„To zdecydowanie nie byÅ‚ nasz dzieÅ„ i nie byÅ‚ to wynik, którego oczekiwaliÅ›my” – powiedziaÅ‚ dyrektor zespoÅ‚u Allan McNish. „MieliÅ›my szybkie samochody, ale bolid Lucasa wyjechaÅ‚ na tor zbyt wczeÅ›nie – ma caÅ‚y czas jakiÅ› problem techniczny, który musimy przeanalizować. Niemal w tym samym momencie Daniel miaÅ‚ stÅ‚uczkÄ™ z Alexem Lynnem, który moim zdaniem byÅ‚ zwykÅ‚ym kontaktem na torze. Mimo to, dostaliÅ›my karÄ™. Daniel nawet po niej zachowaÅ‚ dobrÄ… pozycjÄ™, ale przejazd pod żóÅ‚tÄ… flagÄ… kosztowaÅ‚ go 35 sekund i na dobre pozbawiÅ‚ wszelkich szans na wygranÄ….”
Dwie pierwsze sesje treningowe w Marakeszu pokazaÅ‚y na co stać bolidy zespoÅ‚u Audi Sport ABT Schaeffler. W sesji pierwszej Lucas do Grassi osiÄ…gnÄ…Å‚ najlepszy czas przejazdu, a w sesji drugiej oba Audi e-tron FE04, Daniela Abta i Lucasa di Grassi, byÅ‚y w Å›cisÅ‚ej czoÅ‚ówce. Sesja kwalifikacyjna również rozpoczęła siÄ™ obiecujÄ…co. Chociaż Lucas di Grassi musiaÅ‚ wyjechać na tor z drugiej pozycji niekorzystnej dla niego grupy pierwszej, zdoÅ‚aÅ‚, jako jeden z piÄ™ciu najszybszych, zakwalifikować siÄ™ do tzw. „Super Pole”. To byÅ‚ niestety ostatni dla Team Audi Sport ABT Schaeffler moment, w którym dopisaÅ‚o zespoÅ‚owi szczęście.
Daniel Abt byÅ‚ na Å›wietnej drodze do uzyskania najlepszego czasu w rundzie kwalifikacyjnej, gdy z powodu wypadku innego kierowcy zostaÅ‚ zmuszony do przerwania okrążenia. MógÅ‚ co prawda je powtórzyć, ale miaÅ‚ tylko jedno okrążenie rozgrzewki i w rezultacie zakoÅ„czyÅ‚ na pozycji ósmej. Lucas di Grassi rozpoczÄ…Å‚ okrążenie Super Pole w silnym, pierwszym sektorze, jednak z powodu problemów technicznych musiaÅ‚ mocno zwolnić.
W pierwszym, bardzo gwaÅ‚townym wyÅ›cigu gÅ‚ównym, Lucas di Grassi trzymaÅ‚ siÄ™ na czwartej pozycji, caÅ‚y czas „siedzÄ…c na ogonie” wczeÅ›niejszego zwyciÄ™zcy Felixa Rosenqvista, gdy jego bolid zaczÄ…Å‚ znów wyraźnie zwalniać, w efekcie czego wycofaÅ‚ siÄ™ z wyÅ›cigu. „Nasz samochód jest szybki, ale jego problemy z niezawodnoÅ›ciÄ… w dwóch wyÅ›cigach z kolei sÄ… bardzo frustrujÄ…ce” – powiedziaÅ‚ wyraźnie rozczarowany di Grassi. „Po raz kolejny pokazaliÅ›my nasz potencjaÅ‚, a ja nie zdobyÅ‚em żadnego punktu. Musimy siÄ™ pod tym wzglÄ™dem bardzo poprawić. Mam jednak peÅ‚ne zaufanie do Audi, że problemy wystÄ™pujÄ…ce teraz, zostanÄ… wyeliminowane.”
Daniel Abt zdoÅ‚aÅ‚ już awansować z pozycji ósmej na czwartÄ…, gdy zostaÅ‚a naÅ‚ożona na niego kara, zrzucajÄ…ca tego kierowcÄ™ na miejsce czternaste. „To mógÅ‚ być naprawdÄ™ Å›wietny dzieÅ„” – powiedziaÅ‚ później Abt. „Pod wzglÄ™dem prÄ™dkoÅ›ci byliÅ›my najlepsi. MogliÅ›my wygrać. Podczas kolizji z Alexem Lynnem nic nie mogÅ‚em zrobić. Kiedy hamowaÅ‚em przed wejÅ›ciem w pierwszy zakrÄ™t jechaliÅ›my koÅ‚o w koÅ‚o, a on nagle siÄ™ zatrzymaÅ‚. Nawet po odbyciu kary przejazdu przez padok, byÅ‚em ciÄ…gle bardzo szybki, ale ledwie dojechaÅ‚em do pit-stopu pojawiÅ‚a siÄ™ żóÅ‚ta flaga. To byÅ‚o nieprawdopodobne!”
„Wynik jaki osiÄ…gnÄ™liÅ›my w Marakeszu to po prostu wstyd, zwÅ‚aszcza majÄ…c na uwadze, że nasze bolidy byÅ‚y Å›wietnie przygotowane” – powiedziaÅ‚ szef Audi Motorsport Dieter Gass. „Nie ma jednak nad czym siÄ™ użalać po fakcie. Teraz musimy spojrzeć w przyszÅ‚ość i postawić na zdobycie najlepszych rezultatów podczas wyÅ›cigu w Chile.”
FormuÅ‚a E pojawi siÄ™ w Santiago de Chile już 3 lutego. Jednak wczeÅ›niej, 14 stycznia, w Marakeszu odbÄ™dzie siÄ™ Test MÅ‚odych Kierowców. Ze strony Team Audi Sport ABT Schaeffler wezmÄ… w nim udziaÅ‚ Nico Müller i Nyck de Vries.