Toyota przedstawiÅ‚a wyniki analizy danych o wypadkach, zebranych przez JapoÅ„ski Instytut BezpieczeÅ„stwa Ruchu Drogowego ITARDA (Institute for Traffic Accident Research and Data Analysis). Z bazy danych ITARDA wyodrÄ™bniono zdarzenia z udziaÅ‚em modelu Prius, które miaÅ‚y miejsce w Japonii w okresie od grudnia 2015 do grudnia 2016 i zestawiono je z ogólnÄ… liczbÄ… użytkowanych w tym okresie Priusów oraz fabrycznymi danymi o ich wyposażeniu. Na okoÅ‚o 247 tys. samochodów, ok. 84 tys. byÅ‚o wyposażonych w system Toyota Safety Sense P, a ok. 121 tys. w Toyota Safety Sense P i inteligentny sonar ICS (Intelligent Clearance Sonar).
Badanie wykazaÅ‚o, że samochody wyposażone w pakiet Toyota Safety Sense uczestniczÄ… w kolizjach polegajÄ…cych na uderzeniu w tyÅ‚ innego pojazdu o okoÅ‚o 50% rzadziej, niż auta bez pakietu bezpieczeÅ„stwa, zaÅ› w przypadku samochodów wyposażonych zarówno w pakiet Toyota Safety Sense, jak i ICS liczba takich kolizji jest mniejsza aż o 90%.
Wprowadzony w roku 2015 system bezpieczeÅ„stwa czynnego Toyota Safety Sense obejmuje m.in. system system antykolizyjny PCS (Pre Collision System), który po wykryciu znajdujÄ…cych siÄ™ przed samochodem pojazdów, przeszkód lub pieszych ostrzega kierowcÄ™ sygnaÅ‚ami dźwiÄ™kowymi i optycznymi, a w razie potrzeby wspomaga siÅ‚Ä™ hamowania lub przy braku reakcji kierowcy inicjuje hamowanie awaryjne.
Inteligentny sonar ICS pomaga zapobiegać kolizjom spowodowanym wciÅ›niÄ™ciem niewÅ‚aÅ›ciwego pedaÅ‚u podczas manewrowania na parkingach i w garażach, które stanowiÄ… okoÅ‚o 30% wszystkich wypadków. Pomaga również zapobiegać zderzeniom przy maÅ‚ych prÄ™dkoÅ›ciach lub ograniczać ich skutki bez wzglÄ™du na użycie pedaÅ‚u przyspieszenia lub hamulca.
Toyota zapowiedziaÅ‚a, że przed koÅ„cem roku finansowego 2018 zwiÄ™kszy liczbÄ™ modeli wyposażonych w Toyota Safety Sense oraz ICS do okoÅ‚o 90% wszystkich sprzedawanych pojazdów.