-
Jazdy testowe nowego sportowego bolidu LMP1 Audi
-
Informacje o szczegó艂ach nowego modelu dost臋pne b臋d膮 jeszcze w grudniu
-
Szef Audi-Motorsport, dr Wolfgang Ullrich uchyla r膮bka tajemnicy: „Weszli艣my w decyduj膮c膮 faz臋“
Ingolstadt/Sebring, 10 grudnia 2013 r. Zaledwie tydzie艅 po ostatnim starcie mistrzowskiego Audi R18 e-tron quattro, w blokach startowych stoi ju偶 jego nast臋pca. Na ameryka艅skim torze wy艣cigowym w Sebring na Florydzie, rozpocz臋艂y si臋 jazdy testowe trzymanego dotychczas w g艂臋bokiej tajemnicy nowego bolidu LMP1 marki Audi.
W swoich warsztatach w Ingolstadt i w Neckarsulm, Audi Sport zbudowa艂o od podstaw zupe艂nie nowy prototyp Le Mans, spe艂niaj膮cy zorientowane na maksymaln膮 efektywno艣膰 wymogi techniczne, które obowi膮zywa膰 b臋d膮 w sezonie 2014. Prace nad nowym pojazdem podj臋to ju偶 w 2012 roku. Gotowo艣膰 do testów samochód osi膮gn膮艂 jesieni膮 tego roku. W ostatni膮 niedziel臋, na torze w Sebring, na którym testuje si臋 wszystkie prototypy Le Mans marki Audi, rozpocz臋艂a si臋 seria testów Audi R18 e-tron quattro nowej generacji.
„Projekt wszed艂 w艂a艣nie w decyduj膮ca faz臋“ – mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Po zbudowaniu pierwszego prototypu, naszym g艂ównym celem s膮 teraz jazdy testowe na najró偶niejszych torach. Chodzi przede wszystkim o to,
by osi膮gn膮膰 dobre przebiegi, dopasowa膰 do siebie z艂o偶one systemy nap臋du hybrydowego i opracowa膰 ca艂o艣ciow膮 strategi臋 efektywno艣ci, która nigdy dot膮d nie by艂a a偶 tak skomplikowana.“
W tym roku, Audi po raz drugi z rz臋du zwyci臋偶y艂o w klasyfikacji marek i kierowców Mistrzostw 艢wiata na D艂ugich Dystansach (WEC) Mi臋dzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) i po raz dwunasty wygra艂o dwudziestoczterogodzinny wy艣cig
w Le Mans. Jeszcze w grudniu Audi zaprezentuje szerszemu audytorium now膮 generacj臋 tego wy艣cigowego samochodu i poda do wiadomo艣ci kolejne detale jego dotycz膮ce.
Zdj臋cia i dodatkowe informacje znajd膮 Pa艅stwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
Grupa Audi w roku 2012 dostarczy艂a klientom 1 455 123 samochody marki Audi. W ci膮gu ca艂ego roku, przedsi臋biorstwo wypracowa艂o obrót w wysoko艣ci 48,8 miliarda Euro, a jego wynik operacyjny wyniós艂 5,4 miliarda Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach ca艂ego 艣wiata, a produkcja odbywa si臋 w zak艂adach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (W臋gry), w Brukseli (Belgia), w Bratys艂awie (S艂owacja), Martorell (Hiszpania), w Ka艂udze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w D偶akarcie (Indonezja). Cztery ringi jeszcze w 2013 rozpoczn膮 produkcj臋 w Foshan (Chiny), w roku 2015 w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. Spó艂kami nale偶膮cymi w 100% do Audi AG s膮 mi臋dzy innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ W艂ochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/W艂ochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 70 000 pracowników, z czego 50 000 w Niemczech. Do roku 2015, koncern planuje inwestycje rz臋du 11 miliardów Euro, g艂ównie w nowe produkty i zrównowa偶one technologie.
Audi przyk艂ada du偶膮 wag臋 do korporacyjnej odpowiedzialno艣ci, a w swej strategii ustanowi艂o zasad臋 zrównowa偶onego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. D艂ugoterminowym celem koncernu jest mobilno艣膰 wolna od CO2.