6-godzinny wyÅ›cig w Spa-Francorchamps, druga runda Mistrzostw Åšwiata WyÅ›cigów DÅ‚ugodystansowych (FIA WEC), to ostatni test przed najważniejszÄ… imprezÄ… Mistrzostw, 24-godzinnym wyÅ›cigiem w Le Mans. Z myÅ›lÄ… o tym, na belgijskim torze Toyota przetestuje dwie konfiguracje aerodynamiczne. TS050 Hybrid z numerem #9 wystartuje w konfiguracji z mniejszym dociskiem, zoptymalizowanym pod dÅ‚ugie proste, charakterystyczne dla toru Circuit de la Sarthe w Le Mans. Za kierownicÄ… siÄ…dÄ… doÅ›wiadczeni kierowcy Toyoty, Stéphane Sarrazin i Nicolas Lapierre, oraz debiutujÄ…cy w serii FIA WEC Yuji Kunimoto. ZwyciÄ™zcy 6-godzinnego wyÅ›cigu Silverstone – Sébastien Buemi, Anthony Davidson i Kazuki Nakajima, poprowadzÄ… TS050 Hybrid #8 z pakietem aerodynamicznym z dużym dociskiem, który zapewni lepszÄ… przyczepność na zakrÄ™tach.
TS050 Hybrid #7 prowadzony przez Mike’a Conwaya i Kamui Kobayashiego także wystartuje z pakietem o dużym docisku, który przyczyniÅ‚ siÄ™ do zdobycia przez nich pole position w Silverstone. Toyota Gazoo Racing ogÅ‚osiÅ‚a, że José María López, trzeci kierowca tej zaÅ‚ogi, nie weźmie udziaÅ‚u w wyÅ›cigu Spa-Francorchamps. López wróci do rywalizacji w 24-godzinnym wyÅ›cigu Le Mans.
José María López doznaÅ‚ kontuzji krÄ™gosÅ‚upa w wypadku na torze Silverstone 16 kwietnia. ArgentyÅ„ski kierowca miaÅ‚ nadziejÄ™, że niemal 3-tygodniowy odpoczynek pozwoli mu zebrać siÅ‚y przed wyÅ›cigiem w Spa w najbliższy weekend. Jednak po konsultacji z medycznym przedstawicielem FIA, dr. Jacques’iem Tropenatem, oraz z lekarzem zespoÅ‚u Toyoty, zdecydowano, że López nie wystartuje na belgijskim torze, aby w peÅ‚ni wrócić do formy przed wyÅ›cigiem w Le Mans. Kierowca siÄ…dzie za kierownicÄ… TS050 Hybrid pod koniec maja podczas treningu przed oficjalnÄ… seriÄ… testów poprzedzajÄ…cÄ… najważniejszÄ… rundÄ™ serii FIA WEC. W tej sytuacji Mike Conway i Kamui Kobayashi poprowadzÄ… w najbliższy weekend ToyotÄ™ #7 we dwóch.
„Jestem rozczarowany, że nie mogÄ™ wystartować w najbliższym wyÅ›cigu. W zasadzie czujÄ™ siÄ™ dobrze, ale zgodziliÅ›my siÄ™, że nie powinniÅ›my ryzykować. Naszym priorytetem jest Le Mans, do którego muszÄ™ być w najwyższej formie. Być może gdyby druga runda byÅ‚a rozgrywana na innym torze, mógÅ‚bym wystartować, ale kierowcy doznajÄ… ogromnych przeciążeÅ„ na torze Spa-Francorchamps, dlatego po konsultacjach zdecydowaliÅ›my, że nie wystartujÄ™ w ten weekend” – skomentowaÅ‚ José María López.
Otwarty w 1922 roku oÅ›rodek Spa-Francorchamps to najstarszy tor w kalendarzu FIA WEC. Toyota GAZOO Racing wygraÅ‚a 6-godzinny wyÅ›cig na tym torze w 2014 roku. W tym roku cele sÄ… dwa – wygrać wyÅ›cig i jak najlepiej przygotować siÄ™ do Le Mans. ZespóÅ‚ zamierza najwiÄ™cej uwagi poÅ›wiÄ™cić optymalizacji pakietu aerodynamicznego o maÅ‚ym docisku oraz dopracować strategiÄ™ dla 3 startujÄ…cych samochodów.