|
|
Pierwsza Honda NSX w wersji europejskiej dla ambasadora Hondy
|
Dodano: 2016-12-13
Wyświetlono: 1276 razy
|
Ambasador Hondy Claude Sage odebraÅ‚ pierwszy egzemplarz Hondy NSX w wersji europejskiej. Kluczyki do auta w kolorze czerwonym wrÄ™czyÅ‚ Claude’owi Taku Kasahara, prezes oddziaÅ‚u Honda Motor Europe France. Uroczystość odbyÅ‚a siÄ™ w Monako.
|
foto © Honda |
|
|
Pan Sage jest założycielem i byłym dyrektorem generalnym firmy Honda Switzerland oraz członkiem klubu Honda NSX & Sportscar Club. Claude może sie także poszczycić bogatym doświadczeniem związanym z ewolucją tego kultowego samochodu sportowego.
Claude rozpoczÄ…Å‚ swojÄ… przygodÄ™ z projektem NSX w 1984 roku od stworzenia modelu HP-X (Honda Pininfarina eXperimental). Prototyp powstaÅ‚ w ramach wspóÅ‚pracy Hondy i wÅ‚oskiej firmy projektowej Pininfarina. Pod maskÄ… samochodu pracowaÅ‚ silnik Honda V6 przeniesiony z bolidu FormuÅ‚y 2. Claude peÅ‚niÅ‚ rolÄ™ kierowcy testowego w Turynie i w Tochigi w Japonii, po czym projekt przybraÅ‚ nazwÄ™ New Sports eXperimental, co oznaczaÅ‚o rozpoczÄ™cie prac na pierwszÄ… generacjÄ… modelu NSX. DziaÅ‚ania majÄ…ce na celu stworzenie samochodu produkcyjnego rozpoczęły siÄ™ w 1989 roku, przy czym w nowym projekcie Claude zachowaÅ‚ rolÄ™ kierowcy testowego.
W 1993 roku, prototyp NSX, którym jeździÅ‚ Claude, posÅ‚użyÅ‚ jako baza do opracowania modelu NSX przeznaczonego do wyÅ›cigu Le Mans. W tym samym roku zostaÅ‚ on poproszony o przejÄ™cie roli managera tego samochodu podczas 24-godzinnego wyÅ›cigu Le Mans.
Podczas odbierania kluczyków do nowego NSX-a, Pan Sage powiedziaÅ‚: „Nowy NSX jest nowoczesnym samochodem sportowym, powstaÅ‚ym z poÅ‚Ä…czenia zaawansowanych rozwiÄ…zaÅ„ technicznych z japoÅ„skÄ… tradycjÄ…, w zwiÄ…zku z czym podąża tÄ… samÄ… drogÄ…, co pierwszy NSX.”
|
|
Źródło: Honda, informacja Mototarget.pl
|
|
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |