PodstawÄ… konstrukcyjnÄ… nowego napÄ™du pozostaje platforma MEB, stworzona specjalnie do samochodów elektrycznych Volkswagena. „Wielkim wyzwaniem dla naszego zespoÅ‚u byÅ‚o zmieszczenie nowego silnika w przestrzeni, jakÄ… oferuje platforma MEB. Mimo ograniczeÅ„ udaÅ‚o nam siÄ™ uzyskać znacznÄ… poprawÄ™ sprawnoÅ›ci. Przy okazji udaÅ‚o nam siÄ™ zmniejszyć zużycie surowców, a przy tym wszystkim uzyskać znaczny wzrost wydajnoÅ›ci” – powiedziaÅ‚ Karsten Bennewitz, odpowiedzialny m.in. za silniki elektryczne w dziale rozwoju.
Większa moc i znacznie większy moment obrotowy
Nowy ukÅ‚ad napÄ™dowy dysponuje mocÄ… 286 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszÄ…cym ok. 550 Nm. Znacznie wyższy moment obrotowy przekÅ‚ada siÄ™ na bardziej pÅ‚ynne rozwijanie mocy, co jest odczuwalne szczególnie przy wyższych prÄ™dkoÅ›ciach. Nowy napÄ™d elektryczny APP550 ma lepsze parametry m.in. dziÄ™ki ulepszonemu stojanowi o wiÄ™kszej efektywnej liczbie zwojów i wiÄ™kszym przekroju przewodów. Wirnik wyposażono w mocniejszy magnes, wzmocniono także niektóre elementy, by byÅ‚y w stanie wytrzymać wyższy moment obrotowy.
Falownik – „mózg systemu”
To natężenie prÄ…du jest czynnikiem decydujÄ…cym o mocy silnika elektrycznego. Dlatego przekonstruowano falownik w taki sposób, by byÅ‚ w stanie dostarczyć prÄ…d o wysokim natężeniu, co przekÅ‚ada siÄ™ na wiÄ™kszÄ… moc i sprawność. PeÅ‚ni on rolÄ™ „mózgu” sterujÄ…cego ukÅ‚adem napÄ™dowym. DziÄ™ki temu silnik napÄ™dowy może zużywać mniej energii przy mniejszych obciążeniach.
Zoptymalizowane zarzÄ…dzanie termiczne
W celu zwiÄ™kszenia wydajnoÅ›ci napÄ™du elektrycznego Volkswagen zoptymalizowaÅ‚ szereg komponentów w ukÅ‚adzie napÄ™dowym, w tym system zarzÄ…dzania termicznego. Nowy napÄ™d ma wiÄ™c energooszczÄ™dny system chÅ‚odzenia, który dziaÅ‚a bez napÄ™dzanej elektrycznie pompy.
Volkswagen Kassel – centrum produkcyjne elektrycznego ukÅ‚adu napÄ™dowego
UkÅ‚ad napÄ™dowy z przekÅ‚adniÄ…, wirnikiem i stojanem bÄ™dzie produkowany w zakÅ‚adzie Volkswagen Group Components w Kassel. „Już od 15 lat opracowujemy elektryczne silniki elektryczne i przekÅ‚adnie, a od ponad 10 lat produkujemy je również tutaj, w Kassel” – powiedziaÅ‚ Alexander Krick, szef rozwoju technicznego napÄ™dów elektrycznych w Volkswagen Group Components. Innowacje zastosowane w elektrycznym silniku napÄ™dowym i przekÅ‚adni skutkujÄ… znacznÄ… poprawÄ… parametrów i zmniejszeniem zużycia energii. „CzerpiÄ…c z naszego wieloletniego doÅ›wiadczenia, zoptymalizowaliÅ›my caÅ‚y system poprzez m.in. zastosowanie specjalnych materiaÅ‚ów i niestandardowych procesów obróbki, dziÄ™ki czemu byliÅ›my w stanie znacznie zwiÄ™kszyć wydajność” – dodaÅ‚ Alexander Krick.