W listopadzie Audi kontynuowało ścieżkę wzrostu
|
Dodano: 2013-12-09
Wyświetlono: 2397 razy
|
W listopadzie, Audi AG dostarczyło klientom na całym świecie ok. 132 050 samochodów. To o 6,8 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
|
foto © Audi |
|
|
-
Około 136 050 sprzedanych na całym świecie aut, wzrost o 6,8 procent
-
Luca de Meo, szef sprzedaży Audi podkreśla: „Już teraz udało nam się przekroczyć wyniki handlowe sprzed roku“
-
W roku 2016, kompaktowy SUV Q1 wzmocni doskonale sprzedającą się rodzinę Q
Ingolstadt, 9 grudnia 2013 r. W listopadzie, Audi AG dostarczyło klientom na całym świecie ok. 132 050 samochodów. To o 6,8 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Wyraźny wzrost sprzedaży koncern zanotował przede wszystkim w Chinach (+17,9 procent), Wielkiej Brytanii (+13,6 procent) i w USA (+13 procent). W ciągu minionych jedenastu miesięcy bieżącego roku Audi sprzedało blisko 1 444 750 aut, co daje wzrost sprzedaży o 7,4 procent. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży koncern notuje w Azji Południowo-Wschodniej (+19,4 procent) i w Ameryce (+12 procent).
„Dzięki dobrej sprzedaży w listopadzie, już teraz nasz wynik jest lepszy niż w całym roku ubiegłym, kiedy do rąk klientów oddaliśmy 1 mln 455 tys. samochodów. Tym samym zmierzamy prostą drogą do zrealizowania naszego zakładanego celu: 1,5 mln sprzedanych w tym roku aut “ – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „W minionych miesiącach wzrost napędzały nowe modele rodziny A3 oraz SUV-y: Q3 i Q5.“
Uzupełniona o limuzynę rodzina A3, zanotowała największy, bo aż 40,7 procentowy przyrost sprzedaży w listopadzie. Stawkę zamyka Audi A8, którego nowa generacja pojawiła się właśnie na rynku, a już wzrost sprzedaży tego modelu wyniósł
10,2 procent. Od początku roku 2013, szczególnie duży wpływ na dobre wyniki handlowe Audi na całym świecie miało także Audi Q3 (+57,1 procent) i Q5 (+14,2 procent). Począwszy od roku 2016, w handlu dostępny będzie nowy kompaktowy SUV Q1, który uzupełni doskonale sprzedającą się rodzinę Q.
W Chinach do wzrostu sprzedaży w listopadzie przyczyniło się znacząco Audi Q3. Koncern z Ingolstadt polepszył tu swoje wyniki o 17,9 procent, co oznacza, że sprzedał 44 334 samochody. Od stycznia 2013 roku, kluczyki do swojego Audi odebrało tu 443 664 klientów. Ten wzrost o 19,7 procent, pozwolił Audi wyraźnie przekroczyć wyniki sprzedaży sprzed roku już po jedenastu miesiącach (2012: 405 838 egzemplarzy). Największą estymą wśród chińskich klientów nadal cieszą się zwłaszcza modele produkowane bezpośrednio w Państwie Środka: A4 L (+18,2 procent) i A6 L (+14,3 procent).
W USA, po jedenastu miesiącach bieżącego roku, Audi może być pewne, że osiągnie zakładaną liczbę 150 tys. sprzedanych aut. Od stycznia tego roku, samochód marki Audi w Stanach Zjednoczonych kupiło 141 048 klientów (+13,3 procent). Wzrost nakręcał przede wszystkim SUV Q5, którego sprzedaż w tym roku, w porównaniu do roku ubiegłego, wzrosła o 10 tys. egzemplarzy. W listopadzie sprzedaż wszystkich modeli łącznie poszybowała w USA o 13 procent w górę (13 636 sprzedanych egzemplarzy).
Mimo nadal trudnej sytuacji gospodarczej na wielu rynkach europejskich, Audi zanotowało w listopadzie na Starym Kontynencie łączny wzrost o 6,5 procent.
Jest on przede wszystkim wynikiem dobrej koniunktury w Wielkiej Brytanii, jaka zapanowała tu pod koniec roku i przyniosła w efekcie 9 292 sprzedane egzemplarze - o 13,6 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. We Włoszech sprzedaż wzrosła o 12 procent, w Rosji o 18,4 procent, a w Polsce aż o 21,28%. Sprzedaż spadła natomiast w listopadzie w Niemczech (-13,4 procent), we Francji (-7,2 procent) i w Hiszpanii (-4,7 procent). Łącznie Audi zamknęło listopad
w Europie nieco gorzej niż rok temu (-1,6 procent).
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach
|
w listopadzie
|
|
|
łącznie
|
|
|
|
2013
|
2012
|
Wzrost sprzedaży w stosunku do listopada 2012 r.
|
2013
|
2012
|
Wzrost sprzedaży w stosunku do 2012 r.
|
Świat
|
132 050
|
123 617
|
+6,8%
|
1 444 750
|
1 344 740
|
+7,4%
|
Europa
|
57 750
|
58 739
|
-1,6%
|
684 350
|
693 804
|
-1,4%
|
- Niemcy
|
20 804
|
24 023
|
-13,4%
|
234 212
|
246 250
|
-4,9%
|
- Wielka Brytania
|
9 292
|
8 178
|
+13,6%
|
134 846
|
118 880
|
+13,4%
|
- Francja
|
4 622
|
4 983
|
-7,2%
|
52 894
|
57 009
|
-7,2%
|
- Włochy
|
3 910
|
3 490
|
+12,0%
|
43 481
|
46 294
|
-6,1%
|
- Hiszpania
|
2 275
|
2 388
|
-4,7%
|
33 422
|
34 376
|
-2,8%
|
- Rosja
|
3 468
|
2 930
|
+18,4%
|
33 565
|
31 318
|
+7,2%
|
- Polska
|
513
|
423
|
+21,28%
|
5010
|
4691
|
+6,8%
|
USA
|
13 636
|
12 067
|
+13,0%
|
141 048
|
124 469
|
+13,3%
|
Meksyk
|
990
|
976
|
+1,4%
|
10 376
|
8 242
|
+25,9%
|
Daleki Wschód
|
51 650
|
44 030
|
+17,3%
|
522 400
|
437 499
|
+19,4%
|
- Chiny
(łącznie z Hongkongiem)
|
44 334
|
37 600
|
+17,9%
|
443 664
|
370 559
|
+19,7%
|
- Indie
|
753
|
805
|
-6,5%
|
9 146
|
8 072
|
+13,3%
|
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
Grupa Audi w roku 2012 dostarczyła klientom 1 455 123 samochody marki Audi. W ciągu całego roku, przedsiębiorstwo wypracowało obrót w wysokości 48,8 miliarda Euro, a jego wynik operacyjny wyniósł 5,4 miliarda Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach całego świata, a produkcja odbywa się w zakładach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Węgry), w Brukseli (Belgia), w Bratysławie (Słowacja), Martorell (Hiszpania), w Kałudze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). Cztery ringi jeszcze w 2013 rozpoczną produkcję w Foshan (Chiny), w roku 2015 w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. Spółkami należącymi w 100% do Audi AG są między innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ Włochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/Włochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 70 000 pracowników, z czego 50 000 w Niemczech. Do roku 2015, koncern planuje inwestycje rzędu 11 miliardów Euro, głównie w nowe produkty i zrównoważone technologie.
Audi przykłada dużą wagę do korporacyjnej odpowiedzialności, a w swej strategii ustanowiło zasadę zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. Długoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »
|
|