|
|
Puchar Kia Picanto
|
Dodano: 2006-07-24
Wyświetlono: 4520 razy
|
W ostatni weekend lipca na torze w Poznaniu rywalizacja w KIA Picanto Cup osiągnie półmetek. W piątek, 28 lipca zawodniczki i zawodnicy startujący w najmniejszych obecnie w Polsce samochodach wyścigowych staną do dwóch wyścigów IV rundy, następnego dnia będą zdobywali punkty w V rundzie mistrzostw Polski. Po tych zawodach pozostaną jeszcze tylko dwie rundy i poznamy pierwszego w historii mistrza Polski w KIA Picanto Cup.
|
|
Po trzech rozegranych rundach na prowadzeniu w klasyfikacji łącznej jest Łukasz Błaszkowski. Jako drugi, z niewielką stratą, sklasyfikowany jest Kamil Raczkowski, trzecie miejsce zajmuje Mariusz Sikora. Tych trzech kierowców wymienia się najczęściej jako faworytów tegorocznej odsłony wyścigowego serialu Pucharu Picanto, jednak z realnymi szansami na końcowy sukces do walki zapewne zechcą się włączyć Jacek Szurgot, Grzegorz Grzyb, Paweł Hankiewicz czy Maciej Steinhof. W ramach przygotowań do startu na torze czwórka kierowców: Izabella Szwarczyńska, Bartosz Korjat, Bartłomiej Bakalarz i Krystian Zarzecki uczestniczyła w wyścigach górskich. Jak doświadczenia zebrane na technicznej trasie w Załużu i przypominającej odcinek specjalny w Sopocie zaprocentują na poznańskim torze, przekonamy się za tydzień. Nie zrezygnowała ze swoich planów zajęcia miejsca na podium Klaudia Podkalicka, najlepsza, jak dotychczas, spośród sześciu rywalizujących w Pucharze Picanto pań. Wszyscy zamierzają powalczyć o jak najlepsze miejsce w obu rundach, emocji więc zarówno w rundzie piątkowej, jak i sobotniej nie zabraknie.Dwie pucharowe rundy rozgrywane dzień po dniu na początku lipca pokazały, iż kierowcy muszą opracować specjalną, nieco odmienną strategię takich zawodów. Jednym z najważniejszych elementów gry stają się treningi kwalifikacyjne. Wywalczone pola startowe obowiązują bowiem w wyścigach obu rund. Jeśli więc w kwalifikacjach nie uda się zająć dobrego miejsca, to później trzeba szukać swojej szansy w wyścigach. Jednak walka na torze również musi być podporządkowana przyjętej taktyce – w rundzie rozgrywanej w piątek nie można sobie pozwolić na uszkodzenie samochodu, bo to może wykluczyć udział w wyścigach rozgrywanych następnego dnia. Trzeba więc jechać możliwie szybko jednak tak, aby unikając kolizji. Każdy z rywali może popełnić błąd, który trzeba umieć wykorzystać. Dwa wyścigi rundy, po siedem okrążeń każdy wymuszają jazdę na maksymalnych obrotach od startu do mety. Jedynie kierowcy, którzy jadą w ścisłej czołówce czasem mogą sobie pozwolić na finezyjne markowanie ataków, a dopiero po uśpieniu czujności rywala podjęcie próby wyprzedzenia. Większość zawodników doskonale wie, że atakować trzeba na każdym zakręcie, w każdym momencie, jeśli tylko jest chociaż cień szansy powodzenia. Wszyscy starają się poprawić swoją pozycję, stąd na torze tak dużo starć, uszkodzeń karoserii i wypadnięć z toru. Po obfitującym w zderzenia wyścigu II rundy, kierownictwo wyścigu wyznaczyło dodatkowych sędziów faktu, których zadaniem jest śledzenie wydarzeń na torze i wyłapywanie tych zawodników, którzy w ferworze walki zapominają o rozsądku i zasadach fair play. Podobnie będzie i najbliższych wyścigach; wszelkie wykroczenia regulaminowe i niebezpieczne zachowania na torze mają być natychmiast sygnalizowane, a wobec winowajców będą natychmiast wyciągane konsekwencje. Zawodniczki i zawodnicy startujący w KIA Picanto Cup od początku sezonu zebrali już nieco doświadczeń i do kolejnych wyścigów przygotowują się coraz lepiej. Pomimo tego, że samochody są identyczne i zasadnicze podzespoły nie podlegają modyfikacjom, to przecież każdy stara się dostroić auto według własnego pomysłu. Staranne ustawienie geometrii zawieszenia, dobranie najlepszego ciśnienia w oponach, zmniejszenie oporów toczenia i obniżenie masy do minimalnej dopuszczonej regulaminem stanowi o tym, które auto na torze zachowuje się lepiej. Trzeba jednak znaleźć rozwiązanie najlepsze; mocno napompowane opony zmniejszają opory toczenia ale samochód „chętniej” wchodzi w poślizgi. Poszukiwanie obniżenia masy przez nalanie jak najmniejszej ilości benzyny może skończyć się tym, że w końcówce wyścigu zabraknie paliwa. Bez przerwy trwa poszukiwanie rozwiązania każdego z zagadnień w sposób lepszy od rywali. Opony, paliwo, czasy kwalifikacji, wyścigi. Zwycięża ten, kto jest pierwszy na mecie. Ale najpierw trzeba w każdym z zakrętów odszukać kompromis między przyczepnością a prędkością. Chodzi przecież o to, aby hamować nie za wcześnie, nie za późno – jak w sam raz. Wtedy na wyjściu z zakrętu auto ma największą prędkość. I w tym tkwi tajemny klucz pozwalający zwyciężać. Kto opanował sztukę wyścigowego kompromisu najlepiej – zobaczymy już za tydzień, w kolejnej odsłonie najciekawszego cyklu wyścigowego – KIA Picanto Cup. PUCHAR KIA PICANTO
Harmonogram czasowy IV i V Rundy KIA Picanto Cup
PIĄTEK 28.07.2006r. Treningi obowiązkowe z pomiarem czasu 09.00 - 09.20 11.55 - 12.15
Wyścigi: 14.30 I bieg 7 okrążeń II bieg 7 okrążeń
SOBOTA 29.07.2006r.
Rozgrzewka 09.30 - 09.40 - KIA PICANTO + N/A 1150
10.30 - OTWARCIE ZAWODÓW
Wyścigi:
10.45 I bieg 7 okrążeń II bieg 7 okrążeń
|
|
|
Pisaliśmy również |
» Zmiana na szczycie – EV6 GT zastępuje Stingera GT
|
» Kia triumfuje w konkursie „Złota Kierownica”
|
|
Inne artykuły
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »
|
|
[1]234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980818283848586878889909192939495969798991001011021031041051061071081091101111121131141151161171181191201211221231241251261271281291301311321331341351361371381391401411421431441451461471481491501511521531541551561571581591601611621631641651661671681691701711721731741751761771781791801811821831841851861871881891901911921931941951961971981992002012022032042052062072082092102112122132142152162172182192202212222232242252262272282292302312322332342352362372382392402412422432442452462472482492502512522532542552562572582592602612622632642652662672682692702712722732742752762772782792802812822832842852862872882892902912922932942952962972982993003013023033043053063073083093103113123133143153163173183193203213223233243253263273283293303313323333343353363373383393403413423433443453463473483493503513523533543553563573583593603613623633643653663673683693703713723733743753763773783793803813823833843853863873883893903913923933943953963973983994004014024034044054064074084094104114124134144154164174184194204214224234244254264274284294304314324334344354364374384394404414424434444454464474484494504514524534544554564574584594604614624634644654664674684694704714724734744754764774784794804814824834844854864874884894904914924934944954964974984995005015025035045055065075085095105115125135145155165175185195205215225235245255265275285295305315325335345355365375385395405415425435445455465475485495505515525535545555565575585595605615625635645655665675685695705715725735745755765775785795805815825835845855865875885895905915925935945955965975985996006016026036046056066076086096106116126136146156166176186196206216226236246256266276286296306316326336346356366376386396406416426436446456466476486496506516526536546556566576586596606616626636646656666676686696706716726736746756766776786796806816826836846856866876886896906916926936946956966976986997007017027037047057067077087097107117127137147157167177187197207217227237247257267277287297307317327337347357367377387397407417427437447457467477487497507517527537547557567577587597607617627637647657667677687697707717727737747757767777787797807817827837847857867877887897907917927937947957967977987998008018028038048058068078088098108118128138148158168178188198208218228238248258268278288298308318328338348358368378388398408418428438448458468478488498508518528538548558568578588598608618628638648658668678688698708718728738748758768778788798808818828838848858868878888898908918928938948958968978988999009019029039049059069079089099109119129139149159169179189199209219229239249259269279289299309319329339349359369379389399409419429439449459469479489499509519529539549559569579589599609619629639649659669679689699709719729739749759769779789799809819829839849859869879889899909919929939949959969979989991000100110021003100410051006100710081009101010111012101310141015101610171018101910201021102210231024102510261027102810291030103110321033103410351036103710381039104010411042104310441045104610471048104910501051105210531054105510561057105810591060106110621063106410651066106710681069107010711072107310741075107610771078107910801081108210831084108510861087108810891090109110921093109410951096109710981099110011011102110311041105110611071108110911101111111211131114111511161117111811191120112111221123112411251126112711281129113011311132113311341135113611371138113911401141114211431144114511461147114811491150115111521153115411551156115711581159116011611162116311641165116611671168116911701171117211731174117511761177117811791180118111821183118411851186118711881189119011911192119311941195119611971198119912001201120212031204120512061207120812091210121112121213121412151216121712181219122012211222122312241225122612271228122912301231123212331234 Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów |
|
|
|