Ponadto Volkswagen zaprezentuje cross up! - nowego czÅ‚onka New Small Family, znakomicie sprawdzajÄ…cego siÄ™ w miejskiej dżungli. Modele szczególnie przyjazne dla Å›rodowiska reprezentować bÄ™dÄ… nowa Jetta Hybrid oraz seryjna wersja najoszczÄ™dniejszego samochodu na Å›wiecie – Volkswagena XL1.
0,9 l i 21 g/km CO2
Åšwiatowa premiera seryjnej wersji XL1
Volkswagen XL1 zużywajÄ…cy 0,9 l/100 km jest najbardziej efektywnym samochodem seryjnym na Å›wiecie. DziÄ™ki napÄ™dowi hybrydowemu plug-in to dwuosobowe auto może przejechać nawet 50 kilometrów tylko na prÄ…d, zatem bez emisji substancji szkodliwych. Pod wzglÄ™dem konstrukcji XL1 realizuje w stu procentach zasady obowiÄ…zujÄ…ce w odniesieniu do samochodów sportowych: niewielka masa (795 kg), perfekcyjna aerodynamika (Cw 0,189) i nisko poÅ‚ożony punkt ciężkoÅ›ci (wysokość 1.153 mm). DziÄ™ki tym cechom innowacyjnemu Volkswagenowi wystarczy tylko 6,2 kW/8,4 KM, aby przemieszczać siÄ™ ze staÅ‚Ä… prÄ™dkoÅ›ciÄ… 100 km/h; w trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra XL1 zużywa poniżej 0,1 kWh.
Konsekwentnie stosowane zasady lekkiej konstrukcji (m.in. kabina monocoque z CFK), perfekcyjna aerodynamika i system hybrydowy plug-in, skÅ‚adajÄ…cy siÄ™ z dwucylindrowego silnika TDI (35 kW/48 KM), silnika elektrycznego (20 kW/27 KM), 7-biegowej przekÅ‚adni dwusprzÄ™gÅ‚owej DSG i baterii litowo-jonowej (pojemność: 5,5 kWh) sprawiajÄ…, że nowy Volkswagen XL1 emituje tylko 21 g/km CO2. RozwijajÄ…cy prÄ™dkość maksymalnÄ… 160 km/h (ograniczonÄ… elektronicznie) XL1 może przyspieszyć od zera do 100 km/h w 12,7 sekundy. Nie ulega wÄ…tpliwoÅ›ci, że spalanie 0,9 l/100 km to dotychczas nieosiÄ…galna wartość, której uzyskaniem Volkswagen na nowo zdefiniowaÅ‚ granice możliwoÅ›ci technicznych w motoryzacji.
3,3 l i 87 g/km CO2
Åšwiatowa premiera Golfa Varianta
Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen prezentuje – jako Å›wiatowÄ… premierÄ™ – nowego Golfa Varianta. W porównaniu z poprzednikiem nowy Golf Variant jest lżejszy nawet o 105 kg. Po raz pierwszy w historii model ten (spektrum mocy 63 kW/85 KM do 110 kW/150 KM) bÄ™dzie oferowany także jako niezwykle oszczÄ™dna wersja TDI BlueMotion. W tym przypadku Golf Variant o mocy 81 kW/110 KM, z manualnÄ…, 6-biegowÄ… skrzyniÄ… biegów zużywa Å›rednio 3,3 litra paliwa na 100 km (emisja CO2: 87 g/km) i jest najoszczÄ™dniejszym Golfem Variantem w historii. W Genewie premierÄ™ bÄ™dzie miaÅ‚ także napÄ™dzany na wszystkie koÅ‚a Golf Variant 4MOTION.
Nowy Golf Variant jest eleganckim, wszechstronnym autem, Å‚Ä…czÄ…cym niskie wartoÅ›ci spalania z dynamicznymi osiÄ…gami jezdnymi, wysokim poziomem jakoÅ›ci i dużą zmiennoÅ›ciÄ… ukÅ‚adu wnÄ™trza. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosÅ‚a z 505 litrów do 605 litrów (do wysokoÅ›ci oparcia tylnej kanapy). W przypadku zaÅ‚adunku do oparcia przednich siedzeÅ„ i pod dach nowy Golf Variant pomieÅ›ci nawet 1.620 litrów bagażu (poprzednik: 1.495 litrów).
Na zewnÄ…trz mierzÄ…cy 4.562 mm dÅ‚ugoÅ›ci Golf Variant (plus 307 mm w porównaniu z wersjÄ… hatchback) do wysokoÅ›ci zakoÅ„czenia przednich drzwi ma takÄ… samÄ… liniÄ™, jak tradycyjny Golf. MiÄ™dzy sÅ‚upkami B a D wyraźnie zaznacza siÄ™ sylwetka typowa dla wszystkich Golfów Variantów. Stylistom udaÅ‚o siÄ™ po raz pierwszy przenieść charakterystyczny ksztaÅ‚t sÅ‚upka C z klasycznego Golfa na sÅ‚upek D Varianta, przy czym „trzecie” okno boczne optycznie stanowi część sÅ‚upka D. W rezultacie sylwetka nowego Golfa Varianta jest bardziej rozciÄ…gniÄ™ta, elegancka i muskularna.
6 l i 139 g/km CO2
Åšwiatowa premiera Golfa GTI
W halach targowych nad Jeziorem Genewskim Volkswagen prezentuje – obok Golfa GTD – także seryjnÄ… wersjÄ™ nowego Golfa GTI. W nadwoziu na bazie Golfa VII można zauważyć liczne elementy stylistyczne typowe dla GTI, przede wszystkim czerwone listwy. Po raz pierwszy otaczajÄ… one nie tylko osÅ‚onÄ™ chÅ‚odnicy o strukturze plastra miodu, lecz siÄ™gajÄ… dalej, aż w obudowÄ™ seryjnych reflektorów bi-ksenonowych. Nowy wyglÄ…d Volkswagen poÅ‚Ä…czyÅ‚ ze zwiÄ™kszonÄ… dynamikÄ…: nowy Golf GTI jest napÄ™dzany udoskonalonym silnikiem serii EA888 – dwulitrowÄ… jednostkÄ… benzynowÄ… z turbodoÅ‚adowaniem i bezpoÅ›rednim wtryskiem o mocy 162 kW/220 KM. Opcjonalnie ten kultowy sportowy samochód bÄ™dzie dostÄ™pny w wersji z podwyższonÄ… mocÄ… – silnik Golfa GTI z pakietem Performance rozwija moc 169 kW/230 KM.
Obie wersje GTI sÄ… wyposażone seryjnie w system Start-Stop i z 6-biegowÄ… manualnÄ… przekÅ‚adniÄ… zużywajÄ… zaledwie 6 litrów paliwa na 100 km wg normy DIN (CO2: 139 g/km). Åšrednie zużycie paliwa przez Golfa GTI zostaÅ‚o zatem zredukowane w porównaniu z poprzednikiem (155 kW/210 KM) o 1,3 litra, czyli 18 procent. Jako opcja dostÄ™pna jest dla obu stopni mocy 6¬-biegowa przekÅ‚adnia dwusprzÄ™gÅ‚owa DSG, zmieniajÄ…ca przeÅ‚ożenie w sposób prawie niezauważalny i pasujÄ…ca idealnie do charakteru tego sportowego auta.
4,2 l i 109 g/km CO2
Åšwiatowa premiera Golfa GTD
GTD jest od 31 lat „dalekobieżnym ekspresem” w ofercie Golfów – w wyjÄ…tkowy sposób Å‚Ä…czy przyjemność jazdy i osiÄ…gi samochodu sportowego ze spalaniem typowym dla maÅ‚ych samochodów. Teraz, na bazie siódmej generacji Golfa, Volkswagen prezentuje nowego GTD, stylistycznie Å›ciÅ›le nawiÄ…zujÄ…cego do Golfa GTI. Oba samochody sportowe tej serii, GTD i GTI, bÄ™dÄ… miaÅ‚y podczas Genewskiego Salonu Samochodowego swoje Å›wiatowe premiery.
Nowy Golf GTD z podwyższonym o 30 Nm (do 380 Nm) maksymalnym momentem obrotowym i z mocą większą o 10 kW/14 KM (135 kW/184 KM) jest najmocniejszym w historii Golfem z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem. W połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną i systemem Start-Stop silnik TDI zużywa 4,2 l/100 km (emisja CO2: 109 g/km), czyli o 0,9 litra paliwa mniej, niż poprzednik (redukcja emisji CO2 o 25 g/km). Opcjonalnie Golf GTD jest dostępny z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Także w tym przypadku spalanie na poziomie 4,5 l/100 km (CO2: 119 g/km) czyni z niego niezwykle efektywny model. Dzięki korzystnemu stosunkowi mocy do masy, wynoszącemu 7,6 kg/KM (z kierowcą), Golf GTD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.
3,2 l i 85 g/km CO2
Åšwiatowa premiera Golfa TDI BlueMotion
DebiutujÄ…cy w Genewie seryjny nowy Golf TDI BlueMotion to jeden z najoszczÄ™dniejszych obecnie samochodów. Golf ten napÄ™dzany jest nowym silnikiem TDI (wysokoprężny z turbodoÅ‚adowaniem i bezpoÅ›rednim wtryskiem) o mocy 81 kW/110 KM. Czterocylindrowy silnik zużywa tylko 3,2 l paliwa na 100 km – wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie zaledwie 85 g/km i oznacza redukcjÄ™ spalania o 14 procent w porównaniu z poprzednikiem. Jak już wspomniano, po raz pierwszy także Golf Variant oferowany bÄ™dzie jako TDI BlueMotion. Ze Å›rednim zużyciem paliwa 3,3 l/100 km jest on jednym z najoszczÄ™dniejszych modeli kombi na Å›wiecie.
DziÄ™ki licznym modyfikacjom aerodynamicznym Golf TDI BlueMotion w wersji hatchback i kombi ma ekstremalnie niski wspóÅ‚czynnik oporu powietrza Cw. Modyfikacje aerodynamiczne to miÄ™dzy innymi obniżone o 15 mm zawieszenie, specjalny spojler na krawÄ™dzi dachu w wersji hatchback (Variant ze seryjnym spojlerem na dachu), zamkniÄ™ta osÅ‚ona chÅ‚odnicy, częściowo zabudowane kratki wlotu powietrza, zoptymalizowane prowadzenie powietrza chÅ‚odzÄ…cego i specjalne osÅ‚ony podwozia. RozwiÄ…zania techniczne, które pozwoliÅ‚y osiÄ…gnąć tak wzorcowÄ… oszczÄ™dność, to zmniejszenie masy dziÄ™ki lekkiej konstrukcji, seryjne we wszystkich modelach systemy Start-Stop i rekuperacji, modyfikacje wewnÄ™trzne w silniku, opony o ekstremalnie niskich oporach toczenia i 6-biegowa przekÅ‚adna z dÅ‚ugimi przeÅ‚ożeniami.
3,4 kg i 92 g/km CO2
Åšwiatowa premiera Golfa TGI BlueMotion
Volkswagen stosuje wszystkie dostÄ™pne, nowoczesne ukÅ‚ady napÄ™dowe, aby zaoferować użytkownikom odpowiednie do ich potrzeb rozwiÄ…zania. WyjÄ…tkowo ekologiczne, oszczÄ™dne i ekonomiczne sÄ… samochody zasilane gazem ziemnym. Najnowszym przedstawicielem tej grupy pojazdów jest Golf TGI BlueMotion, który pojawi siÄ™ w salonach pod koniec lata w wersji hatchback, a jesieniÄ… jako Variant. Wraz z wprowadzeniem tego modelu Golfa Volkswagen zmienia oznaczenie modeli na gaz ziemny z EcoFuel na TGI BlueMotion.
Golf TGI BlueMotion bÄ™dzie napÄ™dzany nowym silnikiem na gaz ziemny z turbodoÅ‚adowaniem (81 kW/110 KM). Ten biwalentny (przystosowany do gazu i benzyny) silnik 1.4 TSI umożliwia uzyskanie dużych zasiÄ™gów: przy pracy tylko z CNG, w wersji z 6-biegowÄ… przekÅ‚adniÄ… manualnÄ… jest to aż 420 kilometrów. Zużycie gazu wynosi 3,5 kg/100 km (emisja CO2 94 g/km). Z napÄ™dem benzynowym zasiÄ™g wynosi 940 kilometrów (spalanie 5,4 l/100 km). Przy peÅ‚nych dwóch podpodÅ‚ogowych zbiornikach gazu ziemnego (razem 15 kg) i zbiorniku benzyny (50 litrów), Golf TGI BlueMotion może przejechać bez tankowania nawet 1.360 kilometrów. W wersji z 7-biegowÄ… DSG, przy Å›rednim zużyciu gazu 3,4 kg/100 km i benzyny 5,0 l/100 km, zasiÄ™g jest jeszcze wiÄ™kszy. Bardzo oszczÄ™dny Golf TGI ma równoczeÅ›nie bardzo dobre osiÄ…gi jezdne: do 100 km/h rozpÄ™dza siÄ™ w 10,7 sekundy, a jego prÄ™dkość maksymalna wynosi 194 km/h.
4,1 l i 95 g/km CO2
Europejska premiera Jetty Hybrid
Jetta Hybrid jest napÄ™dzana nowoczesnym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 110 kW/150 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW – takiej samej, jak w XL1, jako skrzynia biegów montowana jest seryjnie automatyczna, 7-biegowa DSG. Mimo doskonaÅ‚ych osiÄ…gów jezdnych tej hybrydy (0-100 km/h w 8,6 sekundy), wprowadzona w Ameryce PóÅ‚nocnej już pod koniec 2012 roku Jetta Hybrid, zużywa Å›rednio tylko 4,1 l paliwa na 100 km (emisja CO2: 95 g/km). Ta sportowa limuzyna potrzebuje zatem o okoÅ‚o 20 procent mniej paliwa, niż samochód z porównywalnym napÄ™dem konwencjonalnym. W ruchu miejskim oszczÄ™dność wynosi nawet 30 procent.
Gdy tylko jest to możliwe, Jetta Hybrid automatycznie wykorzystuje silnik elektryczny, jako jedyne źródÅ‚o napÄ™du. Ponadto, po wciÅ›niÄ™ciu przycisku, nowy Volkswagen może przejechać z prÄ™dkoÅ›ciÄ… 70 km/h odlegÅ‚ość ok. 2 km tylko na prÄ…d, zatem bez jakiejkolwiek emisji szkodliwych substancji. W Niemczech przedsprzedaż tego niezwykle oszczÄ™dnego Volkswagena już siÄ™ rozpoczęła.
4,7 l i 109 g/km CO2
Åšwiatowa premiera cross up!
Volkswagen rozszerza ofertÄ™ samochodów cross o nowego czÅ‚onka New Small Family, o cross up!. To miejskie auto pojawi siÄ™ na rynku już latem i obok CrossPolo, CrossGolfa i CrossTourana bÄ™dzie czwartym zindywidualizowanym i wytrzymaÅ‚ym modelem Volkswagena z etykietÄ… cross.
DziÄ™ki charakterystycznym elementom zewnÄ™trznym można od razu rozpoznać wersjÄ™ cross up!. Czarne osÅ‚ony przy nadkolach i progach oraz listwy ochronne na drzwiach nadajÄ… mu sportowy charakter. Kolejne, typowe dla modelu cross elementy, to srebrne relingi dachowe, lusterka zewnÄ™trzne w kolorze light silver metalic i zderzaki ze srebrnymi nakÅ‚adkami. O wytrzymaÅ‚oÅ›ci cross up! Å›wiadczy także podwyższone nadwozie i 16-calowe lakierowane obrÄ™cze kóÅ‚ ze stopu metali lekkich cross, z oponami w rozmiarze 185. cross up! dysponuje mocÄ… 55 kW/75 KM i zużywa 4,7 litra paliwa na 100 km (emisja CO2: 109 g/km).