SEAT rozpocznyna ekspansję na Afrykę Północną w ramach strategii Grupy Volkswagen AG, mającej na celu decentralizację całego koncernu w celu uzyskania większej efektywności, wydajności oraz szybszego tempa rozwoju.
Prezes SEAT-u Luca de Meo zwrócił uwagę, że "Grupa Volkswagen zaufała SEAT-owi, który był wiodącą marką odpowiedzialną za rozwój koncernu VAG w Afryce Północnej."
Afryka Północna jest jednym z kluczowych regionów strategii globalizacji SEAT-a. Celem firmy jest zwiększenie jej obecności międzynarodowej poza Europą i wzmocnienie jej obecności na wszystkich pięciu kontynentach. Algieria odgrywa istotną rolę w tej strategii, ponieważ jest to rynek światowy z jedną z najwyższych wielkości sprzedaży SEAT-a w 2018 r., Wraz z Niemcami, Hiszpanią, Wielką Brytanią i Francją - jest to kraj o najszybciej rosnącej liczbie dostaw samochodów hiszpańskiej marki. Ponadto SEAT ma dobrą koniunkturę w innych krajach regionu, takich jak Maroko i Tunezja.
Fabryka Relizane jest filarem SEAT-a w Afryce Północnej
Grupa Volkswagen i SOVAC, importer grupy w Algierii, zainaugurowali w lipcu 2017 r. Montaż wielomarkowy w mieście Relizane, 280 kilometrów na południowy zachód od Algieru. SEAT od samego początku kierował tym projektem, a teraz jego odpowiedzialność rozszerzyła się na cały region.
Uruchomienie zakładu Relizane spowodowało znaczny wzrost sprzedaży SEAT-a w Algierii. Dzięki montażowi nowej generacji Ibizy. Co więcej, w najbliższych tygodniach marka rozpocznie również sprzedaż Leona i Arony na rynku algierskim. Wszystkie trzy modele są produkowane w Martorell, a ostateczny ich montaż odbędzie się również w Relizane. Ten sam obiekt jest także używany do montażu kilku modeli marek: Volkswagen, Škoda i Volkswagen Commercial Vehicle (wszystkie dostosowane są do rynku algierskiego). Ponadto jednym z zadań SEAT-a jest przyczynienie się do stworzenia sieci dostawców dla przemysłu motoryzacyjnego w Algierii, w celu opracowania i montażu nowych modeli w tym kraju.