|
|
Volkswagen: podwójne zwycięstwo w Meksyku
|
Dodano: 2016-03-07
Wyświetlono: 1179 razy
|
Znowu w dobrej formie i od razu z historycznym wynikiem dla Volkswagena – Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) odnieÅ›li w Meksyku bardzo ważne zwyciÄ™stwo.
|
foto © Volkswagen |
|
|
ZaÅ‚oga Volkswagena wygrywajÄ…c z dużą przewagÄ… przed kolegami z zespoÅ‚u – Sebastienem Ogierem/Julienem IngrassiÄ… (F/F) – wÅ‚Ä…czyÅ‚a siÄ™ do walki o tytuÅ‚ rajdowego mistrza Å›wiata w sezonie 2016. Obaj zawodnicy sprawili też, że Polo R WRC odniosÅ‚o 12. zwyciÄ™stwo z rzÄ™du, a tym samym wyrównaÅ‚o najdÅ‚uższÄ… seriÄ™ kolejno wygranych rund w historii Rajdowych Mistrzostw Åšwiata FIA (WRC). Volkswagen zapisaÅ‚ już na koncie takÄ… liczbÄ™ rajdowych triumfów z rzÄ™du i ma szansÄ™ poprawić ten rekord podczas kolejnej rundy w Argentynie. Latvala/Anttila wygrali Rajd Meksyku po raz pierwszy i byÅ‚o to ich 16. zwyciÄ™stwo w karierze.
Od Portugalii po Meksyk – najdÅ‚uższa seria zwyciÄ™stw w historii RMÅš
Od Rajdu Portugalii 2015 do Rajdu Meksyku 2016 – Volkswagen wyrównaÅ‚ wÅ‚asny, dotÄ…d niepobity rekord. Seria 12 zwyciÄ™stw z rzÄ™du już drugi raz okazaÅ‚a siÄ™ najdÅ‚uższa w dziejach Rajdowych Mistrzostw Åšwiata. Pierwszy raz 12 rajdów po kolei zespóÅ‚ Volkswagena w Polo R WRC wygraÅ‚ od Rajdu Australii w 2013 roku do Rajdu Finlandii 2014. Trzecia najdÅ‚uższa seria zwyciÄ™stw należy do Citroëna i skÅ‚ada siÄ™ z 8 rund wygranych w 2011 roku. WygrywajÄ…c 37 spoÅ›ród 42 rajdów Polo R WRC jest autem, które w historii MÅš ma najlepszy wspóÅ‚czynnik wygranych rajdów do liczby startów. Pod wzglÄ™dem samej liczby zwyciÄ™stw World Rally Car z Wolfsburga pokonaÅ‚ już Citroëna C4 WRC i zajmuje czwartÄ… pozycjÄ™ za Subaru ImprezÄ…, LanciÄ… DeltÄ… i Fordem Focusem, przy czym Polo R WRC ma na koncie znacznie mniej startów.
Szybki koniec walki o miejsce na podium dla załogi Mikkelsen/Jaeger
PoÅ›cig bez happy endu: Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (N/N) startujÄ…cy trzecim Polo R WRC musieli pogodzić siÄ™ z porażkÄ… w walce o zwyciÄ™stwo w klasyfikacji kierowców i pilotów. ZnajdujÄ…c siÄ™ na czwartym miejscu rozpoczÄ™li poÅ›cig za plasujÄ…cÄ… siÄ™ na trzecim miejscu zaÅ‚ogÄ… Dani Sordo/Marc Marti (E/E, Hyundai), jednak na 32. kilometrze sobotniego odcinka specjalnego „Otates” uderzyli w wystÄ™p muru i musieli zakoÅ„czyć rajd. Na miejscu w parku serwisowym nie daÅ‚o siÄ™ naprawić ich samochodu, jednak – zgodnie z planem – weźmie on udziaÅ‚ w Rajdzie Portugalii.
Viva Mexico! Trzy razy Ogier, raz Latvala
DziÄ™ki zwyciÄ™stwu Latvali/Anttili Volkswagen okazaÅ‚ siÄ™ po raz kolejny niepokonany w Meksyku. Triumf Sebastiena Ogiera w 2013 roku byÅ‚ swego czasu pierwszym sukcesem Polo R WRC odniesionym na szutrze, do którego doÅ‚Ä…czyÅ‚y kolejne (w latach 2014 i 2015) zwyciÄ™stwa dziÅ› trzykrotnego mistrza Å›wiata. Latvala i Anttila odnoszÄ…c swój sukces przerwali trwajÄ…cÄ… od 2006 roku seriÄ™ zwyciÄ™stw kierowców francuskich w Rajdzie Meksyku.
Najdłuższy oes sezonu i najwyżej położony punkt trasy Rajdowych Mistrzostw Świata
Rajd Meksyku nie tylko pod wzglÄ™dem statystyk okazuje siÄ™ rekordowy, jest też ogromnym wyzwaniem dla ludzi i samochodów. PokonujÄ…c sÅ‚awny odcinek specjalny „El Chocolate” kierowcy i piloci wspiÄ™li siÄ™ na najwyżej poÅ‚ożony punkt trasy w caÅ‚ym sezonie 2016 RMÅš – wznosi siÄ™ on na wysokość 2.746 m n.p.m. Wraz z wysokoÅ›ciÄ… maleje ciÅ›nienie powietrza i zmniejsza siÄ™ w nim zawartość tlenu, takie warunki sÄ… trudnym wyzwaniem dla silników. Ciężkiej próbie poddawane sÄ… też organizmy kierowców i pilotów. A wytrzymaÅ‚ość na trudy byÅ‚a też potrzebna na najdÅ‚uższym odcinku specjalnym bieżącego sezonu, czyli na 80-kilometrowym „Guanajuato”. DÅ‚uższy oes byÅ‚ częściÄ… trasy jedynie Rajdu Francji, na Korsyce, w 1986 roku.
Rajdowa fiesta roku – entuzjazm kibiców dodatkowo motywuje kierowców
Na specjalnÄ… uwagÄ™ zasÅ‚ugujÄ… meksykaÅ„scy kibice. Swój ogromny entuzjazm manifestowali nie tylko podczas tradycyjnie budzÄ…cego wielkie emocje startu rajdu w Guanajuato, ale też na odcinkach specjalnych i w parku serwisowym. DodawaÅ‚o to skrzydeÅ‚ także Latvali, Ogierowi, Mikkelsenowi oraz caÅ‚emu zespoÅ‚owi Volkswagena. Radość kibiców w Meksyku nie zna granic, stanowi kropkÄ™ nad „i” w imprezie przygotowanej perfekcyjnie pod wzglÄ™dem organizacyjnym. Wielkim zainteresowaniem cieszyÅ‚y siÄ™ też atrakcje przygotowane przez Volkswagena w parku serwisowym, który podczas czterech dni przyciÄ…gnęły tysiÄ…ce rajdowych fanów. Start rajdu w Guanajuato oglÄ…daÅ‚o na miejscu okoÅ‚o 80 tysiÄ™cy widzów, wzdÅ‚uż odcinków specjalnych zgromadziÅ‚o siÄ™ zaÅ› w sumie 300 tysiÄ™cy oglÄ…dajÄ…cych.
Wisienka na torcie – punkty za Power Stage dla Ogiera i Latvali
ZdobywajÄ…c najlepszy czas na tzw. Power Stage Sebastien Ogier i Julien Ingrassia uzyskali trzy dodatkowe punkty w mistrzostwach Å›wiata kierowców i pilotów, zwiÄ™kszajÄ…c swojÄ… przewagÄ™ do 38 punktów. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila zyskali na Power Stage dwa dodatkowe punkty za drugi czas przejazdu i majÄ…c na koncie 27 punktów plasujÄ… siÄ™ na szóstym miejscu w klasyfikacji generalnej ze stratÄ… 50 punktów do prowadzÄ…cych w klasyfikacji MÅš Ogiera/Ingrassi. Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger nie wzbogacili wprawdzie w Meksyku swojego konta punktowego, ale majÄ…c w sumie 33 punkty zajmujÄ… trzeciÄ… pozycjÄ™ w klasyfikacji mistrzostw Å›wiata. Volkswagen zwiÄ™kszyÅ‚ ponadto z 28 do 33 punktów przewagÄ™ w klasyfikacji producentów nad Hyundaiem, drugim w tym zestawieniu.
Wypowiedzi po Rajdzie Meksyku
Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC nr 1
„Drugie miejsce byÅ‚o dla Juliena i dla mnie najlepszym wynikiem jaki mogliÅ›my uzyskać w ten weekend. MiÄ™dzy innymi dziÄ™ki wygraniu Power Stage zapewniliÅ›my sobie Å‚Ä…cznie 21 ważnych punktów do klasyfikacji MÅš, a to siÄ™ na koniec najbardziej liczy. OczywiÅ›cie, że przed tyloma tysiÄ…cami widzów chciaÅ‚bym stoczyć z Jari-Matti dramatyczny pojedynek o zwyciÄ™stwo, ale to na pewno nie byÅ‚o możliwe, bo warunki na drodze jakie mieliÅ›my w ciÄ…gu dwóch pierwszych dni byÅ‚y zbyt różne w jego i w moim przypadku. To nie umniejsza sukcesu, jaki odniósÅ‚ Jari-Matti – caÅ‚kowicie zasÅ‚użyÅ‚ na zwyciÄ™stwo i bardzo mu go gratulujÄ™. ChciaÅ‚bym specjalnie podziÄ™kować kibicom w Meksyku – dla Juliena i dla mnie przyjazd tutaj jest każdego roku wielkim Å›wiÄ™tem. Aplauz i serdeczność ludzi sÄ… fantastyczne, do tego piÄ™kne oesy. Do zobaczenia za rok, viva Mexico!”
Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC nr 2
„Jestem szczęśliwy i zadowolony, to nie tylko dla mnie wspaniaÅ‚y rezultat lecz dla caÅ‚ego zespoÅ‚u. Po sÅ‚abych wynikach podczas dwóch pierwszych rund ważne byÅ‚o, by zebrać punkty. DziÄ™ki wygraniu rajdu udaÅ‚o mi siÄ™ to. OczywiÅ›cie miaÅ‚em dobrÄ… pozycjÄ™ startowÄ…, ale przecież trzeba byÅ‚o pokonać trasÄ™ najdÅ‚uższego rajdu. ZdecydowaliÅ›my siÄ™ na dobry set-up i obraliÅ›my wÅ‚aÅ›ciwÄ… taktykÄ™. Dlatego przede wszystkim dziÄ™kujÄ™ mojemu inżynierowi, którym jest Fabrice van Ertvelde oraz moim mechanikom. Na pewno jednak nie spoczniemy na laurach, lecz caÅ‚Ä… tÄ™ energiÄ™ zabierzemy do Argentyny”.
Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC nr 9
„Niestety Rajd Meksyku skoÅ„czyÅ‚ siÄ™ dla nas za wczeÅ›nie, chociaż dobrze nam szÅ‚o. W sobotÄ™ rano zmniejszyliÅ›my dystans do Daniego Sordo i chcieliÅ›my ruszyć do ataku na trzecie miejsce. Jednak podczas drugiego przejazdu przez oes „Otates” trochÄ™ za szybko wjechaliÅ›my na hopÄ™ i wyrzuciÅ‚o nas za daleko, przez co zawadziliÅ›my prawÄ… stronÄ… auta o wystÄ™p muru. Samochód siÄ™ obróciÅ‚ i wypadliÅ›my z trasy. Nie byÅ‚o mowy o dalszej jeździe, bo utknÄ™liÅ›my w rowie. To oczywiÅ›cie gorzej niż źle, bo liczyÅ‚em na coÅ› zupeÅ‚nie innego. Wprawdzie moi mechanicy próbowali ponownie wprowadzić auto na start zgodnie z regulaminem systemu Rallye 2, ale niestety nie byÅ‚o to możliwe. Teraz skupiamy siÄ™ na Argentynie i na tym, by odbić sobie tÄ™ stratÄ™ punktów”.
Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport
„Rajd Meksyku byÅ‚ dla Volkswagena peÅ‚nym sukcesem – dlatego, że zwyciÄ™stwo tutaj na pewno nie byÅ‚o oczywiste. W żadnym innym rajdzie trasa nie przebiega tak wysoko – to ogromne wyzwanie dla dziaÅ‚u technicznego, który musi tak przygotować system sterowania silnikiem, by ten mógÅ‚ pracować przy rozrzedzonym powietrzu. W żadnym innym rajdzie nie ma też tak dÅ‚ugiego odcinka specjalnego, a to z kolei ciężka próba dla mechaników zajmujÄ…cych siÄ™ podwoziem auta i dla naszego partnera Michelin, który dostarcza opony. CaÅ‚y zespóÅ‚ Å›wietnie wywiÄ…zaÅ‚ siÄ™ z tych zadaÅ„. Ale przede wszystkim szacunek należy siÄ™ naszym kierowcom i pilotom. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila wyciÄ…gnÄ™li maksimum korzyÅ›ci ze swojej pozycji startowej, wykorzystujÄ…c fakt, że przez dwa dni ruszali do walki jako jedni z ostatnich. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia z kolei także zrobili wszystko co możliwe, startujÄ…c jako pierwsi. To podwójne zwyciÄ™stwo jest w sumie Å›wietnym osiÄ…gniÄ™ciem, jesteÅ›my z niego w Volkswagenie bardzo dumni”.
A oprócz tego…
Najlepszy post na Facebooku w historii rajdowych startów Volkswagena i najsÅ‚ynniejsza krowia rodzina w Meksyku. DziÄ™ki Å›wietnemu manewrowi Sebastiena Ogiera caÅ‚a trzódka zyskaÅ‚a w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych VIP-owski status. Ponad 5,2 miliona użytkowników obejrzaÅ‚o dotychczas film, na którym trzykrotny mistrz Å›wiata rozwijajÄ…c peÅ‚nÄ… prÄ™dkość znakomitym manewrem omija stado krów.
Rajdowe Mistrzostwa Åšwiata FIA (WRC), Rajd Meksyku – wyniki koÅ„cowe
01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, 4h 25m 57,4s
02. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1m 05,0s
03. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 3m 37,9s
04. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 5m 36,4s
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 6m 22,6s
06. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 9m 59,5s
07. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford, + 12m 58,5s
08. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 14m 09,6s
09. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 18m 01,8s
10. Valery Gorban/Volodymyr Korsia (UA/UA), Mini, + 32m 37,3s
Rajdowe Mistrzostwa Åšwiata FIA (WRC), Rajd Meksyku – wyniki Power Stage
01. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen
9m 57,1s
02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen +5,4s
03. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai +10,4s
Rajdowe Mistrzostwa Åšwiata FIA (WRC), punktacja*
Kategoria kierowców punkty
1. Sebastien Ogier 77
2. Mads Østberg 39
3. Andreas Mikkelsen 33
4. Dani Sordo 33
5. Hayden Paddon 29
6. Jari-Matti Latvala 27
7. Ott Tänak 24
8. Thierry Neuville 15
9. Stéphane Lefebvre 10
10. Martin Prokop 6
Kategoria producentów punkty
1. Volkswagen Motorsport 97
2. Hyundai Motorsport 64
3. M-Sport 45
4. Volkswagen Motorsport II 30
5. DMACK 26
6. Hyundai Motorsport N 24
7. Yazeed Racing 0
* wymaga zatwierdzenia przez FIA
|
|
Źródło: Volkswagen, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasiÄ™giem w trybie elektrycznym
|
» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023
|
Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:
Volkswagen - Rajd Meksyku 2016:
Volkswagen - Rajd Meksyku 2016 © Volkswagen
Volkswagen - Rajd Meksyku 2016 © Volkswagen
Volkswagen - Rajd Meksyku 2016 © Volkswagen
Volkswagen - Rajd Meksyku 2016 © Volkswagen
|
|
Inne artykuły
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|
[1]234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980818283848586878889909192939495969798991001011021031041051061071081091101111121131141151161171181191201211221231241251261271281291301311321331341351361371381391401411421431441451461471481491501511521531541551561571581591601611621631641651661671681691701711721731741751761771781791801811821831841851861871881891901911921931941951961971981992002012022032042052062072082092102112122132142152162172182192202212222232242252262272282292302312322332342352362372382392402412422432442452462472482492502512522532542552562572582592602612622632642652662672682692702712722732742752762772782792802812822832842852862872882892902912922932942952962972982993003013023033043053063073083093103113123133143153163173183193203213223233243253263273283293303313323333343353363373383393403413423433443453463473483493503513523533543553563573583593603613623633643653663673683693703713723733743753763773783793803813823833843853863873883893903913923933943953963973983994004014024034044054064074084094104114124134144154164174184194204214224234244254264274284294304314324334344354364374384394404414424434444454464474484494504514524534544554564574584594604614624634644654664674684694704714724734744754764774784794804814824834844854864874884894904914924934944954964974984995005015025035045055065075085095105115125135145155165175185195205215225235245255265275285295305315325335345355365375385395405415425435445455465475485495505515525535545555565575585595605615625635645655665675685695705715725735745755765775785795805815825835845855865875885895905915925935945955965975985996006016026036046056066076086096106116126136146156166176186196206216226236246256266276286296306316326336346356366376386396406416426436446456466476486496506516526536546556566576586596606616626636646656666676686696706716726736746756766776786796806816826836846856866876886896906916926936946956966976986997007017027037047057067077087097107117127137147157167177187197207217227237247257267277287297307317327337347357367377387397407417427437447457467477487497507517527537547557567577587597607617627637647657667677687697707717727737747757767777787797807817827837847857867877887897907917927937947957967977987998008018028038048058068078088098108118128138148158168178188198208218228238248258268278288298308318328338348358368378388398408418428438448458468478488498508518528538548558568578588598608618628638648658668678688698708718728738748758768778788798808818828838848858868878888898908918928938948958968978988999009019029039049059069079089099109119129139149159169179189199209219229239249259269279289299309319329339349359369379389399409419429439449459469479489499509519529539549559569579589599609619629639649659669679689699709719729739749759769779789799809819829839849859869879889899909919929939949959969979989991000100110021003100410051006100710081009101010111012101310141015101610171018101910201021102210231024102510261027102810291030103110321033103410351036103710381039104010411042104310441045104610471048104910501051105210531054105510561057105810591060106110621063106410651066106710681069107010711072107310741075107610771078107910801081108210831084108510861087108810891090109110921093109410951096109710981099110011011102110311041105110611071108110911101111111211131114111511161117111811191120112111221123112411251126112711281129113011311132113311341135113611371138113911401141114211431144114511461147114811491150115111521153115411551156115711581159116011611162116311641165116611671168116911701171117211731174117511761177117811791180118111821183118411851186118711881189119011911192119311941195119611971198119912001201120212031204120512061207120812091210121112121213121412151216121712181219122012211222122312241225122612271228122912301231123212331234 Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów |
|
|
|