„Z niezwykÅ‚ym zadowoleniem prezentujemy dziÅ› HondÄ™ NSX GT3 Evo w specyfikacji na rok 2019 – mówi Masashi Yamamoto, dyrektor generalny Honda Motorsports. - Choć samochód ten ma już na swoim koncie zwyciÄ™stwa w najbardziej prestiżowych seriach GT3, to jednak nieustannie poprawiamy nasze produkty, dziÄ™ki czemu nasi klienci otrzymujÄ… najlepsze możliwe auta i wsparcie.”
„DziÄ™ki naszej wspóÅ‚pracy z wieloma partnerami technicznymi Hondy w ramach programu NSX GT3 Customer Racing, byliÅ›my w stanie przygotować jeszcze lepszÄ… wersjÄ™ NSX GT3, na czym skorzystajÄ… wszystkie nasze zespoÅ‚y klienckie z caÅ‚ego Å›wiata.”
Zmodyfikowane nadwozie - w tym splitter przedniego zderzaka, dyfuzor i tylny zderzak - zmniejsza opór powietrza i zwiÄ™ksza prÄ™dkość maksymalnÄ…, poprawiajÄ…c jednoczeÅ›nie chÅ‚odzenie. Lepszy balans i prowadzenie auta doceni z kolei jeszcze szersze spektrum kierowców, od amatorów po zawodowców.
Nowe turbosprężarki poprawiajÄ… reakcjÄ™ silnika na ruchy pedaÅ‚u gazu, kontrolÄ™ doÅ‚adowania oraz zmniejszajÄ… spalanie. NowoÅ›ciÄ… bÄ™dzie także poprawiony ukÅ‚ad ABS oraz wyÅ›wietlacz Bosch i system rejestrowania danych. Wszystko to otrzymajÄ… nie tylko nowe wersje NSX GT3 Evo. Możliwy jest również montaż nowych podzespoÅ‚ów w dotychczasowej wersji NSX GT3.
Wszystkie zmiany – opracowane dziÄ™ki danym zebranym podczas dwóch sezonów i nastÄ™pnie przeanalizowanym w ramach programu NSX GT3 Customer Racing – majÄ… za zadanie poprawić osiÄ…gi i zmniejszyć koszty dziÄ™ki wiÄ™kszej wytrzymaÅ‚oÅ›ci poszczególnych podzespoÅ‚ów. Nowa ewolucja NSX GT3 nadal charakteryzuje siÄ™ tym, co czyni model NSX jednym z najbardziej pożądanych, drogowych super-samochodów.
3,5-litrowe, podwójnie turbodoÅ‚adowane silniki V6 produkowane sÄ… razem z ich drogowymi odpowiednikami w fabryce Anna Engine Plant w amerykaÅ„skim stanie Ohio. Ich projekt - w tym blok, gÅ‚owica, ukÅ‚ad rozrzÄ…du, waÅ‚ korbowy, tÅ‚oki i ukÅ‚ad smarowania – jest identyczny.
UzupeÅ‚nieniem idealnego samochodu wyÅ›cigowego GT3 sÄ… najnowsze modyfikacje sekwencyjnej, szeÅ›ciobiegowej skrzyni biegów, najwyższej jakoÅ›ci nadwozie i pakiet aerodynamiczny oraz systemy bezpieczeÅ„stwa speÅ‚niajÄ…ce najwyższe normy FIA.
Podobnie jak w przypadku dotychczasowej wersji NSX GT3, nadwozie produkowane jest w Performance Manufacturing Center w Marysville w Ohio. Ostateczny montaż odbywa siÄ™ w JAS Motorsport w Mediolanie. Za posprzedażowe wsparcie techniczne w ramach programu NSX GT3 Customer Racing w Japonii i Ameryce PóÅ‚nocnej odpowiadajÄ… odpowiednio Mugen i Honda Performance Development (HPD), zaÅ› na pozostaÅ‚ych terytoriach zajmuje siÄ™ nim JAS Motorsport.
Model NSX GT3 zadebiutowaÅ‚ pod koniec sezonu 2016, startujÄ…c w najsÅ‚ynniejszych wyÅ›cigach GT, jak 24 godziny Daytona i Spa, 12 godzin Sebring, Petit Le Mans oraz Puchar Åšwiata FIA GT w Macau, wygrywajÄ…c szereg wyÅ›cigów mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar w klasie GTD. W tym roku jego kierowcy walczÄ… o tytuÅ‚y w klasyfikacjach zawodników, zespoÅ‚ów i producentów.
NSX GT3 ma na swoim koncie także zwycięstwo w Pirelli World Challenge i podia w Blancpain GT Series Asia, a także starty w niemieckiej serii ADAC GT Masters, japońskim Super GT i wybranych rundach Intercontinental GT Challenge.