa stylistyka i unikatowe atrybuty prawdziwego muscle cara skrad艂y serca wielu entuzjastów motoryzacji. Przez dziesi膮tki lat wizerunek auta by艂 umieszczany na plakatach i koszulkach, a motyw Camaro pojawia艂 si臋 nawet w piosenkach.
Oryginalne Camaro, opisane dziennikarzom latem 1966 roku, jako „ma艂e, w艣ciek艂e zwierz臋, które po偶era Mustangi”, zosta艂o wyposa偶one w rz臋dowy silnik sze艣ciocylindrowy o pojemno艣ci 3,9 litra. Od tego czasu na rynku pojawi艂o si臋 w sumie pi臋膰 generacji tego modelu, które ekscytowa艂y fanów motoryzacji na ca艂ym 艣wiecie. Do roku 1968 Chevrolety Camaro by艂y budowane w systemie monta偶u CKD (complete knock down) w dwóch europejskich fabrykach General Motors w Antwerpii w Belgii i Biel w Szwajcarii.
Podstawowym sk艂adnikiem DNA ka偶dego Camaro s膮 doskona艂e osi膮gi. Z tego wzgl臋du ameryka艅ski muscle car by艂 wykorzystywany w wielu ró偶nych wy艣cigach samochodowych, 艂膮cznie ze spektakularnymi wy艣cigami równoleg艂ymi, w których specjalnie przygotowane auta – zwykle startuj膮ce parami – rywalizuj膮 o zwyci臋stwo w wy艣cigu na prostej o okre艣lonej d艂ugo艣ci.
Chevrolet Camaro sta艂 si臋 nieod艂膮czn膮 cz臋艣ci膮 ameryka艅skiej kultury, wyst膮pi艂 w wielu hollywoodzkich filmach, jak „Uciekaj膮ca panna m艂oda” (1999), „Szko艂a uczu膰” (2003) i oczywi艣cie w serii „Transformers” (2007, 2009, 2011), w której Camaro gra g艂ówn膮 rol臋 robota Bumblebee.
W marcu 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku Chevrolet zaprezentowa艂 wersj臋 Camaro Z/28, uwa偶an膮 przez wielu za najbardziej kultowy i ekskluzywny model w historii Camaro. Samochód opracowany we wspó艂pracy z Corvette Racing jest nap臋dzany silnikiem V8 o pojemno艣ci 7 litrów, mocy 500 KM (373 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 637 Nm. Takie warto艣ci sprawiaj膮, 偶e Camaro Z/28 z dum膮 nawi膮zuje do wspania艂ego dziedzictwa tego modelu.
Wst臋pne dane techniczne
*Dost臋pno艣膰 funkcji rozpoznawania mowy oraz syntezy mowy w lokalnym j臋zyku mo偶e by膰 ograniczona na wybranych rynkach.