FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Sportowa piramida Lexusa
  Dodano: 2016-09-12
Wyświetlono: 2397 razy
Sportowa piramida Lexusa
Luksusowy samochód kojarzy siÄ™ zwykle ze statecznÄ… jazdÄ…, jednak auta ze stajni Lexusa dowodzÄ…, że tak wcale być nie musi. OferujÄ…c znakomity komfort i bogate wyposażenie, potrafiÄ… jednoczeÅ›nie dać ogromnÄ… frajdÄ™ z jazdy – w każdym tego sÅ‚owa znaczeniu.
foto © Lexus

Już najmniejszy sedan Lexus IS w podstawowej wersji IS 200t potrafi pokazać sportowÄ… żyÅ‚kÄ™. Dwulitrowy, turbodoÅ‚adowany silnik o mocy 245 KM i momencie obrotowym 350 Nm napÄ™dzajÄ…cy tylne koÅ‚a przez szybkÄ…, oÅ›miostopniowÄ… automatycznÄ… przekÅ‚adniÄ… Sport Direct Shift (SPDS), pozwala jeździć dynamicznie z prÄ™dkoÅ›ciÄ… do 230 km/h. Jednostka ta wyróżnia siÄ™ zmiennym cyklem pracy – przy maÅ‚ych obciążeniach pracuje w oszczÄ™dnym cyklu Atkinsona, a po mocniejszym wciÅ›niÄ™ciu pedaÅ‚u gazu przechodzi w dajÄ…cy peÅ‚nÄ… moc cykl Otto, Å‚Ä…czÄ…c w ten sposób stosunkowo niewielkie zapotrzebowanie na paliwo i niskÄ… emisjÄ™ dwutlenku wÄ™gla ze Å›wietnymi osiÄ…gami.

Ten sam silnik zapewnia podobne osiÄ…gi wiÄ™kszemu, rodzinnemu sedanowi Lexus GS. JeÅ›li jednak ktoÅ› pragnie ekstremalnych wrażeÅ„, może siÄ™gnąć po wersjÄ™ GS F. To prawdziwie wyczynowy samochód z piÄ™ciolitrowym, 477-konnym silnikiem o zmiennym cyklu pracy. OÅ›miobiegowy, szybki sportowy automat z bezpoÅ›redniÄ… zmianÄ… przeÅ‚ożeÅ„ (Sport Direct Shift, SPDS) przenosi napÄ™d na tylnÄ… oÅ› za poÅ›rednictwem aktywnego mechanizmu różnicowego TVD (Torque Vectoring Differential). DziÄ™ki dwóm sterowanym elektrycznie sprzÄ™gÅ‚om wielotarczowym, TVD inteligentnie rozdziela moment obrotowy miÄ™dzy koÅ‚o wewnÄ™trzne i zewnÄ™trzne, zapewniajÄ…c znakomitÄ… stabilność w zakrÄ™tach przy dużych prÄ™dkoÅ›ciach. Lexus GS F przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciÄ…gu 4,6 sekundy, zaÅ› prÄ™dkość maksymalnÄ… ograniczono elektronicznie do 270 km/h. Przy tych osiÄ…gach samochód ma stosunkowo niewielki apetyt na paliwo – w cyklu mieszanym zużywa Å›rednio 11,2 l benzyny na 100 km.

Jak wszystkie oferowane w Polsce Lexusy, model GS dostÄ™pny jest również z napÄ™dem hybrydowym – i to w dwóch wersjach, GS 300h i GS 450h. Jak można siÄ™ domyÅ›lić, ta druga przeznaczona jest dla miÅ‚oÅ›ników szczególnie ostrej jazdy. HybrydowÄ… jednostkÄ™ napÄ™dowÄ… wyposażono w 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 296 KM i maksymalnym momencie obrotowym 352 Nm oraz silnik elektryczny o mocy 200 KM i momencie obrotowym 275 Nm – Å‚Ä…czna moc napÄ™du to 345 KM. DziÄ™ki temu auto rozpÄ™dza siÄ™ od zera do setki w 5,9 sekundy i rozwija prÄ™dkość do 250 km/h, a jednoczeÅ›nie spala Å›rednio zaledwie 5,9 l / 100 km.

Dla klientów, którzy od sedana wolÄ… sportowe coupé, Lexus stworzyÅ‚ model RC F. Ten zwinny samochód, którego nadwozie doskonale harmonizuje ze sportowym charakterem, oferowany jest w trzech wersjach napÄ™dowych. Lexus RC 200t napÄ™dzany jest wspomnianym powyżej turbodoÅ‚adowanym, dwulitrowym silnikiem o mocy 245 KM, RC 300h ma napÄ™d hybrydowy o Å‚Ä…cznej mocy 223 KM, zaÅ› wyczynowy RC F zyskaÅ‚ ten sam nowatorski, piÄ™ciolitrowy silnik o mocy 477 KM, co w GS F – najmocniejszÄ… jednostkÄ™ V8 stworzonÄ… do tej pory przez Lexusa. OczywiÅ›cie towarzyszy mu skrzynia biegów SPDS i aktywny mechanizm różnicowy TVD. RC F dostÄ™pny jest także w specjalnej wersji Carbon, z pokrywÄ… silnika, dachem i elementami wykoÅ„czenia wykonanymi z kompozytu zbrojonego wÅ‚óknem wÄ™glowym. Warto zauważyć, że Lexusy RC F z powodzeniem reprezentujÄ… markÄ™ w wyÅ›cigach – na przykÅ‚ad w niedawnym wyÅ›cigu serii Super GT na torze Suzuka aż pięć RC F GT3 zajęło miejsca w najlepszej dziesiÄ…tce, w tym dwa pierwsze na podium.

 

ProtoplastÄ… RC F byÅ‚ już nieprodukowany Lexus IS F, który zresztÄ… daÅ‚ poczÄ…tek caÅ‚ej serii F, w tym legendarnemu supersamochodowi LFA. Wytwarzany w latach 2010-2012 Lexus LFA ma caÅ‚e nadwozie wykonane z kompozytów zbrojonych wÅ‚óknem wÄ™glowym oraz potężny, wolnossÄ…cy silnik V10 o mocy 560 KM z szeÅ›ciostopniowÄ…, sekwencyjnÄ… skrzyniÄ… biegów, zapewniajÄ…cy przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i prÄ™dkość maksymalnÄ… 326 km/h. W limitowanej serii powstaÅ‚o tylko 500 egzemplarzy LFA – dziÅ› auta, których cena katalogowa wynosiÅ‚a 375 tysiÄ™cy USD, na rynku wtórnym osiÄ…gajÄ… ceny milionów dolarów.

NajnowszÄ… propozycjÄ… Lexusa dla miÅ‚oÅ›ników sportowej jazdy jest model LC. Flagowe coupé marki, zaprezentowane po raz pierwszy podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit w styczniu tego roku, jest urzeczywistnieniem koncepcyjnego modelu LF-LC. Lexus LC 500 napÄ™dzany jest sprawdzonym w modelach RC F i GS F piÄ™ciolitrowym silnikiem V8 o mocy 477 KM, z którym wspóÅ‚pracuje pierwsza w samochodach luksusowych 10-stopniowa przekÅ‚adnia automatyczna, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy. NapÄ™d przenoszony jest oczywiÅ›cie na tylne koÅ‚a. Wersja LC 500h ma hybrydowÄ… jednostkÄ™ napÄ™dowÄ… Multi Stage Hybrid System o Å‚Ä…cznej mocy 264 kW (359 KM). Oprócz 3,5-litrowego benzynowego silnika V6 o mocy 220 kW oraz bezstopniowej przekÅ‚adni e-CVT, zastosowano w niej dodatkowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ™ biegów o czterech przeÅ‚ożeniach. W trybie manualnego wyboru przeÅ‚ożeÅ„ system oferuje kierowcy 10 biegów, co zapewnia lepsze panowanie nad dynamikÄ… pojazdu. Lexus LC trafi do salonów w przyszÅ‚ym roku, jednak już teraz pojawiajÄ… siÄ™ spekulacje na temat przyszÅ‚ej wersji LC F – jaki bÄ™dzie miaÅ‚a silnik, skoro już w wersji podstawowej wykorzystano V8 z RC F i GS F?

OczywiÅ›cie, wybierajÄ…c wersjÄ™ wyczynowÄ… nie trzeba rezygnować z komfortu. Każdy z modeli ma luksusowo wykoÅ„czone wnÄ™trze ze skórzanÄ… tapicerkÄ…, wielogÅ‚oÅ›nikowym systemem audio o doskonaÅ‚ej jakoÅ›ci dźwiÄ™ku oraz wieloma innymi elementami dopracowanymi w najdrobniejszych szczegóÅ‚ach i wykonanymi z najwyższÄ… starannoÅ›ciÄ… przez japoÅ„skich mistrzów takumi. JeÅ›li jednak ktoÅ› ma ochotÄ™ na sportowÄ… wersjÄ™ flagowej limuzyny Lexusa – proszÄ™ bardzo. Lexus LS 600h F Sport ma hybrydowÄ… jednostkÄ™ napÄ™dowÄ… z piÄ™ciolitrowym silnikiem V8, majÄ…cÄ… Å‚Ä…cznÄ… moc 445 KM – takÄ… samÄ… jak w standardowym LS 600h. RozpÄ™dza ono auto do setki w 6,1 sekundy i pozwala jechać z prÄ™dkoÅ›ciÄ… do 250 km/h. Wersja F Sport jest wyposażona w dodatkowe elementy, w tym sportowe, pneumatyczne zawieszenie i aktywne stabilizatory.

W wersji F Sport dostÄ™pne sÄ… wszystkie modele i warianty napÄ™du japoÅ„skiej marki premium, od kompaktowej hybrydy CT 200h po SUV-y NX 200t i RX 450h – każdym Lexusem można jeździć dynamicznie i ze sportowym fasonem.



Źródło: Lexus, informacja Mototarget.pl

 PisaliÅ›my również
» Jak japoÅ„ska kultura wpÅ‚ynęła na nowego Lexusa UX?
» Technologia dźwiÄ™ku w nowym Lexusie ES

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Lexus CT 200h 2014:
w lewo
Lexus CT 200h 2014
© Lexus
Lexus CT 200h 2014
© Lexus
Lexus CT 200h 2014
© Lexus
Lexus CT 200h 2014
© Lexus
Lexus CT 200h 2014
© Lexus
Lexus CT 200h 2014
© Lexus
Lexus CT 200h 2014
© Lexus
Lexus CT 200h 2014
© Lexus
w prawo
Lexus CT 200h F-Sport:
w lewo
Lexus CT 200h F-Sport
© Lexus
Lexus CT 200h F-Sport
© Lexus
Lexus CT 200h F-Sport
© Lexus
Lexus CT 200h F-Sport
© Lexus
Lexus CT 200h F-Sport
© Lexus
Lexus CT 200h F-Sport
© Lexus
Lexus CT 200h F-Sport
© Lexus
Lexus CT 200h F-Sport
© Lexus
Lexus CT 200h F-Sport
© Lexus
w prawo
Lexus GS 2016:
w lewo
Lexus GS 2016
© Lexus
Lexus GS 2016
© Lexus
Lexus GS 2016
© Lexus
Lexus GS 2016
© Lexus
Lexus GS 2016
© Lexus
w prawo
Lexus GS F 2015:
w lewo
Lexus GS F 2015
© Lexus
Lexus GS F 2015
© Lexus
Lexus GS F 2015
© Lexus
Lexus GS F 2015
© Lexus
Lexus GS F 2015
© Lexus
Lexus GS F 2015
© Lexus
Lexus GS F 2015
© Lexus
Lexus GS F 2015
© Lexus
Lexus GS F 2015
© Lexus
w prawo
Lexus IS 2017:
w lewo
Lexus IS 2017
© Lexus
Lexus IS 2017
© Lexus
Lexus IS 2017
© Lexus
Lexus IS 2017
© Lexus
Lexus IS 2017
© Lexus
Lexus IS 2017
© Lexus
Lexus IS 2017
© Lexus
Lexus IS 2017
© Lexus
Lexus IS 2017
© Lexus
Lexus IS 2017
© Lexus
Lexus IS 2017
© Lexus
w prawo
Lexus LC 500 i LC 500h:
w lewo
Lexus LC 500 i LC 500h
© Lexus
Lexus LC 500 i LC 500h
© Lexus
Lexus LC 500 i LC 500h
© Lexus
Lexus LC 500 i LC 500h
© Lexus
Lexus LC 500 i LC 500h
© Lexus
w prawo
Lexus LFA - nr 447:
w lewo
Lexus LFA - nr 447
© Lexus
Lexus LFA - nr 447
© Lexus
Lexus LFA - nr 447
© Lexus
Lexus LFA - nr 447
© Lexus
Lexus LFA - nr 447
© Lexus
Lexus LFA - nr 447
© Lexus
Lexus LFA - nr 447
© Lexus
Lexus LFA - nr 447
© Lexus
Lexus LFA - nr 447
© Lexus
Lexus LFA - nr 447
© Lexus
w prawo
Lexus NX:
w lewo
Lexus NX
© Lexus
Lexus NX
© Lexus
Lexus NX
© Lexus
Lexus NX
© Lexus
Lexus NX
© Lexus
Lexus NX
© Lexus
Lexus NX
© Lexus
Lexus NX
© Lexus
Lexus NX
© Lexus
Lexus NX
© Lexus
Lexus NX
© Lexus
w prawo
Lexus RC:
w lewo
Lexus RC
© Lexus
Lexus RC
© Lexus
Lexus RC
© Lexus
Lexus RC
© Lexus
Lexus RC
© Lexus
Lexus RC
© Lexus
Lexus RC
© Lexus
Lexus RC
© Lexus
Lexus RC
© Lexus
Lexus RC
© Lexus
Lexus RC
© Lexus
Lexus RC
© Lexus
w prawo
Lexus RC F:
w lewo
Lexus RC F
© Lexus
Lexus RC F
© Lexus
Lexus RC F
© Lexus
Lexus RC F
© Lexus
Lexus RC F
© Lexus
Lexus RC F
© Lexus
w prawo
Lexus RX 2016:
w lewo
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
Lexus RX 2016
© Lexus
w prawo
 Inne artykuÅ‚y
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted.