Toyota Camry 2018 to pierwszy samochód produkowany w Ameryce PóÅ‚nocnej, zbudowany na nowej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). Jest ona elementem nowej globalnej strategii Toyoty, obejmujÄ…cej usprawnienie projektowania i produkcji samochodów oraz organizacji fabryk. DziÄ™ki TNGA samochody zyskujÄ… lepsze osiÄ…gi, niższe spalanie, pewniejsze prowadzenie i wiÄ™kszÄ… stabilność oraz odporność na zderzenia. Amerykanie mieli już okazjÄ™ zapoznać siÄ™ z tÄ… architekturÄ… dziÄ™ki nowemu Priusowi oraz crossoverowi C-HR.
Najlepsza Camry w historii
Toyota Camry 8. generacji zwróciÅ‚a uwagÄ™ Ameryki zupeÅ‚nie nowym podejÅ›ciem do stylistyki, która jest teraz znacznie bardziej sportowa i odważna niż poprzednie modele. DziÄ™ki platformie TNGA model zyskaÅ‚ bardziej opÅ‚ywowÄ… sylwetkÄ™, niżej poÅ‚ożony Å›rodek ciężkoÅ›ci, i sztywniejsze nadwozie, które przyczynia siÄ™ do stabilniejszej jazdy. Nowa gama napÄ™dów obejmuje 3,5-litrowy silnik V6 z systemem D-4S oraz 2.5-litrowy 4-cylindrowy silnik rzÄ™dowy wspóÅ‚pracujÄ…cy z nowÄ… 8-stopniowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ… Direct-Shift. Wersja hybrydowa otrzymaÅ‚a nowÄ… generacjÄ™ napÄ™du Toyota Hybrid System. Pakiet Toyota Safety Sense w rozbudowanej wersji opartej na technologii radarowej jest dostÄ™pny w standardzie. Auto trafi do salonów pod koniec lata.
Modernizacja TNGA w fabryce Toyoty w Kentucky
Toyota Motor Manufacturing Kentucky zatrudniÅ‚a do produkcji nowej Camry dodatkowych 700 osób, zwiÄ™kszajÄ…c zespóÅ‚ do ponad 8000 pracowników. Jest to najwiÄ™ksza fabryka Toyoty na Å›wiecie, która w ciÄ…gu 31 lat istnienia wyprodukowaÅ‚a ponad 11 milionów samochodów, w tym 8 milionów egzemplarzy Camry.
„Premiera nowej generacji Camry to ważny moment dla Toyoty w Ameryce, który zwiÄ™ksza zaangażowanie firmy w stanie Kentucky” – powiedziaÅ‚ Wil James, prezydent TMMK. – „Nasza fabryka jest pierwszym zakÅ‚adem Toyoty w Ameryce PóÅ‚nocnej, który rozpoczyna produkcjÄ™ w systemie TNGA. DziÄ™ki temu nasi pracownicy zyskajÄ… nowe, unikalne umiejÄ™tnoÅ›ci”.
Inwestycje majÄ…ce na celu dostosowanie zakÅ‚adu do nowego systemu TNGA wyniosÅ‚y 1,33 miliarda dolarów. TNGA tworzy bardziej elastyczne Å›rodowisko pracy – linie produkcyjne sÄ… budowane z moduÅ‚owych elementów, które można Å‚atwo przesuwać i wymieniać. To znacznie usprawnia wprowadzanie modyfikacji na linii produkcyjnej, co przekÅ‚ada siÄ™ na Å‚atwe modyfikowanie specyfikacji samochodów. DziÄ™ki temu Toyota może szybko reagować na potrzeby rynku i częściej oraz taniej wprowadzać aktualizacje do modelu.
Toyota inwestuje w USA od 60 lat
Od 1986 roku Toyota zainwestowaÅ‚a w fabrykÄ™ TMMK 7 miliardów dolarów, zaÅ› nakÅ‚ady przeznaczone na caÅ‚Ä… dziaÅ‚alność firmy w USA w ciÄ…gu 60 lat to 22 miliardy dolarów. W ciÄ…gu najbliższych piÄ™ciu lat firma przeprowadzi w USA dalsze inwestycje warte 10 miliardów dolarów, polegajÄ…ce gÅ‚ównie na wdrażaniu architektury TNGA do kolejnych zakÅ‚adów.
W 2016 roku TMMK wyprodukowaÅ‚a ponad 500 tys. egzemplarzy modeli Camry, Camry Hybrid, Avalon, Avalon Hybrid i Lexus ES 350, co stanowi ¼ caÅ‚kowitej produkcji Toyoty w Ameryce PóÅ‚nocnej. Niedawne badanie Center for Automotive Research pokazuje, że dziÄ™ki dziaÅ‚alnoÅ›ci Toyota Kentucky powstaÅ‚o 30 tys. miejsc pracy w caÅ‚ym kraju (bezpoÅ›rednio oraz poÅ›rednio). Fabryka wspóÅ‚pracuje z ponad 100 dostawcami z wielu stron Å›wiata.