Prius+ jest pierwszym w Europie samochodem łączącym przestrzeń i wszechstronność siedmiomiejscowego nadwozia z zaletami napędu hybrydowego.
Prius+ to caÅ‚kowicie nowy projekt Toyoty. Zachowuje jednak wiele cech wspólnych ze znanym od 2009 roku Priusem trzeciej generacji. OpÅ‚ywowe linie nadwozia przypominajÄ… charakterystycznÄ… klinowatÄ… bryÅ‚Ä™ Priusa, zapewniajÄ…c modelowi Prius+ znakomity wspóÅ‚czynnik oporu powietrza Cd 0,28.
Pod kÄ…tem aerodynamiki opracowano zarówno trapezoidalny przód z ostro zarysowanymi reflektorami i minimalizujÄ…cymi zawirowania narożnikami, jak i tyÅ‚ ze spojlerem dachowym, umieszczonym nad otwieranymi ku górze, szerokimi drzwiami bagażnika.
Siedmioosobowe wnętrze i obszerny bagażnik
Jak sama nazwa wskazuje, Prius+ wyróżnia siÄ™ przestronnoÅ›ciÄ… wnÄ™trza. Jest o 155 mm dÅ‚uższy, o 30 mm szerszy i o 85 mm wyższy od Priusa trzeciej generacji. Przy rozstawie osi zwiÄ™kszonym o 80 mm, wewnÄ…trz kabiny umieszczono trzy rzÄ™dy peÅ‚nowymiarowych foteli. DziÄ™ki wiÄ™kszej dÅ‚ugoÅ›ci nadwozia i rozstawowi osi, tylne drzwi otrzymaÅ‚y wiÄ™kszy rozmiar, przez co zajmowanie miejsca na tylnych rzÄ™dach foteli lub mocowanie fotelika dzieciÄ™cego wewnÄ…trz auta jest niezwykle wygodne.
Zaprojektowane od podstaw wnÄ™trze Å‚Ä…czy wygodÄ™ z estetykÄ…. Wrażenie przestronnoÅ›ci podkreÅ›la logicznie zaprojektowana tablica przyrzÄ…dów i uporzÄ…dkowana centralna konsola, oraz panoramiczne okno dachowe. Jest ono wykonane ze specjalnego tworzywa, dziÄ™ki czemu przy masie mniejszej o 40% wyróżnia siÄ™ lepszymi niż dotÄ…d wÅ‚asnoÅ›ciami cieplnymi. Okno dachowe wyposażone jest w roletÄ™, która zamyka siÄ™ samoczynnie po zamkniÄ™ciu samochodu, chroniÄ…c wnÄ™trze przed przegrzaniem podczas postoju w upalne dni.
Drugi rzÄ…d siedzeÅ„ tworzÄ… trzy oddzielne fotele ze skÅ‚adanymi oparciami. Oparcie kanapy trzeciego rzÄ™du skÅ‚ada siÄ™ w stosunku 50:50. DziÄ™ki umieszczeniu kolejnych rzÄ™dów foteli o 45 mm wyżej w stosunku do poprzednich, pasażerowie majÄ… doskonaÅ‚Ä… widoczność do przodu, a jednoczeÅ›nie odpowiedniÄ… ilość miejsca dla nóg i nad gÅ‚owami.
Nawet przy komplecie pasażerów, na bagaże wciąż pozostaje przestrzeÅ„ o pojemnoÅ›ci 200 litrów. Po zÅ‚ożeniu tylnego rzÄ™du foteli przestrzeÅ„ bagażowa roÅ›nie do 505 litrów. Drzwi bagażnika majÄ… 1105 mm szerokoÅ›ci – aż o 95 mm wiÄ™cej, niż w standardowym Priusie – co ogromnie uÅ‚atwia zaÅ‚adunek i wyÅ‚adunek bagaży.
Możliwość zainstalowania trzeciego rzÄ™du foteli uzyskano dziÄ™ki zastosowaniu akumulatorów litowo-jonowych, umieszczonych wewnÄ…trz centralnej konsoli, miÄ™dzy przednimi fotelami.
Najbardziej efektywny napęd hybrydowy
Prius+ wykorzystuje jednostkę napędową Toyota Hybrid Synergy Drive najnowszej generacji, z pracującym w cyklu Atkinsona silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra i mocy 73 kW oraz silnikami elektrycznymi o mocy 60 kW. Całkowita moc układu to 136 KM, dzięki czemu Prius+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,8 s i osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Przy znakomitej aerodynamice i niewielkiej masie pojazdu, w pełni hybrydowy napęd daje zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,3 l na 100 km i emisję CO2 jedynie 99 g/m.
W porównaniu do regularnej wersji Priusa, zmienione zostaÅ‚y przeÅ‚ożenia Priusa+, dziÄ™ki czemu mini van o wiÄ™kszym nadwoziu i masie zachowuje osiÄ…gi modelu kompaktowego.
Tak jak standardowy Prius, Prius+ pozwala przeÅ‚Ä…czyć napÄ™d rÄ™cznie w jeden z trzech trybów: caÅ‚kowicie elektryczny EV z zasiÄ™giem do 2 km, ekonomiczny ECO i dynamiczny POWER. Standardowym elementem ukÅ‚adu hybrydowego jest automatyczna skrzynia biegów.
Kompletnie wyposażony i multimedialny
Do wyposażenia standardowego (Luna) Priusa+ należy 7 poduszek powietrznych w tym kolanowa kierowcy, felgi aluminiowe, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, kamera cofania, czujnik deszczu, czy klimatyzacja automatyczna. WÅ›ród wyposażenia opcjonalnego (wersje Sol, Prestige) znajduje siÄ™ wyÅ›wietlacz projekcyjny head up display (HUD), reflektory LED, aktywny tempomat Adaptive Cruise Control, aktywny system bezpieczeÅ„stwa Pre-Crash Safety System, czy najwyższej jakoÅ›ci system audio JBL.
Podobnie jak inne wersje nowej generacji Priusa, Prius+ oferowany jest z zaawansowanymi systemami multimedialnymi i nawigacyjnymi, wyposażonymi w ekrany dotykowe – standardowym Toyota Touch, zaawansowanym Toyota Touch & Go Plus oraz najbardziej rozbudowanym Toyota Touch Pro.
Model Prius+ zadebiutuje na polskim rynku w 2013 roku. Cena startowa za kompletnie wyposażony samochód bÄ™dzie wynosiÅ‚a 129 900 zÅ‚. Zamówienia można skÅ‚adać od wrzeÅ›nia 2012 roku.