Codziennie jesteÅ›my zalani setkami billboardów reklamowych, których treść zlewa siÄ™ w jednÄ… caÅ‚ość. Ten jeden noÅ›nik ma szansÄ™ być zapamiÄ™tany na dÅ‚użej, szczególnie przez mieszkaÅ„ców portugalskiego miasta Porto. Umieszczono na nim reklamÄ™ niskoemisyjnych, hybrydowych modeli Volvo. Z ich ekologicznym charakterem, wspóÅ‚gra gÅ‚ówna funkcja samego billboardu. WinylowÄ… pÅ‚achtÄ™ reklamowÄ… pokryto dwutlenkiem tytan, który ma wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci oczyszczania powietrza. Ten zwiÄ…zek chemiczny neutralizuje ok. 85% zanieczyszczeÅ„ takich jak dwutlenek azotu (NO2), dwutlenek siarki (SO2) i lotne zwiÄ…zki organiczne (LZO), które majÄ… kontakt z powierzchniÄ… noÅ›nika. Te skÅ‚adniki spalin przyczyniajÄ… siÄ™ do powstawania smogu w mieÅ›cie.
Billboard Volvo ma powierzchniÄ™ 250 metrów kwadratowych. Filtruje powietrze równie skutecznie, jak 250 drzew – co odpowiada okoÅ‚o 21 000 metrów szeÅ›ciennych Å›wieżego tlenu dziennie.
Wiemy, że jesteÅ›my częściÄ… problemu, dlatego też musimy być częściÄ… rozwiÄ…zania – mówi Aira de Mello, odpowiedzialna za marketing i komunikacjÄ™ w Volvo Car Portugal. Za pomocÄ… naszego billboardu oczyszczajÄ…cego powietrze chcemy pokazać, że poważnie podchodzimy do kwestii zrównoważonego rozwoju, nie poprzez symboliczne obietnice, ale konkretne dziaÅ‚ania.
Billboard byÅ‚ używany w Porto przez trzy miesiÄ…ce, do koÅ„ca lutego bieżącego roku. NastÄ™pnie wykorzystany do produkcji toreb i akcesoriów modowych.
Po raz pierwszy w Portugalii instalowany jest billboard oczyszczania powietrza. JesteÅ›my dumni z tego, że jako pierwszy oddziaÅ‚ Volvo wdrożyliÅ›my ten pomysÅ‚. Pracujemy nad tym, aby w kwietniu tego roku zainstalować w Lizbonie podobny noÅ›nik reklamowy o jeszcze wiÄ™kszej powierzchni – dodaÅ‚a Aira de Mello.