-
Nadjeżdża Mustang Mach 1 – najlepiej prowadzÄ…cy siÄ™ Mustang, jaki kiedykolwiek dotarÅ‚ do Europy, rozwija moc 460 KM dziÄ™ki pakietowi tuningowemu podnoszÄ…cemu jego potencjaÅ‚ na torze, zwiÄ™kszajÄ…cemu przyjemność z jazdy po drogach.
-
SzeÅ›ciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC, mechanizm różnicowy o ograniczonym poÅ›lizgu, najbardziej bezpoÅ›redni ukÅ‚ad kierowniczy, zawieszenie MagneRide® i o 22% wiÄ™ksza siÅ‚a docisku aerodynamicznego.
-
Ford kreuje pierwsze na Å›wiecie dziaÅ‚anie interaktywne, umożliwiajÄ…ce użytkownikom specjalnej aplikacji przygotowywanie i udostÄ™pnianie unikalnych filmów wideo Mach 1 oraz oglÄ…danie samochodu w rozszerzonej rzeczywistoÅ›ci.
Mustang Mach 1, który debiutuje w Europie podczas Goodwood SpeedWeek w West Sussex w Wielkiej Brytanii, gdzie przedstawiony jest publicznoÅ›ci na caÅ‚ym Å›wiecie, to najpewniej prowadzÄ…cy siÄ™ Mustang, jakiego kiedykolwiek oferowano na Starym Kontynencie.
Do poziomu godnego legendarnej nazwy Mach 1 podniesiono osiągi pojazdu, poprawiając właściwości aerodynamiczne, przygotowując specjalne nastawy silnika V8 o pojemności 5,0 litra i mocy 460 KM oraz zwiększając wydajność układu chłodzenia.
Mach 1 jest również pierwszym seryjnym Mustangiem, dostÄ™pnym w Europie ze sportowÄ…, szeÅ›ciobiegowÄ… manualnÄ… skrzyniÄ… biegów TREMEC, wyposażonÄ… w system pÅ‚ynnej redukcji biegów, dopasowujÄ…cy obroty oraz udoskonalony ukÅ‚ad chÅ‚odnicy oleju, przygotowany do pracy przy ekstremalnych obrotach. Klienci mogÄ… również wybrać 10-stopniowÄ… automatycznÄ… skrzyniÄ™ biegów Forda, z dostosowanÄ… chÅ‚odnicÄ… oleju i przestrojonym oprogramowaniem, które sprosta wyższym wymaganiom, zarówno na torze, jak i na drogach.
OsiÄ…gi drogowe i potencjaÅ‚ pojazdu na torze podnosi również unikalna konfiguracja zawieszenia. Specjalnie skalibrowane amortyzatory MagneRide® 1 i speÅ‚niajÄ…ce specjalne wymagania sprężyny, stabilizatory i zmienione parametry pracy tulei zapewniajÄ… lepszÄ… kontrolÄ™ i reakcje samochodu przy dużych obciążeniach podczas pokonywania zakrÄ™tów. Przestrojone oprogramowanie sterujÄ…ce wspomaganiem elektrycznym (EPAS) sprawiÅ‚o, że Mach 1 dysponuje najbardziej precyzyjnym ukÅ‚adem kierowniczym spoÅ›ród wszystkich Mustangów dostÄ™pnych na europejskim rynku. W efekcie powstaÅ‚a najszybsza wersja seryjna Mustanga, jakÄ… kiedykolwiek oferowano klientom z Europy.
Oprócz oczywistych sportowych kompetencji, Mustang Mach 1 prezentuje wyglÄ…d, który nawiÄ…zuje do kultowych Mustangów Mach 1 z lat 60. i 70., z podwyższonÄ… maskÄ… i bocznymi pasami, elementami stylu nadwozia kojarzonymi z wysokimi osiÄ…gami oraz charakterystycznymi dla tego modelu 19-calowymi felgami aluminiowymi. Limitowana edycja jest dostÄ™pna w zarezerwowanej dla modelu palecie oÅ›miu kolorów nadwozia oraz kombinacji pasów i kontrastujÄ…cych linii, nawiÄ…zujÄ…cych do charakterystycznego stylu Mach 1. Każdy Mustang Mach 1 posiada tabliczkÄ™ znamionowÄ… z indywidualnym, kolejnym numerem produkcji.
– Pierwsza generacja Mach 1 zademonstrowaÅ‚a najwyższe osiÄ…gi Mustanga i odniosÅ‚a sukces w sporcie motorowym – powiedziaÅ‚ Matthias Tonn, gÅ‚ówny inżynier programu Mustang Mach 1 w Europie.– Nowy Mach 1 potrafi wiÄ™cej niż którykolwiek z Mustangów, jaki oferowany byÅ‚ wczeÅ›niej w Europie. Oferuje również możliwość przygotowania do rywalizacji na torze oraz wyjÄ…tkowy styl, godny legendarnego emblematu tej wersji.
Dla uczczenia premiery Mustanga Macha 1, Ford przygotowaÅ‚ pierwsze na Å›wiecie dziaÅ‚anie interaktywne, dziÄ™ki któremu użytkownicy mogÄ… tworzyć wÅ‚asne krótkie filmy w aplikacji online. Aplikacja daje możliwość wyboru koloru i kÄ…tów ujÄ™cia z kamery wÅ‚asnego Mustanga Mach 1, w niepowtarzalnym, krótkim wideo, które można udostÄ™pniać w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych. Oferuje również użytkownikom dziaÅ‚anie w rzeczywistoÅ›ci rozszerzonej i „przeniesienie” wÅ‚asnego cyfrowego Mach 1 do realnego Å›wiata.
Kultowy muscle car napędzany V8
Mustang Mach 1 jest wyposażony w 460-konnÄ… wersjÄ™ 5-litrowego, aluminiowego silnika benzynowego V8 Forda – zmodyfikowanego dla tego modelu, aby poprawić osiÄ…gi zarówno na drodze, jak i na torze.
UkÅ‚ad dolotu powietrza Open Air Induction System, kolektor dolotowy, przepustnice o Å›rednicy 87 mm,zwiÄ™kszajÄ…ce swobodny przepÅ‚yw powietrza do silnika, wersja dzieli z modelem Mustang Shelby GT350 – dostÄ™pnym w salonach Forda w Ameryce PóÅ‚nocnej. Udoskonalone „pÅ‚uca” wspóÅ‚pracujÄ… ze specjalnym oprogramowaniem moduÅ‚u sterujÄ…cego pracÄ… ukÅ‚adu napÄ™dowego oraz podwójnym wtryskiem paliwa, Å‚Ä…czÄ…cym wysokociÅ›nieniowy wtrysk bezpoÅ›redni i niskociÅ›nieniowy wtrysk do kolektora, co zwiÄ™ksza moment obrotowy przy niskich obrotach, pozwalajÄ…c rozkrÄ™cać silnik do 7500 obr./min. Moc maksymalna jest osiÄ…gana przy 7500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 529 Nm przy 4600 obr/min.
Dodatkowa chÅ‚odnica oleju silnikowego, również zapożyczona z GT350 Shelby oraz nowa podstawa filtra oleju, dbajÄ… o optymalny przepÅ‚yw oleju i utrzymujÄ… wysokÄ… wydajność przy dużych obciążeniach. Dostrojony specjalnie dla Mach 1 aktywny ukÅ‚ad wydechowy z zaworami koÅ„czÄ… cztery koÅ„cówki wydechu o Å›rednicy 4,5 cala, które dodatkowo wzmacniajÄ… niepowtarzalny dźwiÄ™k silnika V8.
Oferowane przekÅ‚adnie sÅ‚użą również uzyskaniu jak najwyższych osiÄ…gów, jak najlepszych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych i wykorzystaniu tego potencjaÅ‚u na torze. SzeÅ›ciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC 3160 wykorzystuje sprzÄ™gÅ‚o dwutarczowe, aby udoskonalić zmianÄ™ biegów przy wysokich obrotach w ekstremalnych warunkach na torze. Zapewnia krótkÄ… pracÄ™ drążka, przyspieszajÄ…c zmianÄ™ biegów, a w efekcie podnoszÄ…c osiÄ…gi i przyjemność z jazdy.
Mustang Mach 1 z manualnÄ… przekÅ‚adniÄ… jest również standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poÅ›lizgu, poprawiajÄ…cy przyczepność, zarówno na prostych odcinkach, jak i podczas wychodzenia z zakrÄ™tów.
SzeÅ›ciobiegowa skrzynia biegów TREMEC zapewnia dopasowanie prÄ™dkoÅ›ci obrotowej do pÅ‚ynnej, pozbawionej szarpnięć zmiany przeÅ‚ożeÅ„, co poprawia kulturÄ™ pracy w codziennej eksploatacji na publicznych drogach i osiÄ…gi na torze. System wykorzystuje elektroniczny ukÅ‚ad sterowania pracÄ… silnika do chwilowego, „podbicia” przepustnicy i automatycznego przegazowania, w chwili, gdy kierowca redukuje bieg, co umożliwia dostosowanie obrotów silnika do wybieranego niższego przeÅ‚ożenia. Kierowcy mogÄ… też korzystać z funkcji umożliwiajÄ…cej zmianÄ™ przeÅ‚ożenia na wyższe bez zwalniania pedaÅ‚u przyspieszenia. Tak wysoka wydajność przekÅ‚adni wymagaÅ‚a zaprojektowania specjalnego ukÅ‚adu chÅ‚odzenia oleju, który sprosta zwiÄ™kszonemu zapotrzebowaniu przy wysokich obrotach.
W zaawansowanej 10-biegowej przekÅ‚adni automatycznej Forda na potrzeby modelu Mustanga Mach 1 zmieniono konwerter momentu obrotowego i oprogramowanie, podnoszÄ…ce wykres momentu obrotowego, zmieniajÄ…ce charakterystykÄ™ przeÅ‚ożeÅ„ i dynamikÄ™. Aby poradzić sobie z dużymi obciążeniami w ekstremalnych próbach na torze, zastosowano drugÄ… chÅ‚odnicÄ™ oleju chÅ‚odzonÄ… powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75 procent. Zarówno wersjÄ™ z przekÅ‚adniÄ… manualnÄ…, jak i automatycznÄ… posiadajÄ… dodatkowy ukÅ‚ad chÅ‚odzenia tylnej osi, przydatny w próbach sportowych.
Gotowy do startów
Mustang Mach 1 korzysta z wielu rozwiÄ…zania podnoszÄ…cych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci aerodynamiczne, wpÅ‚ywajÄ…cych na osiÄ…gi, ale także modelujÄ…cych charakterystycznÄ… sylwetkÄ™, bÄ™dÄ…cÄ… hoÅ‚dem dla ksztaÅ‚tów oryginalnych modeli sprzed lat.
Na odróżniajÄ…cÄ… ten model konfiguracjÄ™ przedniej partii skÅ‚adajÄ… siÄ™: nowy dwuczęściowy grill, nowa dolna osÅ‚ona chÅ‚odnicy i splitter oraz nowe boczne wloty powietrza – caÅ‚y zestaw przyczynia siÄ™ zarówno do poprawy parametrów aerodynamicznych, jak i chÅ‚odzenia.
Mustang Mach 1 wytwarza o 22% wiÄ™kszÄ… siÅ‚Ä™ docisku aerodynamicznego niż Mustang GT. MajÄ… na to wpÅ‚yw: tylny dyfuzor, znany z Mustanga Shelby GT500, dostÄ™pnego w póÅ‚nocnoamerykaÅ„skich salonach Forda oraz dÅ‚uższa osÅ‚ona podwozia, z żebrami kierujÄ…cymi strumieÅ„ powietrza chÅ‚odzÄ…cego na tarcze hamulcowe. Przedni splitter uksztaÅ‚towano z myÅ›lÄ… o zwiÄ™kszaniu siÅ‚y docisku i lepszej przyczepnoÅ›ci przy dużych prÄ™dkoÅ›ciach, natomiast specjalny jednopÅ‚atowy tylny spojler dopasowano do wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci elementów przedniej aerodynamiki, aby zapewnić idealnÄ… równowagÄ™ siÅ‚y noÅ›nej.
Mach 1 zostaÅ‚ wyposażony w zawieszenie o zmiennych nastawach, by sprostać wysokim wymaganiom rywalizacji na torze. System zawieszenia MagneRide® 1 pozwala na kontrolÄ™ siÅ‚y tÅ‚umienia, wykorzystujÄ…c elektronicznÄ… regulacjÄ™ przepÅ‚ywu pÅ‚ynu hydraulicznego w amortyzatorach, dziÄ™ki czemu potrafi reagować w czasie rzeczywistym na zmieniajÄ…ce siÄ™ warunki drogowe. Poddano go na potrzeby modelu tuningowi, podnoszÄ…c jego zdolnoÅ›ci do jazdy wyczynowej dziÄ™ki sztywniejszym przednim sprężynom i stabilizatorom. Nowa kalibracja elektrycznego wspomagania kierownicy, ramy pomocnicze oraz elementy Å‚Ä…czników przednich, montowane wczeÅ›niej w Mustangach Shelby GT350 i GT500, przyczyniajÄ… siÄ™ do wyostrzenia reakcji ukÅ‚adu kierowniczego, nieporównywalnej z wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciami Mustangów oferowanych wczeÅ›niej w Europie.
Mustang Mach 1 otrzymuje również wspomaganie ukÅ‚adu hamulcowego o wyższych parametrach, dysponujÄ…ce szybszym czasem reakcji, zapewniajÄ…ce szybkie hamowanie, o równomiernej sile, nawet przy dużych obciążeniach. Na wyjÄ…tkowe, piÄ™cioramienne 19-calowe felgi aluminiowe, o póÅ‚ cala szersze dla obu osi, zaÅ‚ożono opony wyczynowe Michelin Pilot Sport 4.
Odrodzenie legendarnego stylu
Charakterystyczna, wywodzÄ…ca siÄ™ z wyÅ›cigów i inspirowana lotnictwem stylistyka, wzbogacona o charyzmatyczne kombinacje lakierów i emblematów, byÅ‚a nieodÅ‚Ä…cznym elementem wizerunkowym każdej generacji Mustanga Mach 1.
Przyszli klienci, zdecydowani na zakup najnowszego modelu z limitowanej edycji, stanÄ… przed wyborem oÅ›miu kombinacji kolorów nadwozia oraz wyrazistych pasów na masce i bokach nadwozia:
– lakier Fighter Jet Grey z pasami w kolorach Satin Black lub Reflective Orange;
– lakiery Iconic Silver, Shadow Black i Oxford White z pasami w kolorach Satin Black lub Red;
– lakiery Velocity Blue, Twister Orange, Race Red i Grabber Yellow z pasami w kolorach Satin Black lub White.
Górny i dolny grill Mustanga Mach 1 przyciÄ…gajÄ… wzrok bÅ‚yszczÄ…cÄ… czerniÄ…, a kultowe logo Mach 1 pojawia siÄ™ na tylnej pokrywie bagażnika i na obu przednich bÅ‚otnikach.
WnÄ™trze wyróżnia siÄ™ kolorystykÄ… Ebony i aluminiowymi detalami Dark Engine, a skórzane sportowe fotele zdobiÄ… przeszycia w kolorze Metal Grey. Każdy Mustang Mach 1 jest sygnowany unikatowÄ… tabliczkÄ… na desce rozdzielczej z logo Mach 1 i seryjnym numerem egzemplarza. WnÄ™trze uzupeÅ‚niajÄ… charakterystyczne dla tej wersji listwy progowe i ekran startowy systemu, witajÄ…cy na 12-calowym wyÅ›wietlaczu zegarów cyfrowych.
WÅ›ród standardowo oferowanych elementów wyposażenia zapewniajÄ…cych komfort znalazÅ‚y siÄ™: podgrzewane i wentylowane przednie fotele, zaawansowany system Å‚Ä…cznoÅ›ci Ford SYNC 3, 2 najwyższej jakoÅ›ci 12-gÅ‚oÅ›nikowy system audio B&O oraz modem FordPass Connect 3, odpowiedzialny za komunikacjÄ™ ze Å›wiatem.
– Mach 1 nie tylko dobrze wyglÄ…da, ale dysponuje też podzespoÅ‚ami, które dostarczÄ… dreszczu emocji na torze i radoÅ›ci z jazdy, których wymagajÄ… entuzjaÅ›ci Mustanga – powiedziaÅ‚ Tonn.– To najbardziej ekscytujÄ…cy z dostÄ™pnych dotychczas w Europie Mustangów i cieszymy siÄ™, że nazwa kultowego Mach 1 trafia po raz pierwszy na Stary Kontynent.
Wprowadzony na rynek w 1969 roku Mustang Mach 1 podniósÅ‚, dziÄ™ki wielu udoskonaleniom, osiÄ…gi modelu Mustang GT. DysponowaÅ‚ mocniejszymi silnikami V8, wyczynowym zawieszeniem i możliwoÅ›ciami personalizacji stylistycznej. Mach 1 pierwszej generacji ustanowiÅ‚ 295 rekordów prÄ™dkoÅ›ci i wytrzymaÅ‚oÅ›ci na sÅ‚onym jeziorze w Bonneville, a zespoÅ‚y wyÅ›cigowe startujÄ…ce w Mach 1 zdobyÅ‚y mistrzostwo w klasyfikacji producentów amerykaÅ„skiego klubu SCCA w 1969 i 1970 roku. Nowe lub aktualizowane wersje byÅ‚y wprowadzane w latach 1971, 1974 i w roku 2003. Od 1969 roku wyprodukowano ponad 300 000 egzemplarzy Mustanga Mach 1.
1 MagneRide® jest znakiem handlowym BWI Group.
2 Nie prowadź samochodu, gdy jesteÅ› zdekoncentrowany. W miarÄ™ możliwoÅ›ci korzystaj z systemów sterowania gÅ‚osem; bez nich nie korzystaj z urzÄ…dzeÅ„ mobilnych podczas jazdy. Niektóre systemy mogÄ… nie być dostÄ™pne, kiedy pojazd znajduje siÄ™ w ruchu. Nie wszystkie systemy sÄ… kompatybilne ze wszystkimi telefonami.
3 Systemy mogą wymagać aktywacji.