|
|
Polacy wolÄ… ekskluzywne hybrydy
|
Dodano: 2013-04-30
Wyświetlono: 9390 razy
|
Która marka sprzedała w Polsce najwięcej samochodów hybrydowych? Podpowiadamy, nie jest to Toyota...
|
foto © Lexus |
|
|
Sprzedaż samochodów hybrydowych Toyoty rozpoczęła siÄ™ na naszym rynku w 2004 roku i jest to marka, która ma ogromne sukcesy w promowaniu tych napÄ™dów. W ciÄ…gu oÅ›miu lat japoÅ„ski producent wydaÅ‚ klientom Å‚Ä…cznie 1290 kluczyków do nowych ekologicznych aut. Rok później, czyli w 2005 r., w polskich salonach pojawiÅ‚y siÄ™ hybrydy Lexusa, które mimo krótszego stażu rynkowego sprzedaÅ‚y siÄ™ do koÅ„ca 2012 roku w liczbie 1714 egzemplarzy - to aż o 424 sztuk wiÄ™cej, niż w przypadku modeli Toyoty. Jakie wynikajÄ… z tego wnioski, dotyczÄ…ce polskich klientów?
Sukces Lexusa można uznać za podwójny, ponieważ samochody tej marki sÄ… dużo droższe od modeli oferowanych przez ToyotÄ™. NajtaÅ„szy Lexus CT 200h kosztuje w bazowej specyfikacji 113 300 zÅ‚, a zaraz za nim plasuje siÄ™ w cenniku najnowszy model IS 300h, którego cenÄ™ w przedsprzedaży ustalono obecnie na poziomie 134 900 zÅ‚. Na bardziej luksusowe modele, jak GS 450h czy RX 450h trzeba już przeznaczyć odpowiednio 253 200 i 258 700 zÅ‚, natomiast ekskluzywna limuzyna LS 600h to koszt przynajmniej 539 900, a w przedÅ‚użonej wersji L nawet 627 200 zÅ‚. Tymczasem z salonu Toyoty można wyjechać hybrydowym Yarisem, pozostawiajÄ…c u sprzedawcy 66 100 zÅ‚. Z kolei dobrze znany z polskich ulic model Prius kosztuje obecnie 99 900 zÅ‚.
W czym wiÄ™c tkwi sekret wysokiej sprzedaży "zielonych" Lexusów? Nabywcy tych luksusowych modeli sÄ… przede wszystkim bardziej Å›wiadomi technologii zastosowanych pod maskami ich aut oraz korzyÅ›ci, jakie niesie ze sobÄ… ukÅ‚ad hybrydowy. WymagajÄ…cy kierowcy oczekujÄ… od samochodu doskonaÅ‚ych osiÄ…gów, wysokiej kultury pracy godnej prawdziwej limuzyny oraz wysokiej wydajnoÅ›ci paliwowo-ekologicznej, a takie poÅ‚Ä…czenie zapewniajÄ… stosowane przez Lexusa jednostki benzynowe wspóÅ‚pracujÄ…ce z silnikiem elektrycznym o dużej mocy i z przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ…. Liczy siÄ™ również bezpieczeÅ„stwo, prestiż i niezawodność, które japoÅ„ska firma ma zapisane w swoich genach. Klienci Lexusa wykazujÄ… siÄ™ też zaufaniem do marki i odwagÄ…, inwestujÄ…c w nowe, mniej popularne technologie. RobiÄ… to z przekonaniem, że uczestniczÄ… w postÄ™pie technologicznym, sÄ… swego rodzaju awangardÄ….
Nic wiÄ™c dziwnego, że użytkownicy ekologicznych Lexusów wystawiajÄ… swoim autom doskonaÅ‚e opinie, które okazujÄ… siÄ™ bardziej przekonujÄ…ce dla przyszÅ‚ych nabywców, niż niejedna kampania reklamowa.
|
|
Źródło: informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» Jak japoÅ„ska kultura wpÅ‚ynęła na nowego Lexusa UX?
|
» Technologia dźwiÄ™ku w nowym Lexusie ES
|
Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:
Lexus - modele hybrydowe:
Lexus GS 450h - wnÄ™trze © Lexus
|
|
Inne artykuły
|
| Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |