Jej największym rynkiem zbytu stały się Chiny, gdzie sprzedała 734 tysiące samochodów, o 31,9% więcej niż w roku poprzednim.
Silny wzrost w Europie: sprzedano 1,761 miliona samochodów - co daje wzrost o 8,1%.
Światowy sukces wszystkich modeli marki PEUGEOT: modeli, których nazwy kończą się na „8”... i stałe wzbogacanie wyposażenia samochodów przy dużym udziale PEUGEOT 308 oraz crossoverów PEUGEOT 2008 i 3008.
Doskonałe wyniki marki CITROËN: Nowy CITROËN C4 Picasso liderem na rynku minivanów w Europie, przekroczenie wyznaczonych celów dla modelu CITROËN C4 Cactus już w momencie jego wprowadzenia na rynek, sukces C-Elysée w Chinach, bestselleru DPCA (Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles), który sprzedał się w ilości ponad 100 tysięcy sztuk.
Wprowadzenie na światowych rynkach marki DS - marki premium Grupy PSA Peugeot Citroën.
Podejmowane przez Grupę wysiłki na rzecz redukcji stoków zaczęły przynosić efekty - stan na koniec grudnia jest zdecydowanie niższy niż początkowo zakładano.
Region Europy
Poprawa wyników Grupy w sytuacji wzrostu na ciągle niepewnym rynku
Sprzedaż Grupy w Europie osiągnęła poziom 1 761 000 samochodów, co oznacza wzrost o +8,1% w porównaniu do 2013 r.
Jest to efekt sukcesu modelu PEUGEOT 308, wybranego samochodem roku 2014, który sprzedał się w ilości 56 900 sztuk, oraz doskonałych wyników sprzedaży modelu CITROEN C4 Cactus.
Sprzedaż PEUGEOT wzrosła o 6,2% do 952 000 sztuk.Nowoczesne modele i spójna gama w połączeniu z wysokiej jakości obsługą wpłynęły na zwiększenie atrakcyjności marki i dzięki zastosowaniu zasady net pricing przez sieć sprzedaży zapewniły zdecydowany i rentowny wzrost. Doskonałym wskaźnikiem poprawy sytuacji jest wzrost sprzedaży dla klientów indywidualnych o 0,3 punktu.
CITROËN, rozwijający sprzedaż w najbardziej rentownych kanałach wzrostu, osiągnął wzrost sprzedaży o 7,2%, a więc większy niż rynek. W efekcie sprzedał 689 000 samochodów i zwiększył swój udział w najważniejszych rynkach (we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Niemczech). Dynamika ta jest owocem udanej ofensywy produktowej, zwłaszcza Nowego C4 Picasso, lidera w segmencie minivanów w Europie (120 000 sztuk w 2014 r.) oraz sukcesu 3 ubiegłorocznych debiutów rynkowych: Nowego Jumpera w kwietniu (31 000 sprzedanych samochodów), Nowego C1 (41 000 sztuk) i C4 Cactusa (42 000 sztuk) w czerwcu.
Marka DSsprzedała 85 900 samochodów, głównie w najbardziej rentownych kanałach sprzedaży, sprzyjających długotrwałemu utrzymaniu wysokiej wartości rezydualnej modeli. Obecnie posiada 61 dedykowanych punktów sprzedaży (58 z nich to tzw. Salony DS, a3 -DS STORE). Rok 2014 zwraca również uwagę mocną ofertą nowych rozwiązań technologicznych, a zwłaszcza 6 nowych silników oraz nowych świateł Xenon Full Led.
Region Chin i Azji
Nowe rekordy sprzedaży w Chinach wszystkich trzech marek PEUGEOT, CITROEN i DS - Chiny stają się największym rynkiem zbytu Grupy
Rynek chiński ponownie odnotował znaczący wzrost o 11,5%. Tutejsza sprzedaż Grupy osiągnęła poziom 734 000 samochodów, dzięki czemu udział w runku wzrósł do poziomu 4,4% - w stosunku do 3,6% w 2013 r.
Marka PEUGEOTsprzedała w Chinach 386 565 samochodów, co oznacza kolejny rekordowy rok. Jej sprzedaż wzrosła o 43,1% - jest to największy wzrost wśród 20 najmocniejszych marek na rynku. Modele PEUGEOT 3008 i 2008 w pełni wykorzystały boom w segmencie SUV-ów. Stanowią obecnie jedną trzecią sprzedaży Dongfeng PEUGEOT. Nowy PEUGEOT 408 odnotował szybki i udany debiut w segmencie C (52% chińskiego rynku samochodów osobowych). W ciągu czterech miesięcy sprzedano 30 943 sztuki tego modelu. Marka rozwinęła również swoją sieć - w 2014 roku pojawiło się 100 nowych dilerów.
Również CITROËN odnotował wyższy wzrost niż rynek (o 14,3%), ustanawiając nowy rekord dzięki 320 tysiącom sprzedanych samochodów. Obecnie ponad 25% samochodów marki CITROËN sprzedawanych jest w Chinach, które stały się jej największym rynkiem zbytu (wyprzedzając Francję). Wyniki te napędza sukces ostatnio wprowadzonych modeli: Nowego CITROËN C-Elysée, bestsellera Dongfeng CITROËN (ponad 100 000 sprzedanych samochodów w 2014 r.) i CITROËN C4-L, który w sumie sprzedał się w ubiegłym roku w ilości 66 000 sztuk. Gamę wzmocniło również wprowadzenie nowego modelu - SUV-a C3-XR - w grudniu ubiegłego roku. Do wyników tych przyczynia się również stale rozbudowywana i ciesząca się doskonałą opinią sieć sprzedaży Dongfeng CITROËN, zajmująca pierwsze miejsce w klasyfikacji JD Power 2014 SSI (pod względem poziomu zadowolenia klientów).
Dzięki ofercie premium obejmującej produkowane w Shenzhen modele DS 5, DS 5LS i DS 6 -, wprowadzone na rynek w przeciągu zaledwie 1 roku - sprzedaż DS w Chinach dynamicznie się rozwija (26 000 samochodów). Równolegle marka aktywnie rozwija swoją własną sieć dystrybucji. Obecnie posiada 80 DS STORE w 60 najważniejszych miastach Chin. Chiny reprezentują w dniu dzisiejszym 22% światowej sprzedaży Marki w stosunku do 2% w 2013 r.
Regiony Eurazji, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu & Afryki i Azji-Pacyfiku
W pozostałych regionach światasytuacja na rynku w 2014 r. była trudna (recesja na rynku samochodowym, niekorzystne kursy wymiany). Grupa PSA Peugeot Citroën położyła nacisk na rentowność i przyjęła rygorystyczną politykę cenową.
W Eurazji nacisk został położony na lokalną produkcję PEUGEOT 408 i sedana CITROEN C4, które osiągnęły 8% udziału w swoim segmencie w Rosji, sprzedając się w ilości odpowiednio 6 500 i 9 000 sztuk.
W Ameryce Łacińskiej, znajdującej się w trudnej sytuacji gospodarczej, sprzedaż Grupy wyniosła 200 000 sztuk. Grupa umocniła swoją pozycję w Argentynie, zdobywając 15,1% udziału w tamtejszym rynku. Widać efekty wprowadzenia na rynek nowych modeli: PEUGEOT 208 (49 000 sprzedanych samochodów) i CITROEN C4 Lounge (ponad 13 000 sztuk). Dobrze sobie radzi CITROËN C3, który sprzedał się w ilości 35 300 sztuk.
W strefie Bliskiego Wschodu & Afryki, priorytetem była poprawa rentowności pomimo niekorzystnego kursu wymiany. Grupa utrzymała mocną pozycję w wielu krajach. Jest liderem w Tunezji i departamentach zamorskich Francji i numerem 2 w Maroku. Marka PEUGEOT jest również numerem 2 w Algierii. Jej sprzedaż silnie wzrasta w Egipcie, gdzie sprzedano o 77% samochodów więcej.
Liderami w 2014 r. są nadal PEUGEOT 301 i CITROEN C-Elysée, które sprzedały się odpowiednio w ilości 30 400 i 14 800 sztuk. Flagowe modele PEUGEOT 2008 i 308 zostały wprowadzone w ciągu roku (odpowiednio 8 400 i 7 400 sprzedanych samochodów). Sprzedaż lekkich samochodów dostawczych wzrosła w stosunku do 2013 r.
W regionie Indii-Pacyfiku sprzedaż zwiększyła się wraz z niedawnymi debiutami rynkowymi modeli PEUGEOT 2008 (1000 zamówionych samochodów w ciągu 3 miesięcy) i 308 (3 200 sprzedanych samochodów) oraz CITROEN C4 Picasso (1450 sprzedanych samochodów).
A oto wypowiedzi dyrektorów poszczególnych marek na temat wyników handlowych:
Maxime Picat, Dyrektor Generalny PEUGEOT:„Rok 2014 był dla marki PEUGEOT rokiem sukcesów handlowych wraz ze wzrostem naszej ogólnoświatowej sprzedaży o 5,4% i doskonałymi wynikami na rynku chińskim, gdzie sprzedaż wzrosła o ponad 43%. Sukcesem było również globalne wprowadzenie gamy „ósemek”, o czym świadczy duży popyt na model 308 oraz crossovery 2008 i 3008, co pozwala nam ufnie spoglądać na rok 2015”.
Linda Jackson, Dyrektor Generalny CITROËN:„Rok 2014 był dla marki CITROËN bardzo dynamicznym rokiem: podwójny tytuł mistrza świata w WTCC, wzrost sprzedaży o 4%, wprowadzenie czterech nowych modeli symbolizujących odnowę Marki. CITROËN oznacza bardziej niż kiedykolwiek kreatywność i technologie w służbie komfortu”.
Yves Bonnefont, Dyrektor Generalny DS:„W czerwcu 2014 r. potwierdziliśmy, że naszą ambicją jest stworzenie ogólnoświatowej marki premium dzięki długoterminowej strategii opartej na wzbogacaniu naszej gamy i stopniowym jej wprowadzaniu na całym świecie. Rok 2014 był także rokiem szybkiego wzrostu sprzedaży marki DS w Chinach, gdzie wprowadziliśmy z powodzeniem dwa nowe modele”.