Nabywcy tego modelu do tej pory przejechali Å‚Ä…cznie okoÅ‚o 241 milionów kilometrów, wykorzystujÄ…c wyÅ‚Ä…cznie napÄ™d elektryczny – to dystans odpowiadajÄ…cy odlegÅ‚oÅ›ci miÄ™dzy ZiemiÄ… a Marsem.
PrzeciÄ™tny użytkownik Chevroleta Volta dziÄ™ki regularnemu Å‚adowaniu akumulatorów pokonuje okoÅ‚o 1 448 kilometrów pomiÄ™dzy kolejnymi wizytami na stacji benzynowej. W ten sposób kierowcy oszczÄ™dzajÄ… przy dystrybutorze okoÅ‚o 1 011 euro (1 300 dolarów) rocznie.
W Stanach Zjednoczonych ekonomikÄ™ pojazdów w cyklu MPGe wyznacza siÄ™ na podstawie Å›redniego dystansu przejechanego przez dany pojazd przy zużyciu jednej jednostki energii. AmerykaÅ„ska Agencja Ochrony Åšrodowiska (EPA) wykorzystuje ten przelicznik do porównywania wydajnoÅ›ci paliwowej samochodów zasilanych alternatywnymi paliwami, hybryd typu plug-in oraz innych zaawansowanych technologicznie aut ze zużyciem paliwa w pojazdach z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. Wynik podawany jest w milach przypadajÄ…cych na jeden amerykaÅ„ski galon paliwa.
Celem niektórych kierowców jest omijanie stacji benzynowych.
„W 21 miesiÄ™cy przejechaÅ‚em swoim Voltem ponad 23 500 mil (37 820 km), a na stacji benzynowej byÅ‚em tylko dwa razy”, powiedziaÅ‚ Brent Waldrep z Auburn Hills w stanie Michigan. „Ostatni raz podjechaÅ‚em pod dystrybutor w sierpniu 2012 roku i do tej pory zbiornik paliwa w moim aucie jest wypeÅ‚niony w 65 procentach. PomiÄ™dzy kolejnymi tankowaniami przejeżdżam zwykle okoÅ‚o 9 000 – 10 000 mil (14 500 – 16 000 km)”.
Przypadek Waldrepa jest nietypowy, ale nie jedyny.
„PrzejechaÅ‚em już ponad 5 000 mil (8 000 km) i tankowaÅ‚em tylko raz, nie wliczajÄ…c w to pierwszego tankowania wykonanego przez dilera”, powiedziaÅ‚ Larry Read z Canyon Lake w stanie Teksas.
Z kolei Paul Friday z San Jose w stanie Kalifornia twierdzi, że pomiÄ™dzy kolejnymi wizytami na stacji benzynowej pokonuje okoÅ‚o 11 265 kilometrów, a co trzy miesiÄ…ce dolewa do zbiornika swojego Volta okoÅ‚o 11,4 litra (trzy amerykaÅ„skie galony) benzyny.
„Wiemy, że nabywcy Voltów uzyskujÄ… doskonaÅ‚e wyniki w zakresie ekonomiki jazdy, a wielu z nich jeździ jeszcze oszczÄ™dniej, niż to wynika z oficjalnych szacunków EPA”, powiedziaÅ‚a Cristi Landy, dyrektor marketingu ds. Chevroleta Volta. „Nasi klienci wykorzystujÄ… potencjaÅ‚ elektrycznego napÄ™du i dobrze siÄ™ przy tym bawiÄ…”.
Nabywcy Chevroletów Voltów ze Stanów Zjednoczonych już od dwóch lat pozostajÄ… najbardziej usatysfakcjonowanymi kierowcami w caÅ‚ym przemyÅ›le motoryzacyjnym. DziewiÄ™ciu na dziesiÄ™ciu z nich przyznaje, że kupiÅ‚oby kolejnego Volta.
Chevrolet Volt pierwsze 80 kilometrów pokonuje korzystajÄ…c z energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorze 16 kWh. Po wyczerpaniu energii akumulatora uruchamiana jest jednostka benzynowa (generator), która zasila silnik elektryczny.
WiÄ™cej informacji na temat Chevroleta Volta, publikowanych przez kierowców ze Stanów Zjednoczonych, można znaleźć pod adresem www.facebook.com/chevroletvolt.
** Ponieważ elektryczność nie jest mierzona w galonach, amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) wykorzystuje specjalny ekwiwalent odpowiadający dystansowi w milach, jaki można przejechać na galonie paliwa (MPGe). 1 galon paliwa to ekwiwalent 33,7 kWh.