W Genewie Audi prezentuje drugą generację wyścigowego super samochodu R8. Umieszczony centralnie silnik V10 i opracowany od nowa napęd quattro zapewniają sportowe osiągi, czego przykładem jest topowa wersja modelu o mocy 449 kW (610 KM), przyspieszająca od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy. Jej prędkość maksymalna wynosi 330 km/h.
Druga generacja Audi R8 jest doskonaÅ‚Ä… bazÄ… dla tworzenia kolejnych modeli. Kolejny ewolucyjny stopieÅ„ elektrycznego, sportowego R8 e-tron ma moc 340 kW i moment obrotowy 920 Nm. DziÄ™ki nowego typu akumulatorom, zasiÄ™g samochodu w porównaniu z poprzednikiem wzrósÅ‚ dwukrotnie. Teraz wynosi ponad 450 km.
Nowe, wyÅ›cigowe Audi R8 LMS skonstruowano wedÅ‚ug wytycznych zgodnych z regulaminem GT3, który zacznie obowiÄ…zywać od sezonu 2016. Jeszcze w tym roku pojazd przejdzie pierwsze próby fabryczne. Jego osiÄ…gi sÄ… znacznie wyższe niż wersji seryjnej, choć pojazdy Å‚Ä…czy ok. 50 procent wykorzystywanych w obu modelach części.
Q7 etron quattro to drugi stworzony przez inżynierów z Ingolstadt model z napÄ™dem hybrydowym typu plugin. Ten duży SUV jest pierwszym na Å›wiecie samochodem hybrydowym typu plugin z szeÅ›ciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym i staÅ‚ym napÄ™dem na cztery koÅ‚a. NapÄ™dzane prÄ…dem z akumulatora litowo-jonowego Audi Q7 etron quattro, w trybie jazdy elektrycznej ma zasiÄ™g do 56 km (testy NEDC), jest ciche, mocne i nie emituje zanieczyszczeÅ„ do atmosfery. Gdy do napÄ™du doÅ‚Ä…czymy jednostkÄ™ wysokoprężnÄ…, Å‚Ä…czny zasiÄ™g auta wzroÅ›nie do1410 km. WedÅ‚ug norm ECE dla pojazdów z napÄ™dem hybrydowym typu plugin, Audi Q7 e-tron quattro spala 1,7 litra oleju napÄ™dowego, emitujÄ…c mniej niż 50 g CO2 na kilometr, co jest nowym rekordem w tym segmencie.
Audi RS 3 Sportback – najsilniejszy na Å›wiecie samochód kompaktowy klasy premium – oddaje swemu kierowcy aż 270 kW (367 KM) czystej mocy. Silnik 2.5 TFSI rozpÄ™dza to piÄ™ciodrzwiowe auto do 100 km/h w rekordowym czasie 4,3 sekundy, a jego maksymalna prÄ™dkość wynosi 280 km/h. Ogromna siÅ‚a ciÄ…gu, duży potencjaÅ‚ obrotów i niepowtarzalny dźwiÄ™k – gardÅ‚owy, znany od czasów pierwszych modeli quattro odgÅ‚os piÄ™ciocylindrowego silnika, to najbardziej charakterystyczne cechy tego modelu. Siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic, przeÅ‚Ä…czajÄ…ca biegi jeszcze szybciej niż w jego Å›wietnym poprzedniku, przekazuje moc jednostki napÄ™dowej 2.5 TFSI staÅ‚emu napÄ™dowi na cztery koÅ‚a quattro. Samochód skonstruowano tak, by dawaÅ‚ maksymalnÄ… radość z jazdy.
Audi prologue Avant – nowa interpretacja filozofii Avant – Å‚Ä…czy dynamikÄ™, formÄ™ i funkcjonalność w perfekcyjnÄ… jedność. Ten piÄ™ciodrzwiowy samochód o dÅ‚ugoÅ›ci 5,11 m, szerokoÅ›ci 1,97 m i pionierskiej koncepcji karoserii, bez wÄ…tpienia plasuje siÄ™ w klasie pojazdów luksusowych. Jest przy tym bardzo sportowy, a jednoczeÅ›nie wyjÄ…tkowo elastyczny. Zarówno na zewnÄ…trz, jak i wewnÄ…trz pojazdu, technika jest wrÄ™cz namacalna. Kierowca i maksymalnie troje pasażerów delektować siÄ™ może luksusowym wnÄ™trzem, a dziÄ™ki najwyższej jakoÅ›ci architekturze infotainment i systemom connect, komunikujÄ… siÄ™ cyfrowo z otoczeniem.
Audi prologue Avant posiada napÄ™d hybrydowy zapożyczony z Audi Q7 etron quattro, który w tym studyjnym pojeździe jest jeszcze bardziej wydajny. Moc systemowa 335 kW (455 KM), którÄ… zapewniajÄ… wspólnie jednostka wysokoprężna 3.0 TDI i silnik elektryczny sprawia, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy.