- Audi gÅ‚ównym partnerem konferencji
- Wizje i kierunki rozwoju czterech pierścieni na polu autonomicznej jazdy
- Gość specjalny: „Bobby”, czyli Audi A7 Sportback piloted driving concept
Zautomatyzowana jazda - to, co przyjęło siÄ™ już dawno w ruchu kolejowym czy powietrznym, w zakresie ruchu koÅ‚owego znajduje siÄ™ u progu możliwoÅ›ci realizacji. Konferencja poÅ›wiÄ™cona byÅ‚a m.in. dyskusji na temat jaka jest jej przyszÅ‚ość i jak te możliwoÅ›ci wykorzystać. Audi jest przodujÄ…cym na Å›wiecie przedsiÄ™biorstwem rozwijajÄ…cym tÄ™ technikÄ™, a nowa generacja flagowego modelu koncernu - Audi A8, to pierwszy seryjnie produkowany samochód, stworzony dla wysoce zautomatyzowanej jazdy na tzw. poziomie 3. O tym, jak Audi wykorzystujÄ…c efekty pracy inżynierów ksztaÅ‚tuje wizjÄ™ nowoczesnej mobilnoÅ›ci, mówiÅ‚ w swym wystÄ…pieniu MichaÅ‚ Bowsza, dyrektor marki Audi w Polsce.
„Na drodze ku przeksztaÅ‚ceniu w cyfrowe przedsiÄ™biorstwo segmentu premium produkujÄ…ce samochody, Audi przechodzi najwiÄ™kszÄ… transformacjÄ™ w caÅ‚ej swej dotychczasowej historii. Marka bÄ™dzie teraz prowadzić dziaÅ‚alność w cyfrowy i zrównoważony Å›rodowiskowo sposób, ale też na nowo definiuje miejskÄ… mobilność.“ – podkreÅ›liÅ‚ MichaÅ‚ Bowsza. „PrzykÅ‚adamy ogromnÄ… uwagÄ™ do rozwoju cyfrowych systemów autonomicznej i zautomatyzowanej jazdy, ponieważ wpÅ‚ywajÄ… one na wiÄ™ksze bezpieczeÅ„stwo zarówno w mieÅ›cie jak i w dÅ‚uższych podróżach, na wiÄ™kszy komfort dla podróżujÄ…cych, a w koÅ„cu także na skuteczne wykorzystanie infrastruktury transportowej oraz na wykorzystanie możliwoÅ›ci ekologicznej jazdy.“
Cztery pierścienie od kilku lat prowadzą intensywne prace rozwojowe na polu jazdy autonomicznej. Już w roku 2009, autonomicznie jeżdżące Audi TT zakreśliło znak czterech pierścieni na dnie wyschniętego słonego jeziora w Boneville w USA. Kolejnymi etapami na drodze badań i rozwoju było m.in. przejechanie przez autonomicznie jeżdżące Audi A7 Sportback trasy ponad 900 km z San Francisco do Las Vegas, czy testowe jazdy w gęstym ruchu miejskim w Szanghaju i na ruchliwej autostradzie w Niemczech.
Każdy z etapów ewolucji systemów asystujÄ…cych i automatycznych stopniowo uwalnia kierowcÄ™ od koniecznoÅ›ci peÅ‚nego kontrolowania prowadzenia samochodu. Od systemów asystujÄ…cych poziomu 1., czyli np. aktywnego tempomatu adaptive cruise control, czy asystenta pasa ruchu Audi active lane assist, przez systemy poziomu 3. – np. pilota jazdy w korkach - montowane w najnowszym Audi A8, po przyszÅ‚oÅ›ciowe systemy poziomu 5.
Uczestnicy konferencji majÄ… okazjÄ™ obejrzenia jednego z egzemplarzy testowych, autonomicznie jeżdżących A7 Sportback, zwanego potocznie „Bobby“.