GlobalnÄ… sieć 40 agencji marka Volkswagen zmniejszy w przyszÅ‚oÅ›ci do trzech wiodÄ…cych. Omnicom Group bÄ™dzie odpowiedzialna za aktywność w Europie i Ameryce PoÅ‚udniowej, a WPP w Ameryce PóÅ‚nocnej. W Chinach dla marki Volkswagen nadal bÄ™dzie pracowaÅ‚a agencja Cheil.
Od 2019 roku dziaÅ‚alność marketingowÄ… Volkswagen skupi w czterech nowych „Powerhouses”, które zostanÄ… otwarte w Berlinie, Nowym Jorku, Sao Paulo i w Pekinie. Jürgen Stackmann, CzÅ‚onek ZarzÄ…du ds. Sprzedaży marki Volkswagen stwierdziÅ‚: „Marka bÄ™dzie zarzÄ…dzana sprawniej i w sposób bardziej scentralizowany, a dziÄ™ki nowym partnerom osiÄ…gnie nieznany dotÄ…d poziom innowacji w dziedzinie marketingu. Poprzez skupienie siÄ™ na wspóÅ‚pracy z wybranymi agencjami oraz za sprawÄ… rozszerzenia dziaÅ‚aÅ„ w mediach cyfrowych znacznie wzroÅ›nie nasza efektywność marketingowa. GÅ‚Ä™boka transformacja Volkswagena, którÄ… dziÄ™ki Å›wiatowej premierze modelu ID. klienci odczujÄ… realnie w przyszÅ‚ym roku, zmieni nasz marketing w sposób fundamentalny”.
Jochen Sengpiehl, Chief Marketing Officer (CMO) marki Volkswagen Samochody Osobowe, zauważyÅ‚: „DziÄ™ki nowemu modelowi sprzedaży bÄ™dziemy w przyszÅ‚oÅ›ci w stanie komunikować siÄ™ bezpoÅ›rednio z klientami. Dotychczas w zasadzie robili to tylko nasi dilerzy. W przyszÅ‚oÅ›ci bÄ™dziemy mogli znacznie bardziej niż dotÄ…d dostosować ofertÄ™ do potrzeb konkretnego klienta”.
Zmiany w marketingu bÄ™dÄ… dotyczyć czterech gÅ‚ównych obszarów. W zakresie produktów w 2019 roku najważniejsze bÄ™dÄ… Golf ósmej generacji oraz ID. Obydwa modele bÄ™dÄ… w peÅ‚ni skomunikowane z otoczeniem, co pozwoli zaoferować klientom spersonalizowane usÅ‚ugi cyfrowe dostÄ™pne w samochodzie. Ponadto Volkswagen zamierza stworzyć nowe cyfrowe platformy takie, jak np. nowa onlinowa platforma usÅ‚ug cyfrowych „We”, na której jest dostÄ™pna m.in. usÅ‚uga „We Deliver”. Volkswagen oraz diconium wdrożą platformÄ™ sprzedaży, dziÄ™ki której klienci bÄ™dÄ… mogli w przyszÅ‚oÅ›ci kupować „na życzenie” poszczególne funkcje w aucie skomunikowanym cyfrowo ze Å›wiatem zewnÄ™trznym i nimi zarzÄ…dzać. Marka spodziewa siÄ™, że za sprawÄ… tych dziaÅ‚aÅ„ w roku 2020 gÅ‚ówna strona Volkswagena odnotuje 360 milionów odwiedzin, czyli okoÅ‚o 70 procent wiÄ™cej niż w roku 2015.
Nowe platformy, jak np. partnerstwo z DFB i UEFA, także wymagajÄ… nowych dziaÅ‚aÅ„ marketingowych. Nowy Brand Design, który w przyszÅ‚ym roku ma odmÅ‚odzić i zmodernizować wizerunek marki, zostanie zaprezentowany najprawdopodobniej wiosnÄ….
Te zadania Volkswagen zamierza realizować przede wszystkim za sprawÄ… czterech nowych „Powerhouses”. Każdy z nich skupi u siebie najbardziej kreatywnych twórców, od 100 do 200 pracowników bÄ™dzie opracowywaÅ‚o kompleksowe i przekrojowe kampanie – od strategii, po wykonanie i dystrybucjÄ™. Taki sposób pracy po raz pierwszy umożliwi przeprowadzanie globalnych kampanii.
BezpoÅ›rednia komunikacja Volkswagena z klientami bÄ™dzie siÄ™ odbywaÅ‚a w przyszÅ‚oÅ›ci za poÅ›rednictwem osobistej karty identyfikacyjnej (ID) klienta, która zostanie wprowadzona w 2020 roku wraz z inauguracjÄ… nowego systemu sprzedaży marki. Oznacza to, że również w dziedzinie marketingu Volkswagen bÄ™dzie siÄ™ kontaktowaÅ‚ z klientami w sposób caÅ‚oÅ›ciowy i zindywidualizowany. WażnÄ… rolÄ™ bÄ™dÄ… przy tym graÅ‚y analiza i wykorzystanie danych rynkowych oraz konsumenckich, a także zastosowanie najnowoczeÅ›niejszych narzÄ™dzi cyfrowych i sztucznej inteligencji.