Międzynarodowe Targi Samochodowe AMI to wydarzenie, na które polscy fani motoryzacji czekają od dawna. Premiery, wielkie emocje i czysta adrenalina. W dniach od 31 maja do 8 czerwca w Lipsku obecni będą wszyscy niemieccy producenci aut oraz większość międzynarodowych marek. Ponad 160 000 m² powierzchni wystawienniczej czystej motoryzacji. Oprócz nowej oferty aut seryjnych wystawcy zaprezentują swoje najnowsze auta koncepcyjne oraz innowacje z zakresu alternatywnych napędów. Nie zabraknie także oferty samochodów dostawczych, części motoryzacyjnych i wyposażenia samochodów oraz sprzętu i usług dla personalizacji i uszlachetniania aut. Także miłośnicy mobilnej rozrywki, komunikacji i nawigacji znajdą coś dla siebie. Fanów motoryzacyjnej klasyki ucieszy obecność historycznych perełek, prezentowanych w ramach Oldtimer Arena. Równocześnie z targami AMI odbędą się Branżowe Targi Części Zamiennych, Naprawy, Pielęgnacji oraz Serwisowania Samochodów Osobowych, Użytkowych i Specjalnych AMITEC, które skierowane są przede wszystkim do przedstawicieli branży. Targi AMITEC będą trwały od 31 maja do 4 czerwca.
„Podczas targów AMI odwiedzający mogą nie tylko poznać najnowsze modele niemieckich i międzynarodowych koncernów, ale – i to wyróżnia nas na tle innych targów samochodowych – wsiąść do nich i osobiście przetestować proponowane przez producenta rozwiązania”, mówi Martin Buhl-Wagner, Dyrektor Generalny i Rzecznik Zarządu Leipziger Messe GmbH. „Na odwiedzających czeka bogata oferta koncernów motoryzacyjnych - od małych aut miejskich, po eleganckie auta klasy średniej, praktyczne rodzinne vany oraz luksusowe limuzyny.”
Volker Lange, Prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (VDIK): „Jak wynika z ostatnich badań rynku, niemiecki konsument nie obawia się już skutków kryzysu finansowego i przestał ograniczać swoje wydatki. Analizując liczbę nowo zarejestrowanych samochodów w pierwszych miesiącach 2014 roku i porównując ją do tego samego okresu ubiegłego roku widzimy wyraźny wzrost. Targi AMI są największym wydarzeniem motoryzacyjnym w Niemczech w 2014 roku. Renoma i charakter AMI pozwalają koncernom motoryzacyjnym na prezentację swoich najnowszych aut seryjnych i koncepcyjnych, a konsumentom stwarzają niecodzienną okazję do przetestowania wybranych modeli i podjęcia decyzji zakupowych.”
„Ostatnią edycję targów AMI w 2012 roku odwiedziło ponad 13 000 fanów motoryzacji z Polski. Nie znam drugiej zagranicznej imprezy targowej, która byłaby odwiedzana przez taką liczbę Polaków”, podsumowuje Magdalena Dziemidek, Prezes Zarządu Targów Lipskich Polska Sp. z o.o. „Do Lipska jeżdżą oczywiście przedstawiciele branży motoryzacyjnej, ale nie tylko. W wyjeździe na AMI pomagamy przede wszystkim osobom prywatnym, w tym często całym rodzinom oraz grupom zorganizowanym przez szkoły samochodowe, biura podróży, czy stacje dealerskie. Większość z tych osób to stali bywalcy targów AMI, którzy z niecierpliwością czekają na ich kolejną edycję. Organizatorom grup oddajemy do dyspozycji materiały reklamowe w języku polskim, takie jak ulotki informacyjne oraz plakaty. W kwietniu, we współpracy z naszymi patronami medialnymi tygodnikiem Auto Świat i miesięcznikiem Top Gear oraz innymi partnerami, rozpoczynamy organizację konkursów, w których do wygrania będą wyjazdy na targi, bilety wstępu oraz zwiedzanie fabryki Porsche. Prowadzimy także polskojęzyczną stronę internetową AMI oraz polski fanpage na Facebooku, gdzie zamieszczamy aktualne informacje o targach, premierach i programie ramowym oraz oczywiście o konkursach i wyjazdach grupowych.”
Podczas targów AMI 2014 swoją najnowszą ofertę aut zaprezentują wszystkie niemieckie i większość międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych. Po wieloletniej nieobecności do Lipska wraca Mitsubishi. Ten japoński producent przedstawi na powierzchni ponad 800 m² swoją aktualną paletę modeli włącznie z samochodami z napędem elektrycznym.
Nowością w tym roku będzie część wystawiennicza „Oldtimer Arena”. W hali numer 2 swoje perełki, których pojawienie się na dzisiejszych drogach zdarza się bardzo rzadko, prezentować będą firmy, prywatni kolekcjonerzy, warsztaty restauratorskie, muzea oraz kluby zrzeszające właścicieli Oldtimerów. Odwiedzający będą mieli szansę zobaczyć między innymi samochody z lat dwudziestych i trzydziestych ubiegłego stulecia, jak i krążowniki szos z lat sześćdziesiątych, wschodnioniemieckie klasyki oraz wiele innych kultowych aut.
Wyzwania dla motoryzacji
Szybko zmieniająca się rzeczywistość wymusza na koncernach motoryzacyjnych przyjmowanie strategii i modeli biznesowych uwzględniających w większym stopniu nowe potrzeby konsumentów oraz nowe koncepcje mobilności. Coraz większy nacisk na kwestie związane z ochroną środowiska wymusza poszukiwanie rozwiązań dla napędów alternatywnych, w tym opartych na ogniwach paliwowych, dalszą optymalizację silników spalinowych oraz rozwój napędów na gaz i napędów elektrycznych. Konsumenci szukają rozwiązań ekonomicznych, ergonomicznych i bezpiecznych. Wymagają także dodatkowych usług oraz nowych funkcjonalności, w tym związanych z łącznością internetową oraz elektromobilnością. Kolejne wyzwanie to postępująca urbanizacja i rozwój megamiast, które wymagają nowych rozwiązań, zarówno w obszarze projektowania samochodów miejskich, jak i nowych modeli rozwiązań mobilnościowych. Te zagadnienia będą jednym z ważniejszych tematów tegorocznej edycji targów AMI. Swoją najnowszą ofertę, w tymsamochody elektryczne i hybrydowe oraz innowacyjne rozwiązania dla mobilności jutra, zaprezentują niemieckie i międzynarodowe koncerny oraz przedsiębiorstwa z tej branży. Amerykański producent samochodów Tesla przedstawi swój „Model S”, umożliwiając odwiedzającym bliższe zapoznanie się z tą luksusową elektryczną limuzyną. Także BMW pokaże swoje nowe, wyprodukowane w Lipsku, modele BMW i3 oraz BMW i8.
Jedyna w Europie oferta jazd próbnych
Dotknąć kształtów maski najnowszych modeli, położyć dłonie na błyszczącej nowością kierownicy, poczuć zapach skórzanych foteli i poczuć moc pracującego silnika na trasie- to wszystko jest możliwe tylko podczas targów AMI. Chcąc odbyć jazdę próbną należy zgłosić się na stoisko wystawiennicze wybranej marki i wpisać na listę uczestników. Następnie bezpośrednio z terenów targowych rozpoczyna się jazda próbna po mieście, drogach krajowych lub autostradzie. W roku 2012 odbyło się ponad 17 000 jazd próbnych,w tym prawie 4 000 samochodami elektrycznymi. Do dyspozycji amatorów przejażdżek producenci przekazali 250 modeli samochodów.Również w tym roku odwiedzający będą mogli skorzystać z tej jedynej w całej Europie możliwości odbycia jazdy próbnej wybranym modelem samochodu. Do dyspozycji odwiedzających oddana zostanie szeroka gama samochodów z różnego rodzaju napędem, od małych miejskich aut elektrycznych, po obszerne rodzinne vanyoraz duże pickupy. Lista wszystkich marek dostępnych w ramach jazd próbnych opublikowana zostanie w połowie kwietnia na stronie www.targi-ami.pl.
AMI 2014 - dla każdego coś dobrego
Bogaty program ramowy tegorocznych targów AMI spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających fanów motoryzacji. Targi odwiedzane są przez ponad 286 000 osób w każdym wieku, w tym ponad 13 000 Polaków. Oprócz premier oraz prezentacji nowych i bieżących modeli aut seryjnych i koncepcyjnych na gości targowych czeka różnorodny program ramowy. Do najciekawszych atrakcji należą tory off-road, jazdy próbne, testy na symulatorach jazdy, akcje specjalne i eventy organizowane przez ekspertów z branży. Nie zabraknie także wrażeń dla najmłodszych. Hyundai będzie organizatorem szkoły nauki jazdy Legoland oraz toru off-road dla dzieci w wieku od 3 do 13 lat. W ramach wystawy specjalnej „Samochody luksusowe i sportowe” zaprezentowane zostaną auta, które bardzo rzadko można zobaczyć na ulicach. Wiele z nich pojawi się po raz pierwszy także na AMI. Ten niezapomniany pokaz najlepszego designu, mocy i wyposażenia zapewnią najszybsze samochody sportowe świata oraz szlachetne limuzyny. Wśród zaprezentowanych 20-stu modeli różnych marek, zobaczyć będzie można między innymi Rolls-Royce'a, czy Bentley'a oraz stylowe auta sportowe z najwyższej półki, takie jak Aston Martin, Ferrari, czy Maserati. O możliwościach kariery w branży motoryzacyjnej informować będzie wystawa specjalna „ZawódAuto – znajdź swoją drogę!”. Ponadto, w dniu 3 czerwca zorganizowany zostanie Dzień Taksówkarza, a 4 czerwca Dzień Kariery.
AMI i AMITEC: najważniejsze informacje
Terminy
AMI: 31 maja – 8 czerwca 2014, w godz.: 9:00 – 18:00
AMITEC: 31 maja – 4 czerwca 2014, w godz.: 9:00 – 18:00
Adres
Messe-Allee 1, 04-356 Leipzig
Bilety
bilet jednodniowy ulgowy*- 36,00 zł
bilet jednodniowy - 45,00 zł
bilet na całe targi - 100,00 zł
* bilet jednodniowy ulgowy przysługuje uczniom, studentom do 26-tego roku życia oraz grupom min. 10-cio osobowym.
Wszystkie bilety upoważniają do wejścia na targi AMI oraz AMITEC. Dzieci do 6-tego roku życia mają wstęp bezpłatny. Każdy bilet upoważnia do bezpłatnego jednorazowego przejazdu na targi i z targów komunikacją miejską w dniu odwiedzenia targów w obszarze wyznaczonych stref. Więcej informacji na www.lvb.de.
Sprzedaż biletów
- online: www.bilety.targilipskie.pl
- od 15 kwietnia w salonach empik: Warszawa, Gdańsk, Szczecin, Poznań, Wrocław, Katowice
INFORMACJE ORGANIZACYJNE DLA MEDIÓW W ZAKŁADCE MEDIA (dla zalogowanych)