Sean Hanley, szef australijskiego oddziału Lexusa, przyznał w rozmowie z dziennikarzami serwisu GoAuto, iż zmodernizowany model CT 200h wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku i będzie konkurował przede wszystkim z kompaktami segmentu premium, czyli Audi A3, BMW serii 1 i Mercedesem Klasy A.
Hanley ujawniÅ‚ jednoczeÅ›nie, że firma liczy na wiÄ™ksze zyski w przypadku modelu nowej generacji, który przypuszczalnie wejdzie do sprzedaży w 2016 roku. Nowy CT 200h ma tym razem być sedanem, co podkreÅ›li jego ekskluzywny charakter.
Lexus CT 200h obecnej generacji jest napÄ™dzany ukÅ‚adem Lexus Hybrid Drive z systemem sterowania przepÅ‚ywem energii EMS (Energy Management System). CaÅ‚kowita moc ukÅ‚adu, wynoszÄ…ca 136 KM, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,3 sekundy. Maksymalna prÄ™dkość wynosi 180 km/h. NajwiÄ™kszÄ… zaletÄ… niewielkiego Lexusa jest wyjÄ…tkowo niskie zużycie paliwa w cyklu mieszanym, które wynosi 3,8 l/100 km. Auto osiÄ…ga też jeden z najniższych w klasie poziomów emisji CO2, który wynosi 87 g/km. Ponadto, ukÅ‚ad napÄ™dowy Lexus Hybrid Drive emituje jedynie 3,3 mg/km NOX. Nie emituje natomiast czÄ…stek staÅ‚ych. SÄ… to znacznie niższe wartoÅ›ci niż w przypadku samochodów napÄ™dzanych silnikami Diesla. Ponadto, w trybie EV, CT 200h może przejechać maksymalnie od 2 do 3 kilometrów z prÄ™dkoÅ›ciÄ… do 45 km/h nie emitujÄ…c CO2, NOX i czÄ…stek staÅ‚ych.
CT 200h jest również oferowany w wersji F-Sport uzupeÅ‚nionej o szereg bardziej agresywnych elementów stylistycznych nadwozia i wnÄ™trza, a także o bogatsze wyposażenie standardowe. Poza tym, samochód otrzymaÅ‚ nowe zawieszenie, zapewniajÄ…ce bardziej dynamicznÄ… i wymagajÄ…cÄ… zaangażowania jazdÄ™.