Manabu Nishimae, prezes europejskiego oddziaÅ‚u Hondy i dyrektor ds. operacyjnych, powiedziaÅ‚: „Honda Civic Tourer podkreÅ›la ambicje, energiÄ™, umiejÄ™tnoÅ›ci i uporczywość w dążeniu do celu naszych pracowników. Model ten zostaÅ‚ zaprojektowany, opracowany i przetestowany w Europie, dlatego jest doskonaÅ‚ym Å›wiadectwem kompetencji europejskiego zespoÅ‚u Hondy”.
Adrian Killham, gÅ‚ówny inżynier nowego modelu, dodaÅ‚: „Tourer może siÄ™ pochwalić najwiÄ™kszym bagażnikiem w klasie, emisjÄ… CO2 wynoszÄ…cÄ… zaledwie 99 g/km oraz niepowtarzalnÄ…, eleganckÄ… stylizacjÄ… nadwozia, która zyskaÅ‚a uznanie w oczach przedstawicieli mediów już w momencie premiery modelu koncepcyjnego podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie”.
Honda Civic Tourer pojawi siÄ™ w europejskich salonach sprzedaży na poczÄ…tku 2014 roku. W gamie jednostek napÄ™dowych oferowane sÄ… dwa silniki: benzynowy 1,8 i-VTEC oraz wysokoprężny 1,6 i-DTEC. Nowy diesel to pierwsza w Europie jednostka z serii Earth Dreams Technology, odznaczajÄ…ca siÄ™ niskim zużyciem paliwa, wysokÄ… mocÄ… oraz doskonaÅ‚ymi osiÄ…gami. Ten lekki silnik produkuje 120 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10,1 sekundy. JednoczeÅ›nie, Å›rednie spalanie wynosi 3,8 l/100 km - dziÄ™ki czemu na peÅ‚nym zbiorniku paliwa można przejechać aż 1 315 kilometrów - a emisja CO2 oscyluje w granicach zaledwie 99 g/km.
Civic Tourer jest najniższym i najbardziej kompaktowym autem kombi w segmencie, mimo to oferuje rekordowÄ… pojemność bagażnika wynoszÄ…cÄ… 624 litry (siedzenia w standardowej pozycji, do linii wyznaczanej przez roletÄ™ bagażnika). Co wiÄ™cej, dziÄ™ki zastosowaniu opracowanego przez HondÄ™ systemu Magic Seats tylne siedzenia można zÅ‚ożyć, uzyskujÄ…c pÅ‚askÄ… powierzchniÄ™ Å‚adunkowÄ…, i zwiÄ™kszyć tym samym pojemność bagażnika do 1668 litrów (do linii dachu).