Mazda twierdzi, że najnowsza wersja modelu 2 będzie w stanie przejechać 30 km na 1 litrze paliwa, co uczyni ją jednym z najbardziej wydajnych pojazdów z silnikiem benzynowym w skali globu. Warto dodać, iż samochód nie będzie wyposażony we wspomagający silnik elektryczny.
Japońska firma wyposaży nową "dwójkę" w technologię SKYACTIV. Mazda chce, aby modele produkowane przez nią od 2015 roku spalały o 30% mniej paliwa niż te z 2008. SKYACTIV ma w tym pomóc, a rozwiązania tego typu mają być obecne we wszystkich modelach Mazdy do 2016. Prezes Mazdy Takashi Yamanouchi obiecuje, że „dwójka” będzie oferowana w cenie niższej, niż konkurencyjne hybrydy tego samego segmentu.
SKYACTIVE to nie jedno rozwiązanie, ale różne technologie mające na celu zwiększenie efektywności pojazdów o napędzie tradycyjnym. SKYACTIVE-G to nowoczesne silniki benzynowe, o bardzo wysokim stopniu sprężania (najwyższym aktualnie osiąganym w silniku spalinowym). Do silnika benzynowego dołączy diesel SKYACTIVE-D, a moc produkowana przez silniki będzie trafiała do automatycznej skrzyni biegów SKYACTIVE-Drive, która ma pomóc w odpowiednim wykorzystaniu tej mocy i momentu obrotowego. Manualna przekładnia ma być lżejsza od poprzedników i zbudowana tak, by minimalizować tarcie wewnętrzne. Ponadto technologia SKYACTIVE odcisnęła swoje piętno również na zawieszeniu, które jest o 14% lżejsze od tradycyjnego i nowej konstrukcji samego nadwozia, które pozwala na redukcję masy o 8%, oferując jednocześnie wysoką sztywność.
Wszystko wygląda bardzo zachęcająco i jeśli użyteczność SKYACTIVE potwierdzi się w praktyce, to Mazda może się stać łakomym kąskiem dla tych, którzy poszukują wydajności, a jednocześnie nie ufają hybrydom. Mazda 2 z rozwiązaniami SKYACTIVE trafi na rynek już w przyszłym roku.