Prius Prime zakoÅ„czyÅ‚ rok z wynikiem 20 936 sprzedanych egzemplarzy po bardzo dobrym grudniu, który przesÄ…dziÅ‚ o sukcesie hybrydy Toyoty. Volt musiaÅ‚ siÄ™ zadowolić drugim miejscem z wynikiem 20 349 aut. Chevrolet zostaÅ‚ zdetronizowany po raz pierwszy od premiery modelu w 2010 roku.
Druga generacja Volta weszÅ‚a na rynek w 2016 roku, ale już w 2017 roku zanotowaÅ‚a 18-procentowy spadek zainteresowania Prius Prime, jedyna obok Volta hybryda plug-in, która doczekaÅ‚a siÄ™ do tej pory drugiej generacji, weszÅ‚a na rynek z dużym impetem.
GÅ‚ównym powodem, dla którego kierowcy siÄ™gajÄ… po hybrydÄ™ plug-in zamiast standardowej hybrydy nieÅ‚adowanej z gniazdka czy też auta elektrycznego, jest możliwość jazdy na samym silniku elektrycznym bez obawy o zasiÄ™g. Kiedy zapas prÄ…du naÅ‚adowanego z zewnÄ™trznej sieci siÄ™ wyczerpie, uruchamia siÄ™ silnik spalinowy, czy w przypadku Priusa Prime – napÄ™d hybrydowy Toyoty 4. generacji.
JeÅ›li porównać konkurujÄ…ce modele tylko pod wzglÄ™dem zasiÄ™gu w trybie elektrycznym, Chevrolet Volt wypada dwukrotnie lepiej niż Prius Prime, ale wyglÄ…da na to, że jest to jedyna jego przewaga nad japoÅ„skim rywalem. ZasiÄ™g 50 km na samym silniku elektrycznym w przypadku Toyoty jest zresztÄ… w zupeÅ‚noÅ›ci wystarczajÄ…cy dla wiÄ™kszoÅ›ci użytkowników, tym bardziej że potem majÄ… do dyspozycji oszczÄ™dny napÄ™d hybrydowy, który zużywa niewiele ponad 3 l benzyny na 100 km, co w przypadku auta Å›redniej wielkoÅ›ci ze sporÄ… bateriÄ… trakcyjnÄ… jest rewelacyjnym wynikiem.
Prius Plug-in Hybrid jest wiÄ™kszy od kompaktowego Volta i ma dwukrotnie pojemniejszy bagażnik. Jego atutem jest także 20-letnie doÅ›wiadczenie Toyoty w konstruowaniu hybryd, co przekÅ‚ada siÄ™ na wyższÄ… jakość, niezawodność, wartość odsprzedaży, a także prestiż. Co nie zmienia oczywiÅ›cie faktu, że Volt to także bardzo dobry samochód, a jego nabywcy sÄ… traktowani w salonach Chevorleta ze szczególnÄ… atencjÄ….
Prius Prime wygrywa także pod wzglÄ™dem stylistyki – samochód znaczÄ…co różni siÄ™ wyglÄ…dem od swojego bliźniaczego modelu – Toyoty Prius 4. generacji, podczas gdy Volt bardzo przypomina Chevroleta Cruze.
Prime może siÄ™ pochwalić znacznie wiÄ™kszÄ… wydajnoÅ›ciÄ… niż Volt. WedÅ‚ug danych amerykaÅ„skiej agencji EPA, Prius Å‚adowany z gniazdka przejeżdża 54 mile na galonie benzyny (mpg), zaÅ› wynik Chevroleta to tylko 42 mpg. Volt przegrywa także pod wzglÄ™dem wydajnoÅ›ci akumulatora trakcyjnego i silnika elektrycznego – przy baterii o pojemnoÅ›ci 18,4 kWh uzyskuje wynik 106 MPGe (elektryczny odpowiednik jednostki mpg), co przekÅ‚ada siÄ™ na zużycie 31 kWh na 100 mil. Natomiast wyposażony w bateriÄ™ o pojemnoÅ›ci 8,8 kWh Plug-in Hybrid okazuje siÄ™ najwydajniejszym samochodem osobowym na amerykaÅ„skim rynku z wynikiem 133 MPGe, czyli zużyciem 25 kWh na 100 mil.
Kolejny istotny czynnik, który zdecydowaÅ‚ o sukcesie Priusa Plug-in Hybrid na amerykaÅ„skim rynku, jest cena. Prime kosztuje aż o 6000 dolarów mniej od Volta, mimo że jest wiÄ™kszy, należy do wyższego segmentu i jest wyposażony w standardzie w pakiet systemów bezpieczeÅ„stwa czynnego Toyota Safety Sense. Podstawowa wersja Prius Prime Plus kosztuje 27 985 dolarów, zaÅ› GM wyceniÅ‚ swojÄ… hybrydÄ™ plug-in w bazowej wersji LT na 33 995 dolarów. Co ciekawe, po uwzglÄ™dnieniu ulgi federalnej, Prius Prime jest taÅ„szy od podstawowej wersji Priusa 4. generacji nieÅ‚adowanego z gniazdka.