FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Toyota RAV4 Hybrid na alpejskich trasach
  Dodano: 2016-04-06
Wyświetlono: 1601 razy
Toyota RAV4 Hybrid na alpejskich trasach
Wiosenna pogoda bywa zdradliwa i potrafi zaskoczyć porannym przymrozkiem. Spotkanie ze śliską nawierzchnią jest jeszcze bardziej prawdopodobne podczas wypadu w wysokie góry, gdzie mimo coraz mocniej grzejącego słońca trafiają się jeszcze zimowe warunki. Wtedy docenimy zalety nowej, hybrydowej Toyoty RAV4.
foto © Toyota

Hybrydowy SUV Toyoty z napÄ™dem na wszystkie koÅ‚a to coÅ› wiÄ™cej, niż po prostu samochód 4x4. KoÅ‚a przednie RAV4 napÄ™dza jednostka hybrydowa, w której 155-konny, 2,5 litrowy silnik spalinowy wspóÅ‚pracuje z potężnym silnikiem elektrycznym o mocy 142 KM. Podczas jazdy w normalnych warunkach ukÅ‚ad ten zapewnia dynamicznÄ…, a jednoczeÅ›nie oszczÄ™dnÄ… jazdÄ™. DysponujÄ…c Å‚Ä…cznÄ… mocÄ… 197 KM, RAV4 rozpÄ™dza siÄ™ od 0 do 100 km w 8,3 sekundy i rozwija prÄ™dkość maksymalnÄ… 180 km/h.

Gdy jednak warunki stajÄ… siÄ™ trudne i pojawiajÄ… siÄ™ problemy z przyczepnoÅ›ciÄ… kóÅ‚ na Å›liskiej nawierzchni, do akcji wkracza inteligentny system napÄ™du 4x4 E-Four, który uruchamia napÄ™dzajÄ…cy tylnÄ… oÅ› drugi silnik elektryczny o mocy 68 KM. W zależnoÅ›ci od aktualnego zapotrzebowania, moment obrotowy rozdzielany jest aktywnie miÄ™dzy obie osie w niemal dowolnych proporcjach, nawet w stosunku 60 na tyÅ‚ i 40 na przód – przy tradycyjnym napÄ™dzie 4x4 do kóÅ‚ tylnej osi może trafiać najwyżej poÅ‚owa caÅ‚kowitego momentu obrotowego. Precyzyjne sterowanie napÄ™dem gwarantuje niespotykanÄ… pewność i stabilność jazdy, a brak konwencjonalnego, mechanicznego ukÅ‚adu przeniesienia napÄ™du z ciężkim waÅ‚em i przekÅ‚adniami oznacza mniejszÄ… masÄ™ pojazdu i mniejsze opory, co przekÅ‚ada siÄ™ na niższe zużycie paliwa.

 

Oszczędności sprzyjają jednak przede wszystkim zalety hybrydowej jednostki napędowej. Wykorzystanie trybu elektrycznego i odzyskiwanie energii podczas zwalniania i hamowania radykalnie zmniejszają zużycie paliwa podczas jazdy w mieście, zaś pracujący w cyklu Atkinsona silnik spalinowy odznacza się niskim spalaniem na trasie. Wszystko to sprawia, że przy wspaniałej dynamice RAV4 Hybrid potrzebuje średnio 5,1 l benzyny na 100 km.

Duża moc ukÅ‚adu hybrydowego i dodatkowy silnik tylnej osi umożliwiajÄ… też holowanie przyczepy o masie do 1650 kg, dziÄ™ki czemu RAV4 sprawdzi siÄ™ nie tylko na zimowych drogach, ale i podczas letnich podróży, pozwalajÄ…c zabrać ze sobÄ… nawet spory jacht.



Źródło: Toyota, informacja Mototarget.pl

 PisaliÅ›my również
» WyÅ‚oniono zwyciÄ™zcÄ™ World Car Person of the Year
» Toyota uruchomiÅ‚a w Polsce produkcjÄ™ elektrycznych napÄ™dów hybrydowych do Toyoty Yaris
 Inne artykuÅ‚y
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted.