Wyposażony w najnowoczeÅ›niejsze urzÄ…dzenia Å‚Ä…cznoÅ›ci oraz w systemy asystujÄ…ce, podnoszÄ…ce komfort, w nowoczesne oÅ›wietlenie i system multimedialny – Touareg wskazuje drogÄ™ ku przyszÅ‚oÅ›ci. JednoczeÅ›nie ten ekskluzywny SUV wprowadza do swojego segmentu nowÄ… dynamikÄ™. NajwiÄ™ksze rynki dla Touarega trzeciej generacji to Chiny, Europa i Rosja. Na caÅ‚ym Å›wiecie sprzedano niemal milion egzemplarzy modeli pierwszej i drugiej generacji. Komfortowy i dynamiczny Touareg jako technicznie najnowoczeÅ›niejszy wspóÅ‚czesny Volkswagen ma potencjaÅ‚, by znaleźć uznanie kierowców ceniÄ…cych nowÄ… technikÄ™ oraz wyrazisty design i w ten sposób zdobyć nowe grupy klientów.
Premiera systemu Innovision Cockpit. WÅ‚aÅ›nie w nowym Touaregu Volkswagen prezentuje po raz pierwszy caÅ‚kowicie cyfrowy Innovision Cockpit. Cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit z 12-calowym ekranem) i najbardziej rozbudowany system multimedialny Discover Premium (z 15-calowym ekranem) tworzÄ… w nim jedno urzÄ…dzenie sÅ‚użące do obsÅ‚ugi pokÅ‚adowych funkcji, do przekazywania informacji, komunikowania oraz do rozrywki. UrzÄ…dzenie nie ma prawie żadnych klasycznych przycisków czy wÅ‚Ä…czników. Nowy Touareg, samochód zapewniajÄ…cy staÅ‚Ä… Å‚Ä…czność z otoczeniem, obsÅ‚ugiwany przy pomocy intuicyjnie dziaÅ‚ajÄ…cych urzÄ…dzeÅ„ i pozwalajÄ…cy na maksymalnÄ… indywidualizacjÄ™ już dzisiaj pokazuje, jak w przyszÅ‚oÅ›ci bÄ™dÄ… wyglÄ…daÅ‚y cyfrowe wnÄ™trza samochodów.
Najważniejszy jest czÅ‚owiek. Poprzez Innovision Cockpit kierowca dostosowuje dziaÅ‚anie systemów asystujÄ…cych, tych sÅ‚użących dynamice jazdy oraz tych z dziedziny komfortu do swoich osobistych potrzeb - w ten sposób „personalizuje” Touarega. Otwiera siÄ™ przy tym Å›wiat, w którym kierowca i pasażerowie nie dostosowujÄ… siÄ™ do możliwoÅ›ci samochodu, ale to samochód dopasowuje siÄ™ do nich. Nowego Volkswagena konfiguruje siÄ™ jak smartfon dopasowujÄ…c go do wÅ‚asnych upodobaÅ„. Jest to możliwe dziÄ™ki zastosowaniu ogromnej liczby wspóÅ‚dziaÅ‚ajÄ…cych ze sobÄ… systemów i programów sterowanych poprzez cyfrowe monitory oraz wielofunkcyjnÄ… kierownicÄ™.
WspóÅ‚dziaÅ‚anie nowych systemów asystujÄ…cych, podnoszÄ…cych dynamikÄ™ jazdy oraz komfort. Touareg debiutuje wyposażony w najwiÄ™kszy zestaw systemów asystujÄ…cych, sÅ‚użących dynamice jazdy oraz komfortowi jaki kiedykolwiek zamontowano w modelu Volkswagena. ZnajdujÄ… siÄ™ wÅ›ród nich np. system Night Vision zwiÄ™kszajÄ…cy widoczność w nocy (dziÄ™ki kamerze termowizyjnej rozpoznaje w ciemnoÅ›ci ludzi i zwierzÄ™ta na drodze), asystent uÅ‚atwiajÄ…cy jazdÄ™ w korku oraz w miejscach robót drogowych (do 60 km/h samochód porusza siÄ™ częściowo automatycznie, utrzymuje pas ruchu, przyspiesza i hamuje), asystent wspomagajÄ…cy przejazd przez skrzyżowanie (reaguje na samochody nadjeżdżajÄ…ce z boku przed Touaregiem), aktywny system sterowania koÅ‚ami (dziÄ™ki niemu Touareg staje siÄ™ zwinny jak samochód kompaktowy), nowy system stabilizacji nadwozia ze stabilizatorami sterowanymi elektromechanicznie, LED-owe matrycowe reflektory IQ.Light (kamera interaktywnie przeÅ‚Ä…cza Å›wiatÅ‚a z drogowych na mijania i odwrotnie), a także wyÅ›wietlane bezpoÅ›rednio na szybie informacje wyÅ›wietlacza Head-up (Windshield Head-up Display).
Systemy te tworzÄ… jednÄ… naturalnÄ… caÅ‚ość, po prostu sÄ… pod rÄ™kÄ…. WspóÅ‚dziaÅ‚ajÄ… ze sobÄ… dziÄ™ki nowemu centralnemu komputerowi i dyskretnie dziaÅ‚ajÄ… w tle, sprawiajÄ…c, że podróż staje siÄ™ bezpieczna i wygodna, a sterowanie funkcjami intuicyjne jak nigdy wczeÅ›niej.
Nowe wymiary i mniejsza masa wÅ‚asna. Touareg trzeciej generacji w porównaniu z poprzednikiem staÅ‚ siÄ™ nieco szerszy i dÅ‚uższy. Nowe rozmiary wpÅ‚ynęły pozytywnie zarówno na proporcje nadwozia, jak i na wielkość wnÄ™trza. WiÄ™ksza dÅ‚ugość pozwoliÅ‚a na przykÅ‚ad na stworzenie znacznie wiÄ™kszego bagażnika, którego pojemność wzrosÅ‚a z 697 do 810 litrów. Przed wzrokiem osób niepowoÅ‚anych bagaż jest chroniony elektrycznie zwijanÄ… i rozwijanÄ… roletÄ… (opcja). Mimo wiÄ™kszych – dÅ‚ugoÅ›ci i szerokoÅ›ci karoseria wykonana z aluminium (48 procent) i stali najwyższej jakoÅ›ci (52 procent) jest o 106 kg lżejsza w porównaniu z karoseriÄ… poprzedniego modelu.
Debiut z silnikami V6. Volkswagen bÄ™dzie oferowaÅ‚ w Europie nowego Touarega najpierw w wersjach wyposażonych w diesle V6 o mocy 170 kW/231 KM oraz 210 kW/286 KM. Potem na różne rynki doÅ‚Ä…czÄ… benzynowy silnik V6 (250 kW/340 KM) oraz turbodiesel V8 (310 kW/421 KM). W przygotowaniu na rynek chiÅ„ski znajduje siÄ™ wersja z nowym zespoÅ‚em hybrydowym (moc systemowa 270 kW/367 KM), dokÅ‚adny termin wprowadzenia w Europie nie jest jeszcze znany.
Ofensywa Volkswagena w dziedzinie SUV-ów. Touareg roku 2018 to niezwykle ważny model w najwiÄ™kszej ofensywie produktowej i technologicznej w historii marki Volkswagen. W jej ramach znacznie zwiÄ™ksza siÄ™ liczba oferowanych modeli typu SUV: dzisiaj sÄ… to nowy T-Roc, Tiguan, nowy Tiguan Allspace (Europa) i Tiguan L (Chiny), nowy Atlas (USA) i Teramont (Chiny), a także nowo skonstruowany Touareg jako najwyższej klasy SUV Volkswagena. Marka rozbuduje również ofertÄ™ maÅ‚ych aut tego typu prezentujÄ…c model T-Cross. Powstanie pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego w wyÅ‚Ä…cznie elektryczny zespóÅ‚ napÄ™dowy też już zostaÅ‚o przesÄ…dzone: I.D. CROZZ pojawi siÄ™ na rynku w 2020 roku.